Ga naar inhoud

Batch file vraag uitzetten

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een batchfile gemaakt en daar staat in:\r\n\r\ndel \"J:\\Camera\\*.*\" \r\n\r\nAls ik deze run (via eenscheduled task) komt onderstaande prompt naar voren:\r\n\r\nC:\\Batchbestanden>del \"J:\\Camera\\*.*\"\r\nJ:\\Camera\\*.*, Are you sure (Y/N)?\r\n\r\nIK moet dus Yes or No invullen en dat wil ik niet\r\nHoe zorg ik ervoor dat die vraag niet meer komt en die directory leegt?
Link naar reactie
Opmerkingkjes:\n\ndel /s /q j:Camera\\*.*\nmoet waarschijnlijk zijn:\ndel /s /q j:[B]\\[/B]Camera\\*.*\n\nmet backslash dus... Zonder backslash kan wel, de syntaxis is dan OK, maar het betekent wat anders[B]; [/B]het gaat dan om een[I] relatief[/I] pad t.o.v. de actieve map op J: en zorgt op z\'n tijd voor héél andere resultaten.\n\nEn verder nog:\nde [B]/s[/B] geeft aan dat je ook bestanden in (eventueel aanwezige) sub-mappen van J:\\Camera wil deleten. \nDus denk even na of dat de bedoeling is.
Link naar reactie
Een andere optie is als volgt:\n[code]echo Y del j:\\Camera\\*.*[/code]Maar de /q staat inderdaad voor Quiet Mode (Niks vragen)\n\nHet complete verhaal:\n\nDEL [/P] [/F] [/S] [/Q] [/A[[:]kenmerken]] namen\nERASE [/P] [/F] [/S] [/Q] [/A[[:]kenmerken]] namen\n\n namen Een lijst met een of meer bestanden of mappen. Joker-\n tekens kunnen worden gebruikt om meerdere bestanden te\n verwijderen. Als een map is opgegeven, worden alle bestanden\n in die map verwijderd.\n\n /P Vraagt om bevestiging alvorens een bestand te verwijderen.\n /F Forceert verwijdering van alleen-lezenbestanden.\n /S Verwijdert de opgegeven bestanden uit alle submappen.\n /Q Stille modus: vraagt bij gebruik van jokertekens niet om\n bevestiging.\n /A Selecteert de te verwijderen bestanden op basis van kenmerken.\n kenmerken R Alleen-lezenbestanden S Systeembestanden\n H Verborgen bestanden A Archiveringsbestanden\n - Voorvoegsel met betekenis \'niet\'\n\nAls opdrachtextensies zijn ingeschakeld, veranderen DEL en ERASE als volgt:\n\nDe weergave van schakeloptie /S worden omgekeerd zodat alleen de bestanden\nworden weergegeven die zijn verwijderd en niet de bestanden die niet zijn\ngevonden.
Link naar reactie
Klopt, je kon er dan /y voor of achter zetten.\r\n\r\n[quote=Edmoor]echo Y del j:\\Camera\\*.*[/quote]\r\nDat lijkt me niet, het echo commando geeft alleen het statement achter het woordje \"echo\" nog eens weer maar voer het niet uit als commando.\r\n\r\nLeuk trouwens nog eens zo\'n vraag te zien. Jammer genoeg (voor mij dan) heb je de oplossing al gevonden, maar heb vroeger heel veel met batchfiles gewerkt. Dat moest wel als je een BBS draaide. Programmeren ken ik niet, maar batchfiles maken waarin zoveel mogelijk automatisch verliep was echt een hobby van me.;)
Link naar reactie
Probeer het maar eens, werkt prima.\nDat was de truuk voordat /Y en /Q bestonden.\n\nEdit: \nNog even getest en zoals ik het opgegeven heb werkt inderdaad niet.\nIk ga eens spitten in oude zaken want ik heb een dergelijke constructie (lang geleden) gebruikt.\n\nOk, het moet dus zijn:\n[code]echo Y | del J:\\Camera\\*.*[/code]
Link naar reactie
Aah... maar dat is ook weer een andere methode.\r\nNu laat je de waarde Y echoën aan het commando del j:\\camera\\*.* dat is iets anders.\r\n\r\nDie pipeline maakt het grote verschil.\r\n\r\nMaar dan heb ik ook weer iets bijgeleerd want ik wist niet dat je de pipeline op deze wijze met een echo commando kon combineren.:)\r\nZo ziet men maar weer, men is nooit te oud om bij te leren. Grappig truukje, bedankt dat je even opgezocht hebt hoe het precies werkt.(Y)
Link naar reactie
@Erikdenhouter\r\n\r\nJe hebt helemaal gelijk!\r\nhet moest inderdaad zijn:\r\ndel /s /q j:\\Camera\\*.*\r\n\r\nde /s is een bewuste keuze. Alles wat in deze map moet 1x per week worden opgeschoond.\r\n\r\nIn deze map worden foto`s gezet die door een camera met bewegingsdetectie worden gezet. Alleen de foto`s wil je bewaren als er iets gebeurt. Dus daarom deze batch file om automatisch die map te laten legen\r\n\r\nik was de backslash vergeten. Werkte wel maar niet zoals ik bedoelt had.\r\n\r\nBedankt voor het meedenken allemaal!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...