Ga naar inhoud

AMD processorfan vervangen

Aanbevolen berichten

De net nieuwe processor Phenom II x4 965 heeft af en toe een gierend geluid, ook als hij niets aan het doen is.\nZeg maar net of je het voltage iets lager/hoger zet. (voeding is nieuw, 620W)\nFan zit erop geklikt.\nNu kon ik weer een hoop gedoe op mijn hals halen door de hele meuk weer retour te sturen, wat ze in eerste instantie van mij vroegen, RMA, maar had ik niet zoveel zin in.\nHoop onnodige kosten en computer weer poos buiten bedrijf.\nUiteindelijk hebben ze op verzoek een nieuwe fan gestuurd. (had ik anders bij de computershop gekocht, voordeliger dan alles opsturen)\nDe originele zit erop geklikt, met 4 klauwtjes vanaf het koelblok.\nDie zitten aardig strak overigens, kan net iets té ver gaan bij het loshalen en weer monteren, krak. Uiteraard ben ik voorzichtig..\nNieuwe kun je met schroeven vast zetten, denk dat je die tussen de alu koelribben in schroeft.\nIs de klik verbinding dan toch niet iets beter, beschadig je ook niets als je al eens aanspraak zou moeten maken op de garantie, is toch duur spul, niet dan?\nIemand ervaring mee?
Link naar reactie
Nee, sorry. Ik weet dat op een oude 486 ik ook eens zo\'n schroeven-tussen-de-koelribben systeem heb gezien, maar sindsdien gebruik ik eigenlijk geen stock koelers meer, altijd een andere. Op mijn oude Athlon XP had ik een Zalman zitten, nu hangt er op mijn C2D E8400 een Scythe Mugen.\n\nOverigens is het volgens mij bij de meeste koelers gebruikelijker om gewoon het complete koelblok te vervangen, in plaats van alleen de fan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...