Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2009 Delen Geplaatst: 27 december 2009 Ik heb Windows XP home editie en Nero 8\r\nVia emails krijg ik veel foto\'s en gif\'s toegestuurd. Soms kan ik ze gewoon opslaan en soms krijg ik de melding : Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.\r\nOok ontbreekt het mshtml.hlp waardoor ik misschien zelf de oplossing had kunnen vinden. Staat trouwens ook niet op mijn cd van Windows. Alles is pas nieuw en Nero kende ik alleen maar van het cd-tje branden wat ik nooit deed. Dus ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Juist omdat het de kerst van dit jaar betreft en heel bijzonder is voor mij.\r\nWat kan mij helpen en wat kan ikzelf doen om deze plaatjes en foto\'s toch op te slaan?\r\nVriendelijke groeten.\r\nShandi Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2009 Mij is niet duidelijk waarom je denkt dat Nero wat te maken heeft met het niet kunnen opslaan van bepaalde bestanden.\n\nWel mail-pakket gebruik je? Hoe sla je de bijlagen op? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2009 Gaat het om Outlook ?\nKijk dan eens of je hier wat aan hebt:\n[url]http://www.hilpers.nl/497168-het-systeem-kan-het-opgegeven[/url]\n(onderaan nog een paar gelijksoortige berichten)\n\nDaar was een map C:\\OLK1 waar de bestanden wel te vinden waren. \nVerwijderen (indien gevuld verplaatsen) van de hele map zorgde dat Outlook hem opnieuw aanmaakte, en de foutmelding bleef weg.\n\n\nIn het register kan je onder deze sleutel vinden (voor elk systeem wat anders) waar die map zich bevindt:\n[code]Outlook 97 HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Office\\8.0\\Outlook\\Security\nOutlook 98 HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Office\\8.5\\Outlook\\Security\nOutlook 2000 HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Office\\9.0\\Outlook\\Security\nOutlook 2002/XP HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Office\\10.0\\Outlook\\Security\nOutlook 2003 HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Office\\11.0\\Outlook\\Security\nOutlook 2007 HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Office\\12.0\\Outlook\\Security[/code] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2009 Het gaat inderdaad om Outlook Express, Eric. En het antwoord op Obelix. Dat is het enige programma wat ik niet eerder heb gebruikt dus is het voor mij vreemd. Ik heb al bij mapopties gekeken en daar staat gif gekoppeld aan Nero PhotoSnap Viewer Essentials.\r\nAls ik foto\'s opent die dus wel opgeslagen konden worden, dan worden ze ook met Nero PVE geopend en andere foto\'s worden soms geopent met Windows Viewer.\r\n\r\nOp mijn oude pc-tje had ik nooit geen problemen met opslaan.\r\n\r\nIn outlook klik ik met de rechtermuisknop op de foto in de mail en dan opslaan als.\r\nIk hoop voldoende antwoord te hebben gegeven zodat jullie me verder kunnen helpen.\r\nGroetjes Shandi Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2009 [QUOTE=erikdenhouter;503743]Gaat het om Outlook ?\r\nKijk dan eens of je hier wat aan hebt:\r\n[url]http://www.hilpers.nl/497168-het-systeem-kan-het-opgegeven[/url]\r\n(onderaan nog een paar gelijksoortige berichten)\r\n\r\nDaar was een map C:\\OLK1 waar de bestanden wel te vinden waren. \r\nVerwijderen (indien gevuld verplaatsen) van de hele map zorgde dat Outlook hem opnieuw aanmaakte, en de foutmelding bleef weg.\r\n\r\n\r\nIn het register kan je onder deze sleutel vinden (voor elk systeem wat anders) waar die map zich bevindt:\r\n[code]Outlook 97 HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Office\\8.0\\Outlook\\Security\r\nOutlook 98 HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Office\\8.5\\Outlook\\Security\r\nOutlook 2000 HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Office\\9.0\\Outlook\\Security\r\nOutlook 2002/XP HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Office\\10.0\\Outlook\\Security\r\nOutlook 2003 HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Office\\11.0\\Outlook\\Security\r\nOutlook 2007 HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Office\\12.0\\Outlook\\Security[/code][/QUOTE]\r\n\r\nIk heb in het geheel geen OLK1 map. Althans met het gebruik van zoeken niet gevonden. Het volgende probleem is dat ik niet weet hoe ik bij die sleutels moet komen en wat ik daar mee moet doen. Ik ben al blij dat ik mijn pc-tje kan gebruiken zonder technisch te zijn. Maar als mij stap voor stap wordt uitgelegd hoe ik iets moet doen dan zal ik het niet nalaten te proberen. Maar qua kennis ben ik een echte leek en ik kan dus gerust mijn pc daarmee naar de knoppen helpen. Dat is niet de bedoeling uiteraard.\r\n\r\nDe vraag is inderdaad wel hetzelfde als bij die link alleen ik kan de opgeslagen foto\'s wel openen en blijven openen. Niet alle foto\'s laten zich opslaan terwijl het gewoon jpg of jpeg bestanden zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2009 Naar mijn idee spelen hier een aantal vragen:\nje kunt niet altijd een afbeelding opslaan. Geldt dit voor alleen gif, jpg, jpeg of maakt dat niet uit. Als je zo\'n bestand probeert op te slaan, krijg je soms de melding \"Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.\".\n\n[QUOTE=shandi;503744]Ik heb al bij mapopties gekeken en daar staat gif gekoppeld aan Nero PhotoSnap Viewer Essentials.\nAls ik foto\'s opent die dus wel opgeslagen konden worden, dan worden ze ook met Nero PVE geopend en andere foto\'s worden soms geopent met Windows Viewer.[/QUOTE]\n\nIs er enige logica te vinden in wat wel/niet wordt geopend?\nJpeg/jpg wordt altijd geopend in Windows Viewer en gif wordt uitsluitend geopend in Nero? Gezien de koppeling, verwacht ik dat, maar wil het even zeker weten.\n\nKan het zijn dat een deel van de gif\'s niet goed gaat? Zouden dat dan \'animated gifs\' kunnen zijn?\n\nDie map OLK1 is mogelijk verborgen en daarom niet te vinden. Je zou bij zoekopties volgens mij kunnen aangeven waarin gezocht moet worden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2009 Hoi Obelisk\r\nGeldt dit voor alleen gif, jpg, jpeg Het maakt niet uit welke. Ook animatie wordt soms wel/niet opgeslagen. Inderdaad als het niet lukt krijg ik deze melding.\r\nEr is geen logica te vinden want ik heb ook foto\'s met jpeg of jpg die door nero worden opgeslagen en geopend. \r\n1 ding is duidelijk. Als de foto\'s als bijlage worden bijgevoegd kan ik het altijd opslaan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2009 In je register hoef je niets te wijzigen, dus voorzichtig kijken, en het lukt dan best om te lezen waar die map staat.\r\nals je die weet, de editor direct afsluiten.\r\n\r\nHoe ? In je [I]systeemwerkset[/I] (Menu Start) zit een snelkoppeling naar de Register editor. \r\nOf zoek in je [I]Help en ondersteuning[/I] naar [I]Register editor[/I].\r\nOf je typt in een \"[I]Start - uitvoeren[/I]\" invoerveld: \r\n[B]REGEDIT[/B]\r\nen drukt op OK of Enter.\r\n\r\nEenmaal open klik je langs de weg zoals boven genoemd voor jouw Outlook versie naar de laatste naam vermeld, en daar staat waar die map staat.\r\n\r\nMaar ik moet zeggen dat het soms wel- en soms niet kunnen vinden mij ook inderdaad doet afvragen of er een patroon te vinden is in het type (of grootte) van een bijlage.\r\n\r\nJe moet in je Verkenner (onder \"[I]Extra - mapopties - tab Weergave[/I]\" wel \"[I]Verborgen bestanden en mappen weergeven[/I]\" aan hebben gevinkt, anders kan je de map inderdaad niet zien.\r\n\r\n[QUOTE=shandi;503757]1 ding is duidelijk. Als de foto\'s als bijlage worden bijgevoegd kan ik het altijd opslaan.[/QUOTE]:confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2009 [QUOTE=erikdenhouter;503758]Maar ik moet zeggen dat het soms wel- en soms niet kunnen vinden mij ook inderdaad doet afvragen of er een patroon te vinden is in het type (of grootte) van een bijlage.[/QUOTE]\n\nHoe vreemd een pc zich (af en toe) ook gedraagt, er is altijd een \"logica\".... De vraag is wat die nu is.... \n\n[QUOTE=shandi;5037571] ding is duidelijk. Als de foto\'s als bijlage worden bijgevoegd kan ik het altijd opslaan.[/QUOTE]\nWat bedoel je hier precies mee? Enige wat ik kan bedenken is dat het opslaan niet (altijd) lukt als je de afbeelding in je mail weergegeven ziet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2009 [QUOTE=Obelix71;503759]Hoe vreemd een pc zich (af en toe) ook gedraagt, er is altijd een \"logica\".... De vraag is wat die nu is.... \r\n\r\n\r\nWat bedoel je hier precies mee? Enige wat ik kan bedenken is dat het opslaan niet (altijd) lukt als je de afbeelding in je mail weergegeven ziet.[/QUOTE]\r\n\r\nOnder het paperclipje kan ik inderdaad alles opslaan.\r\nKan het zijn dat Gmail er iets mee te maken heeft? 2 mensen hebben dat als adres. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2009 Pffffff via regedit ben ik gekomen tot Outlook 2007 HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Office\\12.0\\Outlook maar daar zie ik geen security\r\nEen stukje daaronder staat Outlook express 5.0 dan shares en dan setup. Alleen setup zegt iets meer dan AB (standaard) Reg_SZ geen waarde.\r\nMigTolWP Reg_binary en dan verschillende cijfetjes als waarde.\r\nDan MigTolWPver Reg_SZ en daarna cijfertjes voor waarde.\r\n\r\n\r\nVoor mij totaal geheimschrift maar hoop voor jullie iets duidelijker. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2009 Ik zie nergens mijn snelantwoord staan. Dus probeer ik het nogmaals.\r\nIk heb via regedit Outlook express 5.0 gevonden. Onder deze map (in de boom) Shared en daaronder setup. Alle drie de mappen melden ab(standaard) reg_SZ en Geen waarde ingesteld.\r\nIn de map setup stond bovendien MigTolWP Reg_sZ en dan cijfers als waarde\r\n MigTolWPver Reg_SZ en dan cijfers als waarde.\r\n\r\nVoor mij is dit geheimschrift maar ik hoop dat het jullie wat duidelijkheid geeft.\r\nGroetjes Shandi Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2009 [QUOTE=erikdenhouter;503743]Gaat het om Outlook ?\nKijk dan eens of je hier wat aan hebt:...[/QUOTE]\nThe point is.... Outlook is iets anders als Outlook Express...\nDe eerste hoort (alleen ?) bij Office, de tweede zit standaard bij Windows oudere versies.\n\nWat gebruik jij ?\n[QUOTE=shandi;503760]Onder het paperclipje kan ik inderdaad alles opslaan.[/QUOTE]\nWanneer kan je dan [I]niet [/I]opslaan ? ( :rolleyes: ik mis nu het probleem een beetje.... )\nOf bedoel je dat je zelf alles kan bijvoegen als bijlage wanneer je [I]zelf[/I] verzendt ?\n\nAangenomen dat je toch Outlook gebruikt (want dat staat blijkbaar op je systeem, terwijl het register maar enkele standaard sleutels voor OE bevat) zou je eens met de Verkenner kunnen zoeken naar de map:\n[url=http://www.howto-outlook.com/faq/securetemp.htm]\"[I]The subfolder name Outlook creates (on installation of Outlook) in the Temporary Internet Files folder is quite random. It always starts with OLK but is followed by 2 random numbers or letters...[/i]\"[/url]\n\nDus zoek eens op je C: schijf naar een map genaamd [B]OLK*[/B] ?\n( Sterretje * om bij het zoeken elke aanvulling ook te willen hebben)\nWEL moeten daarvoor de [I]verborgen bestanden[/I] in de Verkenner zichtbaar zijn, zoals in reactie #8 uitgelegd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2009 Sorry dat ik een soms beetje onduidelijk ben. Mijn pc is geinstalleerd door een pc bedrijf in ik heb met opzet gevraagd naar XP en Office maar meer om word voor mijn brieven te kunnen gebruiken.\r\nZover ik weet zijn het allemaal oe versies. Dat was goedkoper en toch legaal.\r\nOLK* werd niet gevonden erik.\r\nHet is maar zelden dat ik een kruisje krijg te zien als ikzelf foto\'s of gif-jes verzend. Dus daar heb ik geen problemen mee. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2009 P/S Ik gebruik uitsluitend Outlook express. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2009 [QUOTE=shandi;503744]Het gaat [B]inderdaad[/B] om Outlook Express, Eric.[/QUOTE]\nDit las ik te snel dus verkeerd, en jij was je blijkbaar niet bewust van het verschil tussen Outlook en OE (A)\nSchrijf voortaan wel \"[I]Outlook Express[/I]\" (of OE) want verder in je tekst verwissel je ze ook, en heb je het weer over Outlook.\n\nOK, dan heb je met die map niets te maken, dat geldt alleen voor Outlook.\nDus ook die opmerkingen over het register zijn niet voor jou.\n\n\nNu (voor die broodnodige duidelijkheid) deze vraag:\n[QUOTE=shandi;503760]Onder het [I]paperclipje[/I] kan ik inderdaad alles opslaan.[/QUOTE]\nJe bedoelt daarmee bijlagen bij het [I]verzenden[/I] van mail, en deze opmerking heeft niets te maken met [I]bijlagen bij ontvangen[/I] mail ?\n\n[QUOTE=shandi;503744]...Ik heb al bij mapopties gekeken en daar staat gif gekoppeld aan Nero PhotoSnap Viewer Essentials.\nAls ik foto\'s opent die dus wel opgeslagen konden worden, dan worden ze ook met Nero PVE geopend en andere foto\'s worden soms geopent met Windows Viewer.\n\nOp mijn oude pc-tje had ik nooit geen problemen met opslaan....[/QUOTE]\nHad je daar dezelfde Nero PhotoSnap Viewer Essentials ?\nHet kan zijn dat dat programma verkeerd of anders met bestandsnamen omgaat, maar dat is een gok.\nKan je het programma in je softwarescherm zien staan ? Misschien apart van de Nero brander software ?\nKan je het dan niet beter verwijderen als het je toch om het even is, want Windows viewer kan over het algemeen die bestanden prima aan, en ik zie niet waarom een tweede programma daarvoor.\n\n(Als je iets verwijdert in dit stadium (er is nog iets fout) zeker eerst een herstelpunt maken met systeemherstel) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2009 [QUOTE=erikdenhouter;503888]Dit las ik te snel dus verkeerd, en jij was je blijkbaar niet bewust van het verschil tussen Outlook en OE (A)\r\nSchrijf voortaan wel \"[I]Outlook Express[/I]\" (of OE) want verder in je tekst verwissel je ze ook, en heb je het weer over Outlook.\r\n\r\nOK, dan heb je met die map niets te maken, dat geldt alleen voor Outlook.\r\nDus ook die opmerkingen over het register zijn niet voor jou.\r\n\r\n\r\nNu (voor die broodnodige duidelijkheid) deze vraag:\r\n\r\nJe bedoelt daarmee bijlagen bij het [I]verzenden[/I] van mail, en deze opmerking heeft niets te maken met [I]bijlagen bij ontvangen[/I] mail ?\r\n\r\n\r\nHad je daar dezelfde Nero PhotoSnap Viewer Essentials ?\r\nHet kan zijn dat dat programma verkeerd of anders met bestandsnamen omgaat, maar dat is een gok.\r\nKan je het programma in je softwarescherm zien staan ? Misschien apart van de Nero brander software ?\r\nKan je het dan niet beter verwijderen als het je toch om het even is, want Windows viewer kan over het algemeen die bestanden prima aan, en ik zie niet waarom een tweede programma daarvoor.\r\n\r\n(Als je iets verwijdert in dit stadium (er is nog iets fout) zeker eerst een herstelpunt maken met systeemherstel)[/QUOTE]\r\n\r\n[I]Je bedoelt daarmee bijlagen bij het verzenden van mail, en deze opmerking heeft niets te maken met bijlagen bij ontvangen mail ?[/I]\r\n\r\nIk ontvang emails met foto\'s die als bijlage verstuurt zijn. Deze kan ik normaal opslaan.\r\nEchter ik ontvang ook emails waarin de foto\'s \"geplakt\" zijn in de mail en bij deze mails kan ik ze soms wel en soms niet opslaan.\r\n\r\n[I]Had je daar dezelfde Nero PhotoSnap Viewer Essentials ?[/I]\r\nBedoel je op mijn oude pc?\r\nIk ken het hele programma niet omdat dit de eerste keer is dat ik er mee moet werken.\r\nVia mapopties heb ik al geprobeerd de extensie jpg, jpeg en gif te veranderen door het te openen met internet explorer en picasa wat ik speciaal daarvoor had gedownload doch ook dat werkte niet en heb alles weer hersteld naar nero pve.\r\n\r\nKan ik in eerste instantie dan niet beter proberen via mapopties Windows viewer in te schakelen?\r\n\r\nHet verwisselen van oe is waarschijnlijk omdat ik de \"schoolversies\" heb van Windows en Office. Heet dat per ongeluk misschien oem versie?\r\nVandaar mijn verwisseling. Ik weet nl niet wat belangrijk is te vermelden.\r\nNero 8 essentials staat als software. Ik neem aan dat dit met brander is.\r\nGroetjes Shandi Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen