Anoniem2 Geplaatst: 1 januari 2010 Delen Geplaatst: 1 januari 2010 Hallo allemaal,\r\n\r\nSinds ik een nieuwe harde schijf heb (Western Digital WD10EADS 1TB), en Windows 7 erop heb geinstalleerd, krijg ik mijn onboard geluid niet aan de praat..Op mijn oude harde schijf had ik ook windows 7 staan, en hier kreeg ik het geluid wel aan de praat. Ik heb de hele middag al lopen zoeken naar drivers, programma\'s en oplossingen, en geeneen werkt. In de bios staat de audiochip enabled, als is C-Media AC\'97 download, zegt hij dat hij de chip niet kan vinden. Ook heb ik Windows 7 eropnieuw opgezet, ook dat werkte niet. Ik ben zo goed als radeloos..Wie kan mij helpen?:confused:\r\n\r\nGr,\r\nSander Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2010 Ik zal [url=http://forum.computeridee.nl/showpost.php?p=503594&postcount=13][U]dit[/U][/url] bericht even herhalen :D\r\n\r\nHet is waarschijnlijk een geluids-adapter op het moederbord, en dan moet je eerst weten welk [I]merk[/I] en [I]type[/I] moederbord je hebt. Dat staat er op geprint, of je installeert een programma dat hardware gegevens uit kan lezen.\r\n\r\nHier zijn er alvast twee:\r\n[url=http://www.cpuid.com/pcwizard.php][U]PC Wizard[/U][/url] en [url=http://www.hwinfo.com/][U]HWInfo32[/U][/url]\r\n\r\nZodra merk/type bekend zijn kan iemand voor je zoeken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2010 Excuses, helemaal vergeten:\n\nIk heb een Asrock p4i65g:\n\n General\nCPU - Socket 478 for Intel® Pentium 4 / Celeron D (Prescott, Northwood, Willamette) processors\n- FSB 800/533/400MHz\n- Supports Hyper-Threading Technology\n- Supports Untied Overclocking Technology\nChipset - Northbridge: Intel® 865G\n- Southbridge: Intel® ICH5\nMemory - Dual Channel DDR memory technology\n- 2 x DDR DIMM slots\n- Supports DDR400/333/266 non-ECC, un-buffered memory\n- Max. capacity of system memory: 2GB\nBIOS - 4Mb AMI BIOS\n- AMI Legal BIOS\n- Supports \"Plug and Play\"\n- ACPI 1.1 Compliance Wake Up Events\n- Supports Jumperfree\n- SMBIOS 2.3.1 Support\n Audio, Video and Networking\nGraphics - Integrated Intel® Extreme Graphics 2\n- DirectX 8.0\n- Max. shared memory 96MB\nAudio - Cmedia 9761A 5.1 channel audio CODEC\nLAN - Realtek PCI LAN 8101L\n- Speed: 10/100 Ethernet\n- Supports Wake-On-LAN\n Expansion / Connectivity\nSlots - 3 x PCI slots\n- 1 x AGP 8X slot\n- 1 x AMR slot\nConnector - 2 x SATA 1.5 Gb/s connectors\n(No Support for \"RAID\" and \"Hot Plug\" functions )\n- 2 x ATA100 IDE connectors (support 4 x IDE devices)\n- 1 x Floppy connector\n- 1 x IR header\n- 1 x COM header\n- CPU/Chassis FAN connectors\n- 20 pin ATX power connector\n- 4 pin 12V power connector\n- CD in header\n- AUX in header\n- Front panel audio connector\n- 2 x USB 2.0 headers (support 4 USB 2.0 ports; 2 of them are shared with USB4_5)\nRear Panel I/O ASRock I/O Plus\n- 1 x PS/2 Mouse Port\n- 1 x PS/2 Keyboard Port\n- 1 x VGA Port\n- 1 x Parallel Port (ECP/EPP Support)\n- 6 x Ready-to-Use USB 2.0 Ports\n- 1 x RJ-45 LAN Port\n- Audio Jack: Line in / Front Speaker / Microphone\n Other Features / Miscellaneous\nUnique Feature Hybrid Booster:\n- CPU Frequency Stepless Control\n- ASRock U-COP\n- Boot Failure Guard (B.F.G.)\nSupport CD - Drivers, Utilities, AntiVirus Software (Trial Version)\nAccessories - Quick Installation Guide, I/O Shield\n- Floppy/ATA 100 Cables\n- 1 x SATA Data Cable\n- 1 x SATA 1 to 1 Power Cable\n- 1 x COM Port Bracket\n- 1 x AMR card (option)\nHardware Monitor - CPU Temperature Sensing\n- Chassis Temperature Sensing\n- CPU Overheat Shutdown to Protect CPU Life\n- CPU Fan Tachometer\n- Chassis Fan Tachometer\n- Voltage Monitoring: +12V, +5V, +3.3V, Vcore\nForm Factor - Micro ATX Form Factor: 9.6-in x 7.8-in, 24.4 cm x 19.8 cm\nOS - Microsoft® Windows® 98SE / ME / 2000 / XP compliant\nCertifications - FCC, CE, WHQL\n\n\nMet het programma HWInfo32, bij audio, geeft hij het volgende aan:\n\nAudio adapter: Intel 82801EB(M) ICH5(-M) - AC\'97 Audio Controller [A-2/A-3]\nAC\'97 Codec: C-Media CMI9739A/9761\n\nAC\'97 Capabilities\nViriable Rate Audio: Not Supported\nDouble Rate Audio: Supported\nSPDIF Output: Not Supported\nVariable Rate Microphone ADC: Not Supported\nCenter DAC: Supported\nSurround DACs: Supported\nLFE DAC: Supported\nDedicated Microphone PCM Channel: Not Supported\nModem Funcions: Not Supported\nBass and Treble Control: Not Supported\nSimulated Stereo: Not Supported\nHeadphone Output: Not Supported\nBass Boost: Not Supported\n\nIk heb ac\'97 al gedownload en geinstalleerd, werkt allemaal prima, dan moet ik opnieuw opstarten, gedaan, en dan kan hij nog steeds niks afspelen...\n\nKijk ik vervolgens weer bij HWInfo32:\nAudio adapter: Intel 82801EB(M) ICH5(-M) - AC\'97 Audio Controller [A-2/A-3]\nAC\'97 Codec: Unknown\n\nAC\'97 Capabilities\nViriable Rate Audio: Supported\nDouble Rate Audio: Supported\nSPDIF Output: Not Supported\nVariable Rate Microphone ADC: Supported\nCenter DAC: Supported\nSurround DACs: Supported\nLFE DAC: Supported\nDedicated Microphone PCM Channel: Supported\nModem Funcions: Supported\nBass and Treble Control: Supported\nSimulated Stereo: Supported\nHeadphone Output: Supported\nBass Boost: Supported\nDAC Resolution: 18 Bit\nADC Resolution: 18 Bit\n\nIk snap er nu echt helemaal niks meer van...\n\nGr,\nSander Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2010 Asrock zelf biedt voor dit moederbord blijkbaar geen support voor Vista of Win7.\r\n[url]http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=P4i65G&s=478[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2010 Ik heb het voor elkaar :) Ik heb de drivers van de asrock website gedownload, maar dan zei hij dat ie geen chip zag. Maar als ik hem draai in compactibaliteitsmodus (of hoe je dat mag schrijven) dan ziet ie hem wel en installeerd en werkt hij gewoon:) Maar toch bedankt allemaal ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2010 OK, dus rechtsklikken op het [I]setup[/I] bestand voor de sounddriver, en onder \"[I]Eigenschappen[/I]\" de onder tab \"[I]Comptabiliteit[/I]\" het besturingssysteen kiezen waarvoor de driver oorspronkelijk was, waarschijnlijk Vista ? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen