Ga naar inhoud

RT2500 USB W-LAN Card prob...

Aanbevolen berichten

Vandaag ook problemen met de WLAN van de MD8800 nadat ik hem naar een slaapkamer had verhuisd.\r\nWLan werdt niet meer gevonden en verscheen ook niet in apparaatbeheer.\r\nNa wat ge-google op het net niet echt een oplossing kunnen vinden. \r\nDus maar op zoek naar het kaartje (misschien los contact of zo)\r\nNa ening speurwerk het kaartje gevonden, het zit in het midden tussen de metalen kast en de blinkende kunstof voorkant waar het met twee schroefjes vast zit en aangesloten is op het printplaatje van de USB/kaartlezer welke voorin gemonteerd zit. (Op sommiges sites ging men er van uit dat het een chip op het moederbord was, maar dat is dus niet zo.) \r\nHerkenbaar aan het logo van Ralink, de groote R met de \"a\" onderin de R welke op de chip gedrukt is.\r\n\r\nAlle stekkers eens gecontroleerd maar dat hielp niet.\r\nVervolgens het kaartje eens wat opgewarmd (de ruimte waar deze PC nu staat wordt normaal niet verwarmd) en zie aan, het kaartje werdt weer herkent en werkte weer als vanouds.\r\nDenk toch dat het kaartje niet helemaal lekker meer is en ga het waarschijnlijk toch vervangen als het niet te duur is (Voor een PC die niet vaak meer gebruikt gaat worden) en anders sluit ik hem aan met een kabel.\r\n\r\nGroeten\r\nTon
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
[QUOTE=IceZZ;326671]Ok ik heb dus een probleem met mijn RT2500 USB Wireless LAN Card,\r\ndie zit ingebouwd in mijn medion (MD 8808 PC).\r\nmaar het lukt me niet om deze te installeren....\r\nwant bij de installatie zegt ie (plug the w-lan card in)....\r\n\r\nik kan hem ook niet vinden bij aparaatbeheer...\r\nAls ik daar kijk zie ik dat bijna alle apparaten succesfol zijn ingestalleerd behalve \r\n1) SM-buscontroller (onder het tabje overige)\r\n2) Onbekent apparaat (onder tabje USB controllers)\r\n\r\nweet iemand wat ik hier aan kan doen???[/QUOTE]\r\n\r\nDe werking van Je SM-buscontroler is afhankelijk van de installatie van de drivers voor de chipset van je moederboard. Daarna zal hij mogelijk de ingebouwde Wlan ook vinden.\r\nMaar ik zie anderen hier berichten plaatsen die het alleen over het Wlan hebben, dus is dit mogelijk niet de oplossing.\r\nFeit blijft dat die SM-buscontroller geinstalleerd dient te worden.\r\nEn ja een ingebouwde WLan kan heel goed USB zijn. Op je moederbord, zitten vaak diverse aansluitingen voor ingebouwde USB apparaten. Zo wordt een cardreader vaak ook op zo\'n usb aansluiten gehangen. \r\n\r\nEn waarom een nieuw kaartje inbouwen. Koop dan gewoon een wlan USB stick.\r\n\r\nSucces\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...