Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2009 Delen Geplaatst: 24 december 2009 Beste\r\nMijn IP adres van de router 300n Sitecom WL-341 is zichbaar in de Ether.\r\n\r\nIs er misschien iemand die hoe ik dit weg kan krijgen (verbergen )\r\n\r\nBij voorbaat mijn dank\r\nM.v.g. Japke Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2009 In de router je SSID naam verbergen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2009 Het IP adres is zichtbaar in de ether.\n\nZou je dat kunnen vertalen naar het Nederlands? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2009 Ik zou het vertalen alsof het ip adres zichtbaar is in de lucht, dus in de draadloze verbinding.\r\nDat ga je niet kunnen maskeren. Ja oke beveiliging aanzetten, liefst wpa2 met aes.\r\nHet SSID verbergen heeft totaal geen zin, sterker nog, er is onderzoek naar geweest en het blijkt totaal geen zin te hebben bij echte hackers, integendeel. Tegen scriptkiddies kan het handig zijn als die SSID uit staat.\r\n\r\n@Japke: Hoe kom je er zo op dat je ip zichtbaar is \"in de lucht\"? Heeft iemand je dat gezegd, en zoja, hoe of waarmee heeft hij dan gekeken of geef eens wat meer informatie?\r\nWant normaliter moet je toch wel een tooltje gebruiken om dat te kunnen zien. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2009 ik denk dhcp op aan \r\n\r\nkrijg je buiten je beveiliging altijd wel kort een ip adres toegewezen, en hier staat het ip nummer van de router in Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2009 blacktiger\r\nTwee tools voor \"Draadloze netwerken vinden \"\r\nVoor XP ::\r\nNetstumbler>>> [url]www.netstumbler.com[/url]\r\n\r\nVoor Win. Vista /Win. 7 ::\r\nwww.vistumbler.net>>>>Versie Vistumbler 9.8 .. Download .EXE\r\nNa instal. bij >>Settings >Language -kan je de taal veranderen in Ned.\r\nGoetjes Japke Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2009 En dan is het IP adres zichtbaar? So what? Net of iemand daar iets mee kan beginnen. Hackers die binnen willen komen, komen toch wel binnen. Normale en minder normale mensen uit je buurt mogen je IP best weten. Kunnen ze toch niets mee als je je netwerk gewoon beveiligd hebt.\n\nDus gewoon WPA of liever nog WPA2 beveiligen, eventueel nog met een MAC-adres filtertje erop. Niks aan de hand. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2009 is idd niet van belang dat ze je IP kunnen zien heeft geen meer waarde, verder denk ik dat MAC filtering ook geen toegevoegde waarde geeft(lees mac clone).\n\nOok ik moet toegeven dat ik mijn netwerk slecht beveiligt heb slechts WEP\nals ze er in willen komen, komen ze er echt wel in. Vandaar mijn slechte beveiliging, verder logt mijn AP alle IP\'s, zodra er iets instaat om mij zorgen over te maken(connectie) gaan er pas belletjes rinkelen.\ntot op heden is dat nog niet gebeurt en de bende draait nu al 5 jaar op deze manier.\n\ntrouwens het zal een intern IP adres(LAN) zijn wat er ongeveer zo uit zal zien:\n\n192.168.1.1\n\nen dat is wat ongeveer half Nederland heeft. dusssssss\n\nGeen beren op de weg zien. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2009 [QUOTE=Michel_d;503793]is idd niet van belang dat ze je IP kunnen zien heeft geen meer waarde, verder denk ik dat MAC filtering ook geen toegevoegde waarde geeft(lees mac clone).\r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nMAC-adress filtering en MAC cloning zijn twee heel verschillenede dingen. Het filteren van MAC-adressen heeft wel nut in deze zin dat je het eventueel kwaadwillenden minder makkelijk maakt om verbinding te maken met je netwerk. Het feit dat een echte inbreker [B]altijd[/B] binnen komt als hij wil is nog geen reden om de deuren maar niet op slot te doen.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2009 Ik denk dat Michel_d bedoelt dat je ene MAC-adres kunt klonen en op die manier de MAC-adres filtering omzeilen.\r\n\r\nDan moet je echter nog steeds weten [I]welk[/I] MAC-adres je als kloon moet instellen. En daarvoor heb je meer dan een triljard mogelijkheden... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2009 Uhhh dat is ook weer eenvoudig te scannen hoor ;) : Dat haal je weer uit je gecapturde paketjes vandaan....\nMeer ga ik hier niet over zeggen... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen