Anoniem2 Geplaatst: 26 december 2009 Delen Geplaatst: 26 december 2009 Het is mijn eigen schuld maar ik probeer het toch om hier wat wijzer te worden.\r\nIk heb een Aspire T671-FB7Z en sinds kort geen geluid meer.\r\nNa de computer open gemaakt te hebben gezocht naar de geluidskaart en die niet gevonden.Zit dus verwerkt in het moederboard! \r\nIk heb er een goedkoop universeel (Saturn)kaartje in gezet en geinstaleerd, maar zonder resultaat. Dood doet niets meer.\r\nIk weet ook wat er fout is gegaan. Ik heb op mijn microfoon ingang een cassettedeck aangesloten om de muziek die op een bandje staat op te slaan op mijn computer en het plan was om daar een cdtje van te branden. Nou wat een resultaat? Ik had die tip gekregen dat het mogelijk was!. Mijn vraag is moet ik mijn moederboard vervangen of toch een andere geluidskaart proberen?\r\nIk heb alle uitgangen geprobeert ook die aan de voorzijde. Zelfs andere luidsprekers echter zonder het gewenste doel. Het vreemde is dat als ik in de microfoon spreekt niets hoor maar wel de meter ziet uitslaan in mijn webcam programma?\r\n\r\nHelluuuup!!!!!!!!!!!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2009 [QUOTE=dutch-online;503513]probeer eerst het onboard geluid weer op gang te kriigen, dus saturn eruit.\r\n\r\ndaarna bij de geluids instelingen alles even testen mischien staan er vinkjes die je weg moet halen.\r\n\r\np.s. van geluid met een kabeltje overzetten moet je geen wonderen verwachten;):o[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor je advies. Inmiddels de saturnkaart eruit geflikkert en alles in de computer gereset Het is wel rustig zo! Dus nog steeds geen geluid. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2009 Kijk ook eens in het configuratiescherm>geluid, en kijk even wat er aangevinkt staat.\r\nSpeciaal in opnemen en afspelen.\r\n\r\n_____________________________________________________________________________________\r\nVista Ultimate\r\nSoms kijken we allemaal over een klein dingetje heen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2009 Onder sounds staat mijn microfoon aangevinkt. \r\nDe windows geluiden staan groen aangevinkt. Maar als ik de knop afspelen indrukt hoor ik niets? \r\n\r\n\r\n[QUOTE=Atlan;503555]Kijk ook eens in het configuratiescherm>geluid, en kijk even wat er aangevinkt staat.\r\nSpeciaal in opnemen en afspelen.\r\n\r\n_____________________________________________________________________________________\r\nVista Ultimate\r\nSoms kijken we allemaal over een klein dingetje heen[/QUOTE] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2009 En als je rechtsklikt op het luidsprekersymbooltje in de systemtray rechts-onder, en \"[I]Volumeregelaar openen[/I]\" kiest, staat daar niets van het volume gedempt ?\n\nHeb je in apparaatbeheer gekeken of er meldingen zijn ?\n\nEn als je een kabeltje tussen cassettedek en PC wilt gebruiken, dan is daar de [B]LINE-IN[/B] ingang voor. [I]Niet[/I] de microfoon... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2009 [QUOTE=erikdenhouter;503597]En als je rechtsklikt op het luidsprekersymbooltje in de systemtray rechts-onder, en \"[I]Volumeregelaar openen[/I]\" kiest, staat daar niets van het volume gedempt ?\r\n\r\nHeb je in apparaatbeheer gekeken of er meldingen zijn ?\r\n\r\nEn als je een kabeltje tussen cassettedek en PC wilt gebruiken, dan is daar de [B]LINE-IN[/B] ingang voor. [I]Niet[/I] de microfoon...[/QUOTE]\r\n\r\nDie cassette oefening was eenmalig.Dat gebeurt niet meer.\r\nIn het system kom ik geen vraagtekentjes tegen. Alle sound drivers zijn update en de vinkjes op de juiste plaats aan en of uit zoals het zou moeten zijn. Ik heb net een cd met muziek laten afspelen echter geen geluid. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2009 Toen je de andere geluidskaart hebt ingezet, heb je toen wel eerst de geluidsadapter in het BIOS uitgeschakeld ?\r\n\r\nHet is onlogisch dat beiden geen geluid geven. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2009 Ook nog de vraag.... doen je boxen het wel ?\n\nAls je het stekkertje uit de PC hebt, je zet het volume van de set op half, en je raakt met een (heel licht) vochtige vingertop alleen het uiterste metalen puntje aan de plug aan, dan moet je een brom uit één van de boxjes horen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2009 [QUOTE=erikdenhouter;503610]Toen je de andere geluidskaart hebt ingezet, heb je toen wel eerst de geluidsadapter in het BIOS uitgeschakeld ?\r\n\r\nHet is onlogisch dat beiden geen geluid geven.[/QUOTE]\r\n\r\nIn het bios heb ik niets gedaan. Voor alle duidelijkheid, na de stomme oefening met dat casettedeck aan te sluiten op mijn Line in ( hoop gekraak uit de boxen) Met een laagvolume van dat casette deck en later op de microfoon ingang( nog steeds gekraak) had ik geen geluid meer. Vandaar dat K.t.geluidskaartje van Saturn dat overigens ook geen geluid gaf. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2009 [QUOTE=erikdenhouter;503635]Ook nog de vraag.... doen je boxen het wel ?\r\n\r\nAls je het stekkertje uit de PC hebt, je zet het volume van de set op half, en je raakt met een (heel licht) vochtige vingertop alleen het uiterste metalen puntje aan de plug aan, dan moet je een brom uit één van de boxjes horen.[/QUOTE]\r\n\r\nJa de boxen doen het prima. Ik heb ze getest op een andere pc Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2009 Dan zou ik de audio driver van je on-board kaart in apparaatbeheer verwijderen, vóór de eerstvolgende boot in het BIOS eerst de audio uit zetten, en dan dat geluidskaartje plaatsen en nogmaals proberen daarvan de driver te installeren (als Windows die niet heeft).\n\nWat had je van dat cassettedeck op Line-in en microfoon aangesloten ? Op de Line-in hoort een line-out van het deck. \nEn als het een output-regelaar heeft (niet een volume-regelaar, dat is voor een speaker uitgang) dan maakt het (voor het kapot gaan) niet uit hoe hard deze staat. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen