Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2009 Delen Geplaatst: 23 december 2009 is er ergens een map op de computer die elke keer dat je hem omnieuw opstart geleegd wordt? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2009 een map om tijdelijke bestanden in op te slaan. Die bestanden kan je de hele tijd nog bewerken, maar als je bijvoorbeeld de computer afsluit wordt hij weer verwijderd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2009 Zoiets kan je zelf maken met een batchbestand.\n\nMaak een map b.v. C:\\geleegd\nMaak een tekstbestand met [I]Kladblok[/I] met de volgende inhoud:\n\n[CODE]@ECHO OFF\nif not exist c:\\geleegd\\*.* exit\nattrib -h -r -s c:\\geleegd\\*.*\ndel C:\\geleegd\\*.*[/CODE]\n\nSla dat bestand op als \"[I]alle bestanden[/I]\" (dus niet als tekstbestand) en noem het [I]geleegd[B].[/B]bat[/I]\nZet dit bestand in je Start-menu in de de map \"[I]Start - Programma\'s - Opstarten[/I]\".\n\nTelkens als de PC opstart wordt de map radicaal geleegd :) \n(let op: natuurlijk ook wanneer je tussendoor je PC opstart. (b.v. na een Windows update of vastloper) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2009 [QUOTE=piratex;503199]een map om tijdelijke bestanden in op te slaan. Die bestanden kan je de hele tijd nog bewerken, maar als je bijvoorbeeld de computer afsluit wordt hij weer verwijderd.[/QUOTE]\r\nOh, nu bij afsluiten, eerst bij opstarten..... :rolleyes:\r\n\r\nBij afsluiten is moeilijker. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2009 [QUOTE=erikdenhouter;503204]Oh, nu bij afsluiten, eerst bij opstarten..... :rolleyes:\r\n\r\nBij afsluiten is moeilijker.[/QUOTE]\r\n\r\ndat script is anders ook wel goed. tussen afsluiten en opstarten gebeurd tog niks. Sorry voor de onduidelijkheid. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2009 Het had kunnen zijn dat je de bestanden graag weg had willen hebben zodat anderen ze niet zo snel zouden kunnen vinden, en dan is het wissen bij afsluiten net iets veiliger .... alleen weet ik daar zo snel geen oplossing voor, anders dan ook het afsluiten zelf via een batchbestand uit te voeren i.p.v. via het Windows [I]Start - Afsluiten[/I] menu.\n\nNou, probeer eerst dan het batchbestand.\n\n! Mocht je een map gebruiken waar ergens spaties in staan, dan moet je in het batchbestand wel [I]telkens[/I] dat pad tussen aanhalingstekens zetten, zoals (als je map [I]deze wordt geleegd[/I] heet):\n\n[CODE]del [B]\"[/B]C:\\deze wordt geleegd\\*.*[B]\"[/B][/CODE] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2009 Met [URL=\"http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim\"]CCleaner(Klik)[/URL], kan je onder \"Opties\">\'Toevoegen\' elke map die je wilt opschonen, ook zelf aangemaakte. Daarbij kan je bij \'Instellingen\' ook onder \"Opties\", aanvinken dat de PC wordt opgeschoond tijdens het opstarten. Je kan je zelf natuurlijk ook aanwennen CCleaner even te draaien voordat je afsluit, dat kost een paar seconden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2009 Zet het batch bestandje van erikdenhouter in de map [code]C:\\WINDOWS\\System32\\GroupPolicy\\Machine\\Scripts\\Shutdown[/code]Dan wordt deze automatisch uitgevoerd bij het afsluiten van Windows. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2009 :| Geprobeerd Edmoor, maar lukt me niet.... twee maal herstart, ook zonder de tweede regel (exit), maar niets wordt weggehaald.\n\nMisschien hoort er iets in groepsbeleid veranderd te worden ?\n\nWerkt het eigenlijk wel met een batchfile ? Het staat namelijk onder een map genaamd \"[I]scripts[/I]\". Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2009 Ok,\nStart dan gpedit.msc en ga naar Windows instellingen.\nKlik op Afsluiten en dan Voeg toe.\nZoek het script (bat bestand) op om deze toe te voegen.\n\nKijk anders eens [url=http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=59313&highlight=zichtbaar+uitvoeren]in deze discussie[/url]. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2009 [QUOTE=Edmoor;503251]Zet het batch bestandje van erikdenhouter in de map \n[code]C:\\WINDOWS\\System32\\GroupPolicy\\[B]Machine[/B]\\Scripts\\Shutdown[/code]\nDan wordt deze automatisch uitgevoerd bij het afsluiten van Windows.[/QUOTE]\nDit werkt niet bij mij. (Windows bleef hangen op: \"[I]Afsluitscript wordt uitgevoerd....[/I]\")\n(in groepseditor (GPEDIT.MSC) is dat [I]\"[B]Computerconfiguratie[/B] - Windows instellingen - Scripts - Afmelden\"[/I] )\n\n\nHet werkt (bij mij) wel als ik het hier zet:\n[CODE]C:\\WINDOWS\\System32\\GroupPolicy\\[B]user[/B]\\Scripts\\Shutdown[/CODE]\n\n(in groepseditor (GPEDIT.MSC) is dat [I]\"[B]Gebruikersconfiguratie[/B] - Windows instellingen - Scripts - Afmelden\"[/I] )\n\nEn mijn batchfile moet ook net iets anders, want bij afsluiten wordt om bevestiging van verwijderen (J / N) gevraagd. Dat gebeurt niet als je een /Y bij de DEL opdracht toevoegt.\nDit wordt het batchbestand dan:\n[CODE]@ECHO OFF\nif not exist c:\\geleegd\\*.* exit\nattrib -h -r -s c:\\geleegd\\*.*\ndel /Y C:\\geleegd\\*.*[/CODE] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2009 op mijn computer zit geloof ik geen grouppolice map. ik heb net me hele computer afgezocht op groupploice op gpedit, maar kon niks vinden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2009 Ehh... een Home uitvoering van Windows ? Die heeft geen Groepsbeleid.... ;)\r\n\r\nDan blijft de map \"[I]Opstarten[/I]\" over. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2009 oke, dit klinkt vast heel stom, maar zou je het niet kunnen aanroepen vanuit shutdown.exe in systen32. of de broncode ervan bewerken en daarna over het oude shutdown opslaan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2009 Stom ? Nee.\nAls je weet hoe de broncode van een executable aan te passen en dan te compileren tot een nieuwe [B].[/B]exe.... ja dat kan natuurlijk. Maar dan moet je zeker weten wat je doet.\nMaar dan wel eerst de vraag... heb je de broncode ? :D Ik denk het niet.\n\nJe kan ook [I]shutdown[B].[/B]exe[/I] in een batchfile zetten om aan te roepen, net [I]na[/I] de code die ik heb neergeschreven, en dan dat batchfile aanroepen i.p.v. de normale \"[I]Start - Computer uitschakelen - Afsluiten[/I]\" procedure. (3 kliks)\n\nZet de aanroep (Snelkoppeling naar het batchfile) daarna in je [I]snelstartmenu[/I] (links-onder in de taakbalk), en je sluit met één klik af, inclusief het legen van de map.\n(Je kan ook direct het batchfile in het snelstartmenu zetten zonder snelkoppeling)\n\n[B]C:\\Windows\\System32\\Shutdown.exe[/B] is het programma,\nDe switches zijn voor zover ik weet:\n[B]-l[/B] log off\n[B]-s[/B] shut down\n[B]-r[/B] reboot\n[B]-t xx[/B] seconds delay\n\nHet batchfile moet nu iets aangepast worden voor het geval de map al leeg is, want dan moet er niet direct gestopt worden (exit) maar over de code naar een label ( shutdwn ) gesprongen worden om de laatste nieuwe regel ook nog uit te voeren.\nZo dan ?\n[CODE]@ECHO OFF\nif not exist c:\\geleegd\\*.* goto shutdwn\nattrib -h -r -s c:\\geleegd\\*.*\ndel /Y C:\\geleegd\\*.*\n\n:shutdwn\nC:\\Windows\\System32\\Shutdown.exe -s -t 0\n[/CODE]\n\n([B]Edit:[/B]\nik heb inmiddels de opties voor [I]shutdown.exe[/I] wat veranderd om de default vertraging van 30 seconden weg te halen. ( -t 30 )\nLet op de ene spatie tussen de[B] -t[/B] en de [B]0[/B] (=nul) )\n\nZoals hierboven werkt het voor mijn XP.\n [url=http://vlaurie.com/computers2/Articles/shortcuts2.htm][U]Hier[/U][/url] vond ik meer info over de switches voor [I]shutdown.exe[/I] onder XP. Je kan ook enkel [I]shutdown[/I] in een prompt typen om de switches te zien. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen