Ga naar inhoud

inloggen bij router lukt niet

Anoniem2

Aanbevolen berichten

hoi,\r\n\r\nik heb een Eminet router type EM 4032.\r\nIk wil een netwerk maken zodat we draadloos kunnen internetten op de laptop.\r\nNu lukt het me niet om in te looggen bij de browser.\r\nIk gebruik IE en het adres is [url]http://192.168.123.254[/url]\r\nAls ik dit doe krijg ik de melding \"kan geen verbinding maken\"verbindingsproblemen vaststellen.\r\nHeb al wat gezocht in de forums en de stekker er al even uit gehaald, maar zonder resutltaat helaas.\r\n\r\nOp de laptop heb ik wel 4 groene balkjes voor Eminent, maar kom niet op het net,\r\nkrijg delelfde melding als bovenstaand.\r\n\r\nWat doe ik verkeerd???\r\n\r\ngrt
Link naar reactie
dit heb iik van eminent online\r\n\r\ndit is een truc om het te resetten\r\n\r\nHoe reset ik de router?\r\n\r\n\r\nVoorop de behuizing zit een klein reset knopje of gaatje (naast het eminent logo). Druk hier een paperclip in en houdt deze 15 seconden ingedrukt. Controleer ondertussen of de lampjes voorop de behuizing hierop reageren (WAN gaat uit). Als alle lampjes weer normaal branden is het apparaat gereset. Mocht het M1 lampje heel snel gaan knipperen, zet de router dan even een half minuutje uit. Nadat je deze weer aangezet heeft zou M1 rustig moeten knipperen en is de router gereset.
Link naar reactie
Nadeel van het resetten van een router is dat je alle eventueel gemaakte instellingen die je gedaan hebt, opnieuw moet doen.\r\nAls er niets ingesteld is, oke geen probleem. Maar er zijn ook mensen met een draadloze router, die dan hun beveiliging kwijt zijn, misschien hun wachtwoord niet meer wetenof het door iemand anders laten instellen en dan niet meer weten hoe het moet.\r\n\r\nDaarom is het resetten van de router eigenlijk een advies dat je als laatste moet geven. Als eerste advies kan men beter de tip van Edmoor gebruiken.\r\nWerkt dat niet, dan kun je altijd nog de router resetten indien nodig.
Link naar reactie
maar dat zal niet lukken want dit is het ip([url]http://192.168.123.254[/url]) voor de router staat op fabrieks website!\r\nen de wachtwoord is totaal geen probleem\r\nje kan de standaardwachtwoord vinden in de handleiding.Heb je die niet meer? kijk op internet daar staat het 100% in heb het net gevonden\r\ndus ik zeg doen\r\nmaar het is jouw keuze
Link naar reactie
[QUOTE=omed4life;504638]maar dat zal niet lukken want dit is het ip([url]http://192.168.123.254[/url]) voor de router staat op fabrieks website!\r\nen de wachtwoord is totaal geen probleem\r\nje kan de standaardwachtwoord vinden in de handleiding.Heb je die niet meer? kijk op internet daar staat het 100% in heb het net gevonden\r\ndus ik zeg doen\r\nmaar het is jouw keuze[/QUOTE]\r\n\r\nIk zeg net als BlackTiger: nog ff niet doen... Eerst het ip-adres van de router uitvinden via de tip van Edmoor en dan kijken of je er in komt. Het ip-adres 192.168.123.254 zal het standaard ip-adres zijn maar kan tijdens de configuratie van de router gewijzigd zijn. Pas wanneer je het wachtwoord (echt) niet meer weet of kunt achterhalen zou je de router totaal kunnen resetten. Zoals BlackTiger al aangaf moet je na een totale reset de gehele router opnieuw configureren, zonde van het werk als het niet nodig is.
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;504641]Ik zeg net als BlackTiger: nog ff niet doen... Eerst het ip-adres van de router uitvinden via de tip van Edmoor en dan kijken of je er in komt. Het ip-adres 192.168.123.254 zal het standaard ip-adres zijn maar kan tijdens de configuratie van de router gewijzigd zijn. Pas wanneer je het wachtwoord (echt) niet meer weet of kunt achterhalen zou je de router totaal kunnen resetten. Zoals BlackTiger al aangaf moet je na een totale reset de gehele router opnieuw configureren, zonde van het werk als het niet nodig is.[/QUOTE]\r\n\r\nDe eerste vraag zou kunnen zijn: Hang je wel met een draadje aan je router, want de meeste routers staan inloggen op de router niet toe via een draadloze verbinding. \r\nDus even met UTP kabel verbinden. Dan >Start >Uitvoeren tik >ipconfig /all en je ziet welk ipadres je moet tikken. Ik gok ook op 192.168.123.254 Je kan dit zo in je browser tikken, zelfs zonder http etc ervoor. Daarna is je standaart wachtwoord voor Eminent admin (zonder hoofdletters) Hierna kan de router instellen en je draadloze verbinding beveiligen.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[quote]maar dat zal niet lukken want dit is het ip 192.168.123.254[/quote]\r\nDat kun je niet zo stellig zeggen. Dat is het standaard vanaf fabriek het ip mischien, maar dat is makkelijk te wijzigen, doe ik vaak genoeg bij mensen thuis. Het kan dus even gemakkelijk een ander ip hebben.\r\n\r\nGoed idee, even met een vaste kabel proberen. Klopt het ip adres met wat het standaard is (te controleren dus met die ipconfig) probeer het dan eens met een andere browser, bijv. Firefox portable, voor alle zekerheid.\r\n\r\nIk heb een tijdlang zo\'n belachelijk probleem gehad met de Livebox van Online. Met regelmaat was het kreng met IE niet te benaderen. Via FF dan was het geen probleem. Na een herstart van de Livebox was ie ook weer te benaderen met IE.\r\nEn de huidige IE (8) kennende, die geeft wel meer rariteiten dus het zou me niet verbazen als die in bepaalde gevallen hier ook roet in het eten kan gooien.
Link naar reactie
dank voor jullie reacties,\r\n\r\nben ze alle opties langs gegaan, maar zonder resultaat.\r\nAls ik pconfig doe dan krijg ik heel snel een zwart schermpje in beeld die binnen een seconde ook al weer weg is.\r\nheb de router geresset, ook geen resultaat.\r\n\r\nen heb je de statische of dynamische ip adres met eminet?\r\nIk heb geen idee, hoe zie ik het verschil?\r\n\r\nheb ook de andere ip adressen geprobeert, ook zonder resultaat.\r\nheb helaas geen handleiding meer. heb de router via marktplaats gekocht, zit alleen een \r\na-viertje bij met hoe je de router moet instellen.
Link naar reactie
[QUOTE=zontomaatje;504730]dank voor jullie reacties,\r\n\r\nben ze alle opties langs gegaan, maar zonder resultaat.\r\nAls ik pconfig doe dan krijg ik heel snel een zwart schermpje in beeld die binnen een seconde ook al weer weg is.\r\nheb de router geresset, ook geen resultaat.\r\n\r\nen heb je de statische of dynamische ip adres met eminet?\r\nIk heb geen idee, hoe zie ik het verschil?\r\n\r\nheb ook de andere ip adressen geprobeert, ook zonder resultaat.\r\nheb helaas geen handleiding meer. heb de router via marktplaats gekocht, zit alleen een \r\na-viertje bij met hoe je de router moet instellen.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nOver ipconfig..... Eerst op uitvoeren cmd tikken. Dan staat er een zwart venstertje met een prompt. Daar tik je ipconfig /all.\r\n\r\nEen Eminent moet je normaal op een dynamisch ip adres zetten, dus enable DHCP. (ik neem aan dat je dat bedoelt)\r\n\r\nOp [url]http://www.eminent-online.com/zoek.php?dt=2[/url] kan je het type van je router vinden en zeker te weten een handleiding van het ding.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=zontomaatje;504752]ik zie dat een beveiliging op de eminent zit. staat een hangslot achter. moet deze er misschien af? en hoe ik dat dan?[/QUOTE]\r\n\r\nStaat Wirless wel op \"Enable\" in de router?\r\nDat slotje waar zie je dat staan? Want dat kan ook gewoon de firewall van je router zijn en die moet aanstaan.\r\n\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...