Ga naar inhoud

beeld vullend

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo\r\n\r\nIk maak maar even een nieuw topic aan aangezien ik het idee heb dat me vorige topic nogal verwarrend was.\r\n\r\nIk heb een pagina waarbij ik 1 Div heb van 200px breed.\r\nDaar naast heb ik een Div met daar in een Tabel deze staat op 100% (de div en de tabel).\r\nnou wil ik dat de tabel het resterende gedeelte van het beeld breedte gaat vullen, in de tabel staan foto\'s.\r\n\r\nDus stel men heeft een beeldscherm ingesteld (qua breedte) op 800 px dan wil ik dus dat de tabel 600px breed word en dat de foto\'s daar in automatisch aangepast worden om de tabel volledig te vullen (3 fotos horizontaal is dus 200px (breedte) per foto). \r\nAls men het beeldscherm op 1100px heeft staan wil ik dat de tabel 9000px breed word en dat de foto\'s daar in ook automatisch aangepast worden om de tabel volledig te vullen (3 foto\'s horizontaal is dus 300px (breedte) per foto). \r\n\r\nWeet iemand hoe ik dat kan doen?
Link naar reactie
De tweede div moet je niet op 100% zetten, want dan wordt \'ie dat ook. En 100% is in dat geval de breedte van het beeldscherm. De eerste div van 200px zal er dan dus boven of onder komen staan.\n\nAfhankelijk van je doctype kun je het nog heel lastig krijgen met die procenten. In XHTML1 is 100% namelijk vaak iets anders dan in HTML4. Da\'s om het makkelijk te houden.
Link naar reactie
[QUOTE=Sjoukito;504008]Is het misschien mogelijk er iets in te zetten als 100% - 200px?[/QUOTE]\r\nWat gebeurde er toen je dat probeerde? ;)\r\n\r\nEnfin, met een simpel voorbeeld kom ik er zelf ook niet uit, en ik vermoed de oorzaak in de combinatie tussen breedtes in pixels en breedtes in procenten. Met andere woorden: het is niet makkelijk om die twee door elkaar te gebruiken.
Link naar reactie
ok Ik heb nu dit [url]http://www.sjoukito.com/galerie2.php[/url] wat volgens mij van op een beeldschermen resolutie van 1088 tot 1600 pixels goed werkt.\nWat vinden jullie hier van?\n\nNu ik dit redelijkerwijs op orde heb (denk ik) wil ik graag een zoek functie/ script gaan maken waarmee men in mijn MySQL database naar foto\'s kan zoeken op bijvoorbeeld datum, locatie, onderwerp etc..\nWeet iemand een script dat ik kan aanpassen of waar ik zou moeten beginnen?
Link naar reactie
Ik kwam er net achter dat het er in opera en Firefox wel mooi uit ziet maar in IE blijkt het er gewoon verschrikkelijk slecht uit te zien.\nDe 100% die ik voor de breedte van de plaatjes gebruik worden door de 3 browsers verschillend geïnterpreteerd.\n\nWeet iemand hoe ik dit gelijk kan maken?\n\nZie [url]http://www.sjoukito.com/galerie2.php[/url] als voorbeeld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...