Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2010 Delen Geplaatst: 6 januari 2010 Hallo Deskundigen,\r\n\r\nGraag wilde ik wat vragen over WOL. Ik heb er al zeer veel over gelezen op forums maar bij mij lijkt het maar niet te werken. Ik heb al vele programma\'s geprobeerd maar denk dat het probleem ergens anders ligt.\r\n\r\nTe starten PC:\r\nM2N-E moederbord van ASUS met PME functie S5 (powerstate 5, starten vanuit stilstand)\r\nWindows 7 Ultimate\r\n\r\nClient:\r\nLaptop, ACER 7730G\r\nWindows Vista\r\n\r\nDe communicatie in het netwerk is goed, via extern bureaublad werkt alles goed. Nou wil ik graag een stapje verder en wil ik mijn desktop starten vanuit stilstand (moet kunnen, wordt ook vermeld door ASUS). Nou heb ik gelezen dat ik een MAGIC pakket nodig heb of een programma dat dit verstuurd. \r\n\r\nGeprobeerde freeware programma\'s zijn onder andere:\r\n- WOL\r\n- WOL GUI\r\n- Wake On Lan Ex v0,95\r\n- WOLCMD (Vista ondersteund deze code niet)\r\n- En nog een tal van dit soort programma\'s\r\n\r\nIk probeer erachter te komen WAAROM het niet werkt: Alles is goed ingevuld, MAC adress, IP adress (des gewenst), Subnet 255.255.255.0 (op internet vaak 255.255.255.255), een poort die naar iemands mening op 7 moet staan, noem maar op. Ik heb niks geforward en is naar mijn mening niet nodig. Kan het zijn dat de Router problemen geeft? US Robotic USR5461 met laatste firmware. \r\n\r\nDe laptop is draadloos en heeft een vast IP, de desktop zit aan de kabel en heeft ook een vast IP. Ik weet eigenlijk niet wat er nog meer van belang is om aan informatie te geven. PME op moederbord staat enabled. Alle logische stappen heb ik gevolgd.\r\n\r\nHeeft er iemand goede suggesties?\r\n\r\n\r\nMvG Dennis Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2010 WOL werkt alleen via het bedraad netwerk, en tevens moet je moederbord er voor geschikt zijn. Als je moederbord er al voor geschikt is, dan moet je eens in de BIOS-instellingen gaan kijken of er ergens een optie is om dit in en uit te schakelen. Soms kan dit ook via Windows zelf gedaan worden.\n\nIntern hoeft er niets geforward te worden. Let wel op dat sommige routers dit \"packet\" ook niet kunnen versturen omdat ze geen constante verbinding houden met de uitgeschakelde PC. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2010 [QUOTE=NeeChee;505503]WOL werkt alleen via het bedraad netwerk, en tevens moet je moederbord er voor geschikt zijn. Als je moederbord er al voor geschikt is, dan moet je eens in de BIOS-instellingen gaan kijken of er ergens een optie is om dit in en uit te schakelen. Soms kan dit ook via Windows zelf gedaan worden.\r\n\r\nIntern hoeft er niets geforward te worden. Let wel op dat sommige routers dit \"packet\" ook niet kunnen versturen omdat ze geen constante verbinding houden met de uitgeschakelde PC.[/QUOTE]\r\n\r\nNeeChee,\r\n\r\nOp het moederbord staat PME ingeschakeld. Deze ondersteund S5 en zou dus klaar moeten staan om te starten van afstand. De verbinding tussen Desktop PC en router is bekabeld en staat ook continu aan (de lampjes branden immers altijd). \r\n\r\n\r\nMvG Dennis Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen