Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2010 Delen Geplaatst: 4 januari 2010 hallo iedereen,\r\nik had een vraag hoe moet je nou je harde schijf delen met een ander computer\r\nik hb vanaf een website een paar handleidingen gevolg en ik heb dit gedaan maar zonder resultaat!\r\n1=in win xp mijn werkgroep veranderd naar omed en dat heb ik ook in win 7 gedaan.\r\n2=mijn harde schijf D laten delen door rechts te klikken enzovoort.\r\n3=mijn win 7 is een laptop en is draadloos verbonden!\r\nen mijn win xp is bedraad verbonden op 1 router!\r\n4=nou probeer ik met win 7 mijn win xp harde schijf te benaderen dus D:\r\ndoor mijn ip adres van mijn win xp in windows expolrer in de adresbalk te doen maar zonder resultaat!\r\n\r\nEn voor alle zekerheid mijn win 7 laptop is in het duits ik wil dat ook zo behouden.\r\nen nou wat instellingen die ik in win 7 had gemaakt voor stap 4!\r\n1=in mijn 7 een netwerk opgestart maar het geeft me een code die ik zgn in mijn win xp moet invoeren maar ik weet niet waar,en ja voor degene vraagen heb je bestand en printerdeling aangedaan ja!\r\n#iemand een idee wat ik fout doe? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2010 [QUOTE=omed4life;505136]hallo iedereen,\r\nik had een vraag hoe moet je nou je harde schijf delen met een ander computer\r\nik hb vanaf een website een paar handleidingen gevolg en ik heb dit gedaan maar zonder resultaat!\r\n1=in win xp mijn werkgroep veranderd naar omed en dat heb ik ook in win 7 gedaan.\r\n2=mijn harde schijf D laten delen door rechts te klikken enzovoort.\r\n3=mijn win 7 is een laptop en is draadloos verbonden!\r\nen mijn win xp is bedraad verbonden op 1 router!\r\n4=nou probeer ik met win 7 mijn win xp harde schijf te benaderen dus D:\r\ndoor mijn ip adres van mijn win xp in windows expolrer in de adresbalk te doen maar zonder resultaat!\r\n\r\nEn voor alle zekerheid mijn win 7 laptop is in het duits ik wil dat ook zo behouden.\r\nen nou wat instellingen die ik in win 7 had gemaakt voor stap 4!\r\n1=in mijn 7 een netwerk opgestart maar het geeft me een code die ik zgn in mijn win xp moet invoeren maar ik weet niet waar,en ja voor degene vraagen heb je bestand en printerdeling aangedaan ja!\r\n#iemand een idee wat ik fout doe?[/QUOTE]\r\n\r\nEen hele schijf delen heb ik nog nooit geprobeerd, wel gedeelde mappen. (waarom een hele schijf?) \r\nIk zit te denken aan je firewall. Zet die eens uit op beide werkplekken en probeer het opnieuw.\r\nAls ze samen in 1 netwerk staan moet dat in principe werken. \r\nAlleen niet door ipadressen te tikken, maar door naar te gaan.\r\nKiezen dan Na even zoeken zie je de naam van je werkgroep staan. Klik daarop en je ziet de beide pc\'s. \r\n\r\nAlleen vraag ik me af, of je dat gaat lukken met een hele schijf. Als Windows op die schijf staat denk ik niet. beter is het om bepaalde mappen te delen die buiten staan.\r\n\r\nSucces.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2010 nee bedankt,\nik heb het al uitgevonden ik kon netwerklocaties niet vinden op mijn laptop want het was duits!\nmaar nou heb ik het gevonden en ja je hebt gelijk!\nde hele harde schijf kan je niet delen dat heb ik gemerkt maar gelukkig wel gedeelde mappen! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2010 [QUOTE=Niekie30;505144]Een hele schijf delen heb ik nog nooit geprobeerd, wel gedeelde mappen. (waarom een hele schijf?) \r\nIk zit te denken aan je firewall. Zet die eens uit op beide werkplekken en probeer het opnieuw.\r\nAls ze samen in 1 netwerk staan moet dat in principe werken. \r\nAlleen niet door ipadressen te tikken, maar door naar te gaan.\r\nKiezen dan Na even zoeken zie je de naam van je werkgroep staan. Klik daarop en je ziet de beide pc\'s. \r\n\r\nAlleen vraag ik me af, of je dat gaat lukken met een hele schijf. Als Windows op die schijf staat denk ik niet. beter is het om bepaalde mappen te delen die buiten staan.\r\n\r\nSucces.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\n1. BIJ DEZE NOOIT JE FIRE WALL UIT DOEN ZO MAAR ZONDER DAT JE WEET WAT JE DOET ......\r\n2. er zijn heel veel mogelijk heden vooral bij windows 7 er zijn speciaale mapjes aangemaakt voor jou waar je die spullen in kwijt kan en dat zijn multi media bestanden en zo etc.\r\n3. en je kan zo als bij xp rechter muis> eigenschappen> delen> delen> ja> ja> ja> klaar \r\nals je een w8woord heb dan zal die daar om vragen op de andere computer en dat was het :)\r\n\r\nbtw niet boosworden ik help ook aleen maar en mooi dat het al opgelost is dus :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2010 [QUOTE=River;505450]1. BIJ DEZE NOOIT JE FIRE WALL UIT DOEN ZO MAAR ZONDER DAT JE WEET WAT JE DOET ......\r\n2. er zijn heel veel mogelijk heden vooral bij windows 7 er zijn speciaale mapjes aangemaakt voor jou waar je die spullen in kwijt kan en dat zijn multi media bestanden en zo etc.\r\n3. en je kan zo als bij xp rechter muis> eigenschappen> delen> delen> ja> ja> ja> klaar \r\nals je een w8woord heb dan zal die daar om vragen op de andere computer en dat was het :)\r\n\r\nbtw niet boosworden ik help ook aleen maar en mooi dat het al opgelost is dus :)[/QUOTE]\r\n\r\nBeste River.\r\n\r\nDacht jij nou echt, dat ze in die 10 minuten dat je firewall uitstaat om wat uit te testen, ze gelijk terstond, onmiddelijk inbreken op je pc, om al je bestanden te jatten en je pc vol rotzooi te storten? \r\nKom nou. Echte hackers storten zich op echte bedrijven of intressante particulieren. Een toevallige ip scanner zou hem kunnen vinden op dat moment. Nou en? \r\nWeet jij trouwens hoeveel onbeveiligde draadloze netwerken er in de lucht zijn in Nederland. Ik vermoed zeker de helft van het totaal. In dat geval staat elke gedeelde map van het netwerk open voor iedereen die in de buurt zit met een draadloze verbinding.\r\nEn de buren kunnen surfen op jou ipadres, wat vervelende concequenties kan hebben. \r\nNatuurlijk moet een firewall in basis aan staan. Maar hecht jij dan veel waarde aan de firewall van Microsoft Windows??? Nee toch. \r\nHij heeft bovendien een router en daarin zit standaard een hardware matige firewall die hem voldoende beschermd tegen de buitenwereld, indien ingeschakeld.\r\nEn inloggen op een gedeelde map met een wachtwoord is al heel lang niet meer nodig.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2010 Hahaha\net is al goed jongens bedankt voor jullie hulp Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2010 [QUOTE=Niekie30;505453]Beste River.\r\n\r\nDacht jij nou echt, dat ze in die 10 minuten dat je firewall uitstaat om wat uit te testen, ze gelijk terstond, onmiddelijk inbreken op je pc, om al je bestanden te jatten en je pc vol rotzooi te storten? \r\nKom nou. Echte hackers storten zich op echte bedrijven of intressante particulieren. Een toevallige ip scanner zou hem kunnen vinden op dat moment. Nou en? \r\nWeet jij trouwens hoeveel onbeveiligde draadloze netwerken er in de lucht zijn in Nederland. Ik vermoed zeker de helft van het totaal. In dat geval staat elke gedeelde map van het netwerk open voor iedereen die in de buurt zit met een draadloze verbinding.\r\nEn de buren kunnen surfen op jou ipadres, wat vervelende concequenties kan hebben. \r\nNatuurlijk moet een firewall in basis aan staan. Maar hecht jij dan veel waarde aan de firewall van Microsoft Windows??? Nee toch. \r\nHij heeft bovendien een router en daarin zit standaard een hardware matige firewall die hem voldoende beschermd tegen de buitenwereld, indien ingeschakeld.\r\nEn inloggen op een gedeelde map met een wachtwoord is al heel lang niet meer nodig.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nik weet zeker van niet maar denk jij dat hij die dan weer aan zou zetten ?? als hij zou vragen hoe .. en het vertrouwen in windows firewall heb ik al op gegeven zelfs ik kom daar nog wel door ;) maar get ging mij er om dat hij dat niet zo maar gaat doen zonder dat je weet wat je doet :P maar als nog bedankt voor je andwoord maar jij heb ook gelijk over die router ... hoe kon ik da vergeten :P miss slechte avond :P hahaha (A) spreek je later Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2010 [QUOTE=River;505570]ik weet zeker van niet maar denk jij dat hij die dan weer aan zou zetten ?? als hij zou vragen hoe .. en het vertrouwen in windows firewall heb ik al op gegeven zelfs ik kom daar nog wel door ;) maar get ging mij er om dat hij dat niet zo maar gaat doen zonder dat je weet wat je doet :P maar als nog bedankt voor je andwoord maar jij heb ook gelijk over die router ... hoe kon ik da vergeten :P miss slechte avond :P hahaha (A) spreek je later[/QUOTE]\r\n\r\nNo hard feelings....:) En jawel aanzetten gaat tie doen..... Hij krijgt elke opstart daar een waarschuwing voor het het beveiligingscentrum van Bill Gates....:)\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen