Anoniem2 Geplaatst: 3 januari 2010 Delen Geplaatst: 3 januari 2010 Ik woon in Spanje en heb dus ook via een Spaanse ISP, in dit geval Telefonica Internet. Bij sommige programma\'s zoals Itunes of Skype heb de mogelijkheid om bij Settings de taal te wijzigen in NL. Standaard wordt namelijk altijd de Spaanse taal weergegeven. Bij een aantal programma\'s kan dat niet, zoals Gmail,of MSN of als je googelt dan pakt de browser ook standaard google.es. Zelfs na het instellen op NL komt die toch weer met Spaanse resultaten.\r\n\r\nMijn vraag.Kan je je IP-adres op een of andere manier \"faken\"zodat allerlei zaken in het NL worden weergegeven? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2010 Dat kan eventueel door gebruik te maken van een proxyserver in Nederland (die zijn in gratis vorm overigens behoorlijk schaars). Verder wordt je internet daar niet bepaald sneller van, omdat al het verkeer via de proxyserver gaat lopen.\n\nOverigens kun je in Gmail gewoon je voorkeurstaal kiezen. Ga naar Instellingen en dan kun je aldaar gelijk bovenaan Nederlands instellen. Dat gaat \'ie gewoon onthouden, want bij mij bleef \'ie altijd Engels tot ik dat een keer daar veranderd heb. Enkele bekenden van mij gebruiken nog altijd een Engelstalige Gmail, gewoon met een nederlands IP.\n\nIn Google is het een ander verhaal. Ook daar kun je de taal instellen, maar die instelling blijft alleen onthouden als je je cookies niet wegggooit. Doe je dat wel, dan gooi je daarbij ook die instelling weer weg en moet je die opnieuw maken. Dat de resultaten spaans zijn komt doordat je Google.es gebruikt. Als je expliciet naar Google.nl surft, dan wordt die misschien in het spaans weergegeven maar krijg je echt wel Nederlandse resultaten. Dus even in de browser aangeven dat google.nl als standaardzoekmachine gebruikt moet worden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2010 [QUOTE=FooBar;504955]Dat kan eventueel door gebruik te maken van een proxyserver in Nederland (die zijn in gratis vorm overigens behoorlijk schaars). Verder wordt je internet daar niet bepaald sneller van, omdat al het verkeer via de proxyserver gaat lopen.\r\n\r\nOverigens kun je in Gmail gewoon je voorkeurstaal kiezen. Ga naar Instellingen en dan kun je aldaar gelijk bovenaan Nederlands instellen. Dat gaat \'ie gewoon onthouden, want bij mij bleef \'ie altijd Engels tot ik dat een keer daar veranderd heb. Enkele bekenden van mij gebruiken nog altijd een Engelstalige Gmail, gewoon met een nederlands IP.\r\n\r\nIn Google is het een ander verhaal. Ook daar kun je de taal instellen, maar die instelling blijft alleen onthouden als je je cookies niet wegggooit. Doe je dat wel, dan gooi je daarbij ook die instelling weer weg en moet je die opnieuw maken. Dat de resultaten spaans zijn komt doordat je Google.es gebruikt. Als je expliciet naar Google.nl surft, dan wordt die misschien in het spaans weergegeven maar krijg je echt wel Nederlandse resultaten. Dus even in de browser aangeven dat google.nl als standaardzoekmachine gebruikt moet worden.[/QUOTE]\r\n\r\nThx, inderdaad een aantal instellingen gewijzigd bij Gmail en nu is het inderdaad allemaal in het NL, ook de banners:).Via een proxyserver is ook een goed idee, ware het niet dat je hier in Spanje al blij mag zijn[I]als je internetverbinding hebt[/I]..dus doen we dat maar niet.Maar wel een goeie tip!\r\n\r\nMod, mag van mij dicht dit draadje. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen