Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2009 Delen Geplaatst: 28 december 2009 Ik zit met een klein probleempje,\r\nIk heb mijn pc via een hdmi kabel met mijn tvLCD gekoppeld.\r\nBij mij videokaart \'een HDRadeon4890\' zat een verlengstukje zodat ik hdmi in Div kon overzetten,( die zit dus in mijn videokaart)\r\nIk had gelezen dat de audio dan ook mee gestuurd kon worden.\r\nHelaas komt het geluid nog steeds uit mijn computer en niet uit mijn tv.\r\nAlvast bedankt,\r\nSietse Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2009 DVI (ik neem aan dat je dat met \'Div\' bedoelt) draagt geen geluidssignaal. Dat moet je apart vanaf de geluidskaart doorlussen naar de tv.\n\nAudio wordt alleen meegestuurd als je aan beide uiteinden een volwaardige HDMI-aansluiting gebruikt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2009 Ja maar ik had gelezen dat ik met dat verlengstukje wat bij me videokaart hoort dat wel kon!\r\nDan wordt het alsnog een volwaardige hdmi kabel.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2009 Nee, want de DVI-poort geeft simpelweg geen geluid door. En iets wat er niet is... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2009 HDMI heeft het grote voordeel dat het video én audio tegelijkertijd kan versturen. DVi kan alleen video sturen. Dan zal je via een audiokabel het geluid van je PC naar een externe versterker moeten sturen. Wil je het geluid van de tv horen, zal je eerst een schietgebedje moeten doen. Is je TV voorzien van een analoge audio-ingang en kan je in het menu beeld en geluid combineren, heb je geluk.(3,5mm mini-jack naar 2x tulp audiokabel) Anders kan het enkel via een externe versterker.\r\nMaar ook hier volgt alweer een uitzondering: heb je een ATI HD 3xxx of 4xxx reeks, dan krijg je de mogelijkheid om audio via HDMI te transporteren. \r\nOm dat te kunnen bewerkstelligen heb je een special ATI dvi-naar-HDMI convertorplug nodig. Deze werd meegeleverd met je videokaart en stelt je in staat om via een normale HDMI-kabel aansluiting te maken met je TV. Let hierbij op, er zijn op de markt tal van \'bijna dezelfde\' convertorplugs te koop, maar de meeste zullen niet werken.\r\n[url]http://www.minatica.be/showthread.php?t=63758[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2009 Ik heb even verder gekeken, en volgens de specificaties heeft die kaart een ingebouwde audio-chip om geluid over HDMI weer te geven. Dat betekent dus in feite dat je twee geluidskaarten in je pc hebt. Eén \'normale\' op je moederbord (of eventueel los) en eentje in je grafische kaart.\n\nEr kan er echter maar één tegelijkertijd gebruikt worden, dus om geluid over HDMI te krijgen, zul je binnen Windows moeten aangeven welke geluidskaart gebruikt moet worden. In Vista en Win7 gaat dit door met rechts op het luidsprekericoon in het systeemvak te klikken en daar te kiezen voor Afspeelapparaten. Als het goed is verschijnt daar dus ook de digitale uitvoer naar HDMI. Die moet je als standaard instellen en dan zou het moeten werken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2009 oke perfect alleen ik heb windows xp er nog op draaien,\r\nheb al even gezocht maar kon het nog niet vinden weet jij ook hoe het daar voor moet?\r\nalvast bedankt! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2010 nog niet gevonden... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen