Anoniem2 Geplaatst: 2 januari 2010 Delen Geplaatst: 2 januari 2010 Ik zal gelijk met de deur in huis vallen en mijn probleem proberen uit te leggen:\n\nVoor de duidelijk heb ik de situatie ook even gauw uitgetekend een een printscreen van het draadloze netwerk gemaakt.\n\nIk maak gebruik van \'Internet via het stopcontact\' daar dit geen gezeur met kabels oplevert.\nDit is vorig jaar allemaal in orde gemaakt, maar wegens een stroomstoring heb ik het hele netwerk eigenlijk moeten vernieuwen.\nZoals te zien is op het plaatje wordt het internet gelijk via een zogenaamde homeplug (PLA-400) naar alle kamers in het huis verzonden.\nOp de bovenverdieping is de PLA-400 aangesloten op een WRT160N WLAN Router van Linksys.\nAlle laptops in huis maken verbinding via het draadloze netwerk terwijl vaste werkstations (mediacenter) via de kabel gaan.\n\n\nIk heb dus twee netwerken, een draadloos en een LAN.\nHet draadloze netwerk ziet de router logischerwijs als middelpunt en het lukt me nu niet om het Mediacenter aan het netwerk toe te voegen daar deze in zijn eigen LAN-netwerk zit.\n\nHopelijk kan iemand hier mij een duwtje in de goede richting geven.\n\nAlvast bedankt,\nBas Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2010 [QUOTE=Bas2888;504698]Ik zal gelijk met de deur in huis vallen en mijn probleem proberen uit te leggen:\r\n\r\nVoor de duidelijk heb ik de situatie ook even gauw uitgetekend een een printscreen van het draadloze netwerk gemaakt.\r\n\r\nIk maak gebruik van \'Internet via het stopcontact\' daar dit geen gezeur met kabels oplevert.\r\nDit is vorig jaar allemaal in orde gemaakt, maar wegens een stroomstoring heb ik het hele netwerk eigenlijk moeten vernieuwen.\r\nZoals te zien is op het plaatje wordt het internet gelijk via een zogenaamde homeplug (PLA-400) naar alle kamers in het huis verzonden.\r\nOp de bovenverdieping is de PLA-400 aangesloten op een WRT160N WLAN Router van Linksys.\r\nAlle laptops in huis maken verbinding via het draadloze netwerk terwijl vaste werkstations (mediacenter) via de kabel gaan.\r\n\r\n\r\nIk heb dus twee netwerken, een draadloos en een LAN.\r\nHet draadloze netwerk ziet de router logischerwijs als middelpunt en het lukt me nu niet om het Mediacenter aan het netwerk toe te voegen daar deze in zijn eigen LAN-netwerk zit.\r\n\r\nHopelijk kan iemand hier mij een duwtje in de goede richting geven.\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\nBas[/QUOTE]\r\n\r\nAls ik het goed zie, hangt je mediacenter ook aan de PLA400. Die PLA400 staat in de meterkast rechtsreeks op het modem zo te zien. Het gaat volgens mij zo niet lukken inderdaad. Het lijkt me dat je het mediacenter gewoon bedraad of draadloos aan de router moet hangen, want die zorgt voor je netwerk.\r\nOverigens. Draadloos en bedraad is nog steeds 1 netwerk, als je al het verkeer maar via de router regelt en ze allen lid maakt van dezelfde werkgroep\r\nHebben je andere, bedrade pc\'s dan wel verbinding met de draadloze laptops? Dat lijkt me niet in deze opstelling.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2010 Hey Niek,\n\nBedankt voor je snelle reactie.\nIk heb geen andere pc\'s of laptops via de kabel gaan.\nAls ik aan mijn bureau zit gebruik ik af en toe wel een port van de draadloze router voor een stabiele verbinding. Maar dat doet er weinig toe.\n\nMaar wat ik uit jouw verhaal begrijp is dat het te regelen valt wanneer ik een extra router tussen de modem en de eerste PLA400 in de meterkast hang?\nIk wil namelijk geen kabel leggen en draadloos ig ook geen optie daar de media straks gestreamd moet gaan worden naar meerdere slaapkamers.\n\nBas Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2010 Ik heb een beetje lopen klooien en een router (Zywall 5) tussen de modem en de eerste PLA aangesloten.\n\nDe draadloze router en het mediacenter maken nu allebei verbinding via de PLA\'s naar de Zywall.\nKom ik al wat dichter in de buurt zo? ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2010 Het is gelukt hoor :)\nDeze mag op slot Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2010 [QUOTE=Bas2888;504759]Het is gelukt hoor :)\r\nDeze mag op slot[/QUOTE]\r\n\r\nDa\'s netjes. Ik wilde gaan voorstellen om je draadloze router bij de meterkast te hangen. De laptops moeten dan nog wel verbinding kunnen maken (draadloos) en dan kan je het mediacenter aan de enige router hangen.\r\n\r\nMaar goed als het werkt.... afblijven.:-)\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2010 Maar misschien nog wel handig om voor anderen uit te leggen hoe je het uiteindelijk hebt opgelost.\n\nEn een slotje op een topic gebeurt op dit forum eigenlijk niet (of nauwelijks). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2010 Ik kwam na iets beter zoeken het volgende topic tegen op tweakers:\r\n\r\n[url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1260465//[/url]\r\n\r\nDit heeft perfect geholpen! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen