Ga naar inhoud

Excel terugloop

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi!\r\n\r\nIk hoop dat ik hier goed zit. Ik heb een probleem in Excel. Het is de bedoeling dat de tekst in het vak terugloopt, dit gaat echter alleen goed bij de eerste twee alinea\'s. Bij alle verdere alinea\'s blijft de zin doorlopen en kan ik het einde dus niet zien.\r\n\r\nIemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?\r\n\r\nGroetjes,\r\nArjanne
Link naar reactie
De laatste alinea wordt afgekapt en de rest niet, echt heel raar. Want het is één cel, dus die hele cel zou toch hetzelfde moeten doen...\r\n\r\nIk wil het wel uploaden, maar ik kan geen Excel bestand erop zetten, er komt een foutmelding. En met een ander programma wil ook niet echt of wel, want dan kan je niet zien wat Excel ermee doet. Vervelend is dit.
Link naar reactie
In het stukje tekst zitten harde enters (Alt + Enter), kan het zijn dat Excel dat ziet als een samenvoeging van cellen op de één of andere manier? Want wat ik heb gelezen op internet geeft eigenlijk aan dat terugloop bij samengevoegde cellen niet werkt. Of zie ik dit nu helemaal verkeerd? \r\n\r\nIk wil ook best even het bestand per mail versturen als iemand er naar wil kijken...\r\n\r\nGroetjes
Link naar reactie
Met de celeigenschappen is voorzover ik kan zien, niets mis. Terugloop staat aangevinkt, hij wordt horizontaal uitgevuld en naar boven uitgelijnd. Meer staat er niet aangevinkt. \r\n\r\nHet rare is dat de eerste alinea\'s dus compleet te zien zijn, maar de laatste dus niet meer. Zoals ik \'m zie, in 2003, heeft het stukje tekst onder laatste stukje tekst, maar twee regels. Dit zouden er 8 moeten zijn. Als ik dubbelklik op het vak komt het goed in beeld te staan, maar zodra ik ergens anders klikt, verdwijnt de onderste rij weer. Hij laat alles teruglopen behalve de laatste.\r\n\r\nIk sta echt voor een raadsel. Het enige wat ik op internet kan vinden verder is dat terugloop niet werkt bij samengevoegde cellen, maar er is hier niets samengevoegd volgens mij.
Link naar reactie
Hallo Arjanne,\r\n\r\nIk had om een voorbeeld gevraagd, maar je vraag is mij even ontschoten en nu zie ik de vraag weer. Inmiddels nog niet naar tevrevenheid beantwoord en dus waag ik nog een poging. \r\n\r\nHet heeft te maken met het maximaal aantal tekens per cel. Probeer maar eens het volgende. Ik heb voor het goed volgen van de tekst op het eind van elke tekst een cijfer gezet.\r\n\r\nVervolgens ga je de tekst 4 net zo lang inkorten dat je de gehele tekst wel ziet. Terugloop doet het dus op dit moment. En dus is het nu goed. \r\n\r\nGa nu naar tekst 1 (of tekst 2/3) en maak deze tekst 1 woord langer en zie, het laatste woord van tekst 4 zie je niet meer. \r\n\r\nVolgens mij het te maken met het feit dat er 32.767 karakters in een cel kunnen, maar enkel de eerste 1024 kunnen weergegeven worden. \r\nLink:[url]http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&tl=nl&u=http%3A%2F%2Fsupport.microsoft.com%2Fkb%2F211580[/url]\r\n\r\nDat wordt dus even tellen.\r\n\r\nGroet\r\n\r\nDirk
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...