Ga naar inhoud

IP Adres Wifi

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zou het vertalen alsof het ip adres zichtbaar is in de lucht, dus in de draadloze verbinding.\r\nDat ga je niet kunnen maskeren. Ja oke beveiliging aanzetten, liefst wpa2 met aes.\r\nHet SSID verbergen heeft totaal geen zin, sterker nog, er is onderzoek naar geweest en het blijkt totaal geen zin te hebben bij echte hackers, integendeel. Tegen scriptkiddies kan het handig zijn als die SSID uit staat.\r\n\r\n@Japke: Hoe kom je er zo op dat je ip zichtbaar is \"in de lucht\"? Heeft iemand je dat gezegd, en zoja, hoe of waarmee heeft hij dan gekeken of geef eens wat meer informatie?\r\nWant normaliter moet je toch wel een tooltje gebruiken om dat te kunnen zien.
Link naar reactie
En dan is het IP adres zichtbaar? So what? Net of iemand daar iets mee kan beginnen. Hackers die binnen willen komen, komen toch wel binnen. Normale en minder normale mensen uit je buurt mogen je IP best weten. Kunnen ze toch niets mee als je je netwerk gewoon beveiligd hebt.\n\nDus gewoon WPA of liever nog WPA2 beveiligen, eventueel nog met een MAC-adres filtertje erop. Niks aan de hand.
Link naar reactie
is idd niet van belang dat ze je IP kunnen zien heeft geen meer waarde, verder denk ik dat MAC filtering ook geen toegevoegde waarde geeft(lees mac clone).\n\nOok ik moet toegeven dat ik mijn netwerk slecht beveiligt heb slechts WEP\nals ze er in willen komen, komen ze er echt wel in. Vandaar mijn slechte beveiliging, verder logt mijn AP alle IP\'s, zodra er iets instaat om mij zorgen over te maken(connectie) gaan er pas belletjes rinkelen.\ntot op heden is dat nog niet gebeurt en de bende draait nu al 5 jaar op deze manier.\n\ntrouwens het zal een intern IP adres(LAN) zijn wat er ongeveer zo uit zal zien:\n\n192.168.1.1\n\nen dat is wat ongeveer half Nederland heeft. dusssssss\n\nGeen beren op de weg zien.
Link naar reactie
[QUOTE=Michel_d;503793]is idd niet van belang dat ze je IP kunnen zien heeft geen meer waarde, verder denk ik dat MAC filtering ook geen toegevoegde waarde geeft(lees mac clone).\r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nMAC-adress filtering en MAC cloning zijn twee heel verschillenede dingen. Het filteren van MAC-adressen heeft wel nut in deze zin dat je het eventueel kwaadwillenden minder makkelijk maakt om verbinding te maken met je netwerk. Het feit dat een echte inbreker [B]altijd[/B] binnen komt als hij wil is nog geen reden om de deuren maar niet op slot te doen....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...