Ga naar inhoud

Vista Home Premium ineens niet legitiem


Anoniem2

Aanbevolen berichten

We hebben een Dell Studio 1535 laptop, 4Gb RAM met OEM geinstalleerde Vista Home Premium, volstrekt legaal aangeschaft! Tot 2 wkn geleden ineens de melding verscheen \'Dit exemplaar van Windows is niet legitiem\'. Opnieuw activeren bij microsoft (on line, automatisch via de telefoon en via een aardig mens) helpt niets, foutcode 0xC004E003 wordt voortdurend gemeld want productcode is al in gebruik (nogal wiedes, die heb ik zelf destijds gekocht...). Andere mogelijkheid is om voor dik € 100 een nieuwe productcode te kopen.\r\nTot slot Dell gebeld want ja, eigenlijk verlenen die de service op een OEM aangeschaft besturingssysteem. maar die komen niet verder dan het advies om het besturingssysteem opnieuw te installeren.\r\nVragen:\r\n1. Heeft iemand soortgelijke ervaringen en wat heb je er succesvol aan kunnen doen?\r\n2. Zijn er meer lotgenoten die hoorndol worden van het rondrennen in digitale cirkeltjes op allerlei supportsites van leveranciers a la microsoft en Dell?\r\n3. Tip & trucs & verwijzingen naar internetforums zijn ook welkom!\r\n:confused:\r\nIk hoor graag van jullie...\r\ngroet,\r\nJan
Link naar reactie
Opnieuw installeren kan altijd nog, maar het zou me verbazen als dat zou helpen. De productcode blijft immers hetzelfde en het besturingssysteem dat die code controleert ook.\n\nIk denk dat je de meeste kans hebt als je Microsoft opbelt en het probleem daar voorlegt. Je kunt daar best bij vermelden dat je al contact met Dell opgenomen hebt en dat je daar niet verder mee komt. Met een beetje mazzel krijg je dan van Microsoft een nieuwe productcode.
Link naar reactie
Wat een vreemde zaak! Heb je Dell al gemeld dat je dit geen goede zaak vind en overweegt om de Consumentenbond (o.d.) in te schakelen... Evt. Tros Radar. Evt. melden dat je overweegt om de laptop terug te zenden omdat het schijnt dat er geen legale software is gebruikt en dat je dat wil laten vervangen door legale! \r\nWat druk uitoefenen kan geen kwaad!
Link naar reactie
[quote=Justinus;503789]Wat een vreemde zaak! Heb je Dell al gemeld dat je dit geen goede zaak vind en overweegt om de Consumentenbond (o.d.) in te schakelen... Evt. Tros Radar. Evt. melden dat je overweegt om de laptop terug te zenden omdat het schijnt dat er geen legale software is gebruikt en dat je dat wil laten vervangen door legale! \nWat druk uitoefenen kan geen kwaad![/quote]\n\nBeetje drastisch, dit. Als de activatie niet goed werkt kun je het beste even bellen met MS. Meestal kunnen ze dan handmatig de sleutel vrijgeven en kun je weer door.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;503849]Als de Dell een recovery aan boord [dus terug naar de fabrieks instelling] heeft kan het wel.\r\n\r\ndan werkt de licentie vanzelf,;)\r\n\r\nals er een andere harddisc of meerdere onderdelen zijn verandert kun je ook dit probleem krijgen.[/QUOTE]\nBeste dutch-online & andere geinteresseerden,\nVandaag de Dell recovery uitgevoerd zoals aanbevolen door dutch-online en alles werkt weer naar behoren!\nBovendien is het een fluitje van een cent (maar dat komt wel vaker voor als je eenmaal weet hoe je het aan moet pakken...), zeer bedankt voor de moeite.\nFijne jaarwisseling,\nJan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...