Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2009 Delen Geplaatst: 27 december 2009 We hebben een Dell Studio 1535 laptop, 4Gb RAM met OEM geinstalleerde Vista Home Premium, volstrekt legaal aangeschaft! Tot 2 wkn geleden ineens de melding verscheen \'Dit exemplaar van Windows is niet legitiem\'. Opnieuw activeren bij microsoft (on line, automatisch via de telefoon en via een aardig mens) helpt niets, foutcode 0xC004E003 wordt voortdurend gemeld want productcode is al in gebruik (nogal wiedes, die heb ik zelf destijds gekocht...). Andere mogelijkheid is om voor dik € 100 een nieuwe productcode te kopen.\r\nTot slot Dell gebeld want ja, eigenlijk verlenen die de service op een OEM aangeschaft besturingssysteem. maar die komen niet verder dan het advies om het besturingssysteem opnieuw te installeren.\r\nVragen:\r\n1. Heeft iemand soortgelijke ervaringen en wat heb je er succesvol aan kunnen doen?\r\n2. Zijn er meer lotgenoten die hoorndol worden van het rondrennen in digitale cirkeltjes op allerlei supportsites van leveranciers a la microsoft en Dell?\r\n3. Tip & trucs & verwijzingen naar internetforums zijn ook welkom!\r\n:confused:\r\nIk hoor graag van jullie...\r\ngroet,\r\nJan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2009 Opnieuw installeren kan altijd nog, maar het zou me verbazen als dat zou helpen. De productcode blijft immers hetzelfde en het besturingssysteem dat die code controleert ook.\n\nIk denk dat je de meeste kans hebt als je Microsoft opbelt en het probleem daar voorlegt. Je kunt daar best bij vermelden dat je al contact met Dell opgenomen hebt en dat je daar niet verder mee komt. Met een beetje mazzel krijg je dan van Microsoft een nieuwe productcode. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2009 Wat een vreemde zaak! Heb je Dell al gemeld dat je dit geen goede zaak vind en overweegt om de Consumentenbond (o.d.) in te schakelen... Evt. Tros Radar. Evt. melden dat je overweegt om de laptop terug te zenden omdat het schijnt dat er geen legale software is gebruikt en dat je dat wil laten vervangen door legale! \r\nWat druk uitoefenen kan geen kwaad! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2009 [quote=Justinus;503789]Wat een vreemde zaak! Heb je Dell al gemeld dat je dit geen goede zaak vind en overweegt om de Consumentenbond (o.d.) in te schakelen... Evt. Tros Radar. Evt. melden dat je overweegt om de laptop terug te zenden omdat het schijnt dat er geen legale software is gebruikt en dat je dat wil laten vervangen door legale! \nWat druk uitoefenen kan geen kwaad![/quote]\n\nBeetje drastisch, dit. Als de activatie niet goed werkt kun je het beste even bellen met MS. Meestal kunnen ze dan handmatig de sleutel vrijgeven en kun je weer door. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2009 Bedankt FooBar, ga ik doen hoop dat de zaak niet fubar is (...) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2009 En Justinus en John L ook natuurlijk, ga es kijken of het werkt! Je hoort er nog van. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2009 [QUOTE=dutch-online;503849]Als de Dell een recovery aan boord [dus terug naar de fabrieks instelling] heeft kan het wel.\r\n\r\ndan werkt de licentie vanzelf,;)\r\n\r\nals er een andere harddisc of meerdere onderdelen zijn verandert kun je ook dit probleem krijgen.[/QUOTE]\nBeste dutch-online & andere geinteresseerden,\nVandaag de Dell recovery uitgevoerd zoals aanbevolen door dutch-online en alles werkt weer naar behoren!\nBovendien is het een fluitje van een cent (maar dat komt wel vaker voor als je eenmaal weet hoe je het aan moet pakken...), zeer bedankt voor de moeite.\nFijne jaarwisseling,\nJan Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen