Anoniem2 Geplaatst: 3 januari 2010 Delen Geplaatst: 3 januari 2010 Het lukt me niet om mijn VOIP router/modem Thomson Speedtouch 716 draadloos te maken (het is nl. onmogelijk het netwerk een SSID-naam te geven, d.w.z. je kunt wel een SSID-naam intypen, maar zodra je op toepassen klikt, wordt de naam niet onthouden [Broadcast Network Name is toegestaan] - ook de helpdesk met Telfort wist me niet verder te helpen). Wie weet dit op te lossen?\r\n\r\nAls het niet lukt draadloos internet op dit modem te installeren, zit ik aan een andere oplossing te denken: ik heb een (van de vier) netwerkaansluitpunten op dit router/modem over. Dit aansluitpunt wil ik dan gebruiken om een los draadloos internetverdeelapparaat (heb geen idee hoe zoiets heet ) aan te hangen. Wie weet of dit kan wat ik wil; bestaan deze apparaten ook met 802.11n-aansluiting, 2,4 + 5 Ghz en kan ik daardoor mijn draadloze netwerk snel (+ goed beveiligd) aansluiten en hopelijk ook met een redelijk grote afstand (20 meter) door betonnen muren laten gaan? \r\n\r\nAlvast dank voor een antwoord! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2010 [QUOTE=henry1st;504899]Het lukt me niet om mijn VOIP router/modem Thomson Speedtouch 716 draadloos te maken (het is nl. onmogelijk het netwerk een SSID-naam te geven, d.w.z. je kunt wel een SSID-naam intypen, maar zodra je op toepassen klikt, wordt de naam niet onthouden [Broadcast Network Name is toegestaan] - ook de helpdesk met Telfort wist me niet verder te helpen). Wie weet dit op te lossen?\n\nAls het niet lukt draadloos internet op dit modem te installeren, zit ik aan een andere oplossing te denken: ik heb een (van de vier) netwerkaansluitpunten op dit router/modem over. Dit aansluitpunt wil ik dan gebruiken om een los draadloos internetverdeelapparaat (heb geen idee hoe zoiets heet ) aan te hangen. Wie weet of dit kan wat ik wil; bestaan deze apparaten ook met 802.11n-aansluiting, 2,4 + 5 Ghz en kan ik daardoor mijn draadloze netwerk snel (+ goed beveiligd) aansluiten en hopelijk ook met een redelijk grote afstand (20 meter) door betonnen muren laten gaan? \n\nAlvast dank voor een antwoord![/QUOTE]\n\naan de onder kant van de speedtouch 716 staat het SSID nummer daar staat ook de WPA code Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2010 Klopt, als ik dat invul, wordt het ook niet onthouden. :confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2010 Heb je misschien ook aanstaan dat je mac adres toegestaan moet zijn? Wat doet die als je alle beveilig eraf haalt? Dus een onbeveiligt netwerk? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2010 Dank, ik heb het geprobeerd, ook dit lukt helaas niet! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2010 Vinkje gezet bij \'Interface ingeschakeld\'?\r\nMogelijk dat deze pagina van XS4ALL je verder helpt?\r\n[URL=\"http://www.xs4all.nl/helpdesk/adsl/speedtouch7xx/wireless_aan.php\"]http://www.xs4all.nl/helpdesk/adsl/speedtouch7xx/wireless_aan.php[/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2010 Dank! Ja, dat heb ik, zoals je hieronder kunt zien. \r\n\r\nMijn problemen blijven: Fysiek adres blijft 00. etc. En een netwerknaam wordt niet onthouden! Heb je misschien nog een andere tip?\r\n\r\n \r\nConfiguratie\r\n \r\n \r\nInterface ingeschakeld: \r\n \r\nFysiek adres: 00:00:00:00:00:00 \r\n \r\nNetwerknaam (SSID): \r\n \r\nInterfacetype : 802.11b 802.11b(legacy)/g 802.11b/g 802.11g \r\n \r\nHuidige snelheid: 54 Mbps \r\n \r\nKanaalselectie: Automatisch Handmatig \r\n \r\nRegio: Europe \r\n \r\nKanaal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 \r\nBeveiliging\r\n \r\n \r\nBroadcast Network Name: \r\n \r\nNieuwe apparaten toestaan: Nieuwe stations zijn niet toegestaan Nieuwe stations zijn toegestaan (via registratie) Nieuwe stations zijn toegestaan (automatisch) \r\n \r\nEncryption: Uitgeschakeld \r\n \r\n WEP-codering gebruiken \r\n \r\n WPA-PSK-codering gebruiken \r\n \r\nWPA-PSK-coderingssleutel: \r\n \r\nWPA-PSK-versie: WPA WPA2 WPA+WPA2 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2010 Heb je de router al een keer volledig gereset? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2010 Dat heb ik onlangs gedaan. Ik heb nu maar een Access Point SCB-3220 besteld, daarmee moet het probleem verholpen kunnen worden. Bedankt voor je medewerking! (Y) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2010 Het is raar dat het fysiek adres (mac-address) op 00:00:00:00:00:00 blijft staan. Het lijkt of het wifi gedeelte uitgeschakeld of niet aanwezig is. Mogelijk defect? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2010 Ik vrees het ook, vandaar mijn bovenstaande bestelling! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2010 Modem/router is niet van Telfort? Geen gevalletje garantie? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2010 Helaas, ik kom van het opgeheven Speedlinq, dus nada garantie! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen