Ga naar inhoud

Draadloos internet werkt niet meer.

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb sinds een tijdje problemen met de draadloze verbinding op mijn laptop.\r\nIk heb deze laptop sinds een jaar en heb altijd gewoon verbinding kunnen maken met de router. Sinds 4 maanden terug deed hij dit op een gegeven moment niet meer. Er konden geen netwerken meer gevonden worden (had het knopje voor WLAN gewoon aan). \r\nAls ik dan systeemherstel deed van een paar dagen terug .. dan werkte hij weer. \r\nMaar nu heb ik sinds een tijdje steeds gebruik gemaakt van de netwerkkabel, omdat ik geen zin had in systeemherstel. Nu wilde ik weer draadloos, maar ik kan mijn systeem niet herstelen naar een eerder punt waar draadloos het wel nog deed, omdat deze herstelpunten zijn vervallen. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn. Ik wil het eigenlijk voorgoed oplossen zonder meer steeds mijn systeem te moeten herstellen.\r\n\r\nAlvast bedankt.\r\nWendy
Link naar reactie
Hoi Wendy17,\n\nJe geeft niet aan met welke Windows versie je werkt. Je hebt van de laptop het Wlan aangezet, wat je zou kunnen doen is via apparaatbeheer naar het gedeelte waar je netwerkkaarten staan.\nDaar staan 2 apparaten je netwerkadapter voor het bedrade netwerk en je Wlan adapter. Klik met de rechtermuisknop op je Wlan adapter en klik op verwijderen.\nStart vervolgens je pc opnieuw op. Als het goed is wordt je Wlan dan weer opnieuw geïnstalleerd, het kan zijn dat er om een driver cd wordt gevraagd, als het goed is heb je die destijds bij je pc meegeleverd gekregen.\nVind je dit te griezelig om te doen, dan kan je natuurlijk ook even via apparaatbeheer kijken wat voor Wlan adapter in je pc zit. En dan bij de fabrikant kijken of er een nieuw stuurprogramma aanwezig is, en die dan vervolgens installeren.\n\nSucces, en een fijn 2010\n\nTheo
Link naar reactie
[QUOTE=wendy17;504755]Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb sinds een tijdje problemen met de draadloze verbinding op mijn laptop.\r\nIk heb deze laptop sinds een jaar en heb altijd gewoon verbinding kunnen maken met de router. Sinds 4 maanden terug deed hij dit op een gegeven moment niet meer. Er konden geen netwerken meer gevonden worden (had het knopje voor WLAN gewoon aan). \r\nAls ik dan systeemherstel deed van een paar dagen terug .. dan werkte hij weer. \r\nMaar nu heb ik sinds een tijdje steeds gebruik gemaakt van de netwerkkabel, omdat ik geen zin had in systeemherstel. Nu wilde ik weer draadloos, maar ik kan mijn systeem niet herstelen naar een eerder punt waar draadloos het wel nog deed, omdat deze herstelpunten zijn vervallen. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn. Ik wil het eigenlijk voorgoed oplossen zonder meer steeds mijn systeem te moeten herstellen.\r\n\r\nAlvast bedankt.\r\nWendy[/QUOTE]\r\n\r\nHoi hoi\r\n\r\nWat merk en type laptop heb je en welke Windows heb je ? XP? Vista? etc.\r\nVooral Acer maar ook andere merken gebruiken een eigen tool om een wifi verbinding op te bouwen. Door welke oorzaak dan ook, kan dit wel eens conflicteren met de tool die Windows hiervoor gebruikt. Ik denk dat er zoiets aan de hand is.\r\nMogelijke oplissing:\r\nType bij en kijk naar de Wirles zero configuration. Die moet gestart zijn. Als dat niet zo is, dan rechts erop klikken en kiezen voor \r\n\r\nSucces\r\nNiek
Link naar reactie
Heeey,\'\r\n\r\nIk heb Windows vista home home premium ..32-bits besturingssysteem.\r\nIk heb al geprobeerd updates van drivers te installeren e.d. Zowel van Intel als van Sony Vaio.\r\nGeen van beide geven oplossingen.\r\n\r\nWanneer ik [I]Type bij en kijk naar de Wirles zero configuration. Die moet gestart zijn. Als dat niet zo is, dan rechts erop klikken en kiezen voor \r\n[/I] doe.. Staat Wirels zero configuration er niet tussen... er staat wel WLAN auto config.\r\n\r\nHopelijk kan iemand me hiermee verder helpen.\r\n\r\nBedankt\r\nWendy
Link naar reactie
[QUOTE=wendy17;505038]Heeey,\'\r\n\r\nIk heb Windows vista home home premium ..32-bits besturingssysteem.\r\nIk heb al geprobeerd updates van drivers te installeren e.d. Zowel van Intel als van Sony Vaio.\r\nGeen van beide geven oplossingen.\r\n\r\nWanneer ik [I]Type bij en kijk naar de Wirles zero configuration. Die moet gestart zijn. Als dat niet zo is, dan rechts erop klikken en kiezen voor \r\n[/I] doe.. Staat Wirels zero configuration er niet tussen... er staat wel WLAN auto config.\r\n\r\nHopelijk kan iemand me hiermee verder helpen.\r\n\r\nBedankt\r\nWendy[/QUOTE]\r\n\r\nHoi Wendy. \r\nHet is vreemd dat WZC er niet tussen staat. Dat zou ook bij Vista wel moeten.\r\nHet zou kunnen dat de Sony gebruikt maakt van een eigen wirles configuration.\r\nBij mij staan ze er beiden. de WZC en de WAC.\r\nMaar goed. Is die WAC (wirles Auto Config wel gestart overigens?)\r\n\r\n\r\nIk weet niet hoe goed je engels is maar: op [url]http://www.inf.aber.ac.uk/advisory/faq/965/[/url] lees ik dit.\r\n\r\nWindows Vista \r\n\r\nTo start Wireless Zero Configuration in Windows Vista you need to log in as an Administrator. \r\n\r\n■Click on Start and Control Panel \r\n■Select Administrative Tools and then Services \r\n■In the Services box scroll down the list of Services (Local) until you find the one labelled Wired AutoConfig and double click it. \r\n■In the Wired AutoConfig Properties (Local Computer) box change the Startup type to Automatic \r\n■Click on Start and once the service has started click on OK \r\n■Now find the service labelled WLAN AutoConfig and double click it. \r\n■In the WLAN AutoConfig Properties (Local Computer) box change the Startup type to Automatic \r\n■Click on Start and once the service has started click on OK \r\n■Go to File and Exit to close the Services window \r\n\r\nAls Administrator kan je inloggen, wanneer je vlak voordat Windows opstart, op F8 drukt. Kies dan met de pijltjes toetsen voor veilige modus met netwerkverbinding. Standaart staat er op dat account geen wachtwoord, dus \"enter\".\r\n\r\nAls je de services in beeld hebt, kan je op het grijze balkje bovenin klikken om ze op alfabeth te zetten. Dat zoekt wat makkelijker.\r\n\r\nAan \"Sony Vaio\" heb ik niet genoeg. Daar horen nog wat tekens achter voor het exacte type. Die staan meestal aan de onderzijde van de laptop.\r\n\r\nMaar ik krijg het vermoeden dat je draadloze netwerk kaartje ter ziele kan zijn. Mocht er niets lukken, dan zou je herstel dvd\'s aan kunnen maken en hem helemaal opnieuw kunnen installeren daarmee. \r\nBackup dan wel eerst al je belangrijke data, zoals email, favorieten en \"Mijn Documenten\" \r\n\r\nIk hoor/lees van je.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Hee,\n\nIk heb dat engelse stukje geprobeerd. en heb Wired config op automatisch gezet. De rest was al zo zoals het moest. (gestart en automatisch) Het heeft helaas niet gewerkt, draadloos doet het nog steeds niet.\nIk denk niet dat de netwerkkaart kapot is ,, want voorheen kon ik hem herstellen met systeemherstel. \n\nMijn laptop is sony vaio model PCG-3C1M\n\nGroetjes
Link naar reactie
[QUOTE=wendy17;505099]Hee,\r\n\r\nIk heb dat engelse stukje geprobeerd. en heb Wired config op automatisch gezet. De rest was al zo zoals het moest. (gestart en automatisch) Het heeft helaas niet gewerkt, draadloos doet het nog steeds niet.\r\nIk denk niet dat de netwerkkaart kapot is ,, want voorheen kon ik hem herstellen met systeemherstel. \r\n\r\nMijn laptop is sony vaio model PCG-3C1M\r\n\r\nGroetjes[/QUOTE]\r\n\r\nBij [url]www.sony.nl[/url] kan ik jou laptop type niet vinden. Wel het PCG type maar dat 3C1M kennen ze daar niet. Je zou zelf daar even kunnen zoeken met behulp van het serienummer van je laptop bij \"service en support\" of downloads. Kijk of je de driver voor het wireless gedeelte opnieuw kunt installeren.\r\n\r\nOverigens, mocht die wifi kaart echt stuk zijn, kan je nog altijd een USB wifi stick kopen. Of je moet het aandurven om aan de onderzijde voorzichtig de diverse klepjes open te maken en te kijken waar je wifi kaartje zit. Het is niet zo groot en vrijwel altijd voorzien van 2 draadjes die de laptop ingaan, naar de antenne in de rand van je scherm zit. Overigens kan het kaartje ook onder je toetsenbord zitten.\r\nMaar goed bij twijfel.... naar de reparateur brengen.\r\n\r\nSucces\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...