Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2009 Delen Geplaatst: 23 december 2009 Is iemand bekend met het programma van XToMe?\r\nIn hoeverre is mijn privacy gewaarborgd als anderen van dit systeem gebruik maken?\r\nKan de geïnstalleerde software van XToMe, op de computer van een ander, nog stiekum de correspondentie van/naar mij terug/door sturen naar de servers van XToMe? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2009 Hoeveel last heb je van spam/virussen?\nDe gemiddelde provider vangt het meeste er al uit. Hotmail en Gmail doen het zo mogelijk nog beter. Belangrijkste blijft dat je zelf voorzichtig om gaat met je mailadres; vul het niet overal maar zo in en gebruik een \"spam mailadres\" (bij bv google of 10minutesmail) als je twijfelt over de betrouwbaarheid.\n\nDenk dat het kan werken al weet ik niet of ik zou reageren als ik het verzoek krijg om een code in te vullen omdat mijn mail aan jou anders geweigerd zal worden.\n\nPrivacy; als jij denkt dat ze jouw mails doorsturen naar hun eigen server om te lezen, dan moet je er niet aan beginnen. Al vraag ik me af wat ze er mee willen bereiken; alle mailtjes doornemen kost (heel) veel tijd. Kwaadwillende kunnen, als je pc geinfecteerd is, ook jouw mailtjes lezen/onderscheppen. Kortom; als je twijfelt niet aan beginnen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2009 >> Is iemand bekend met het programma van XToMe?\n\nIk gebruik XToMe ongeveer 6 jaar na tevredenheid. Maar ik ben dan ook de ontwikkelaar van het programma. Daar ben ik ook open over, anders kan je de volgende vraag ook niet beantwoorden\n\n>>In hoeverre is mijn privacy gewaarborgd als anderen van dit systeem gebruik maken?\n>>Kan de geïnstalleerde software van XToMe, op de computer van een ander, nog stiekum de correspondentie van/naar mij terug/door sturen naar de servers van XToMe?\n\nInderdaad werken alle XToMe’s samen, maar op zodanige wijze dat alleen details/karakteristieken van de ontvangen mail worden gedeeld. De details van de mail die gebruikt worden bevatten geen privacy gevoelige data, aangezien XToMe die data van de mail gebruikt die niets met je privacy heeft te maken. XToMe kijkt namelijk naar de internet karakteristiek van de ontvangen mail (Deze staan in de header van de mail, die een gebruiker niet ziet). De inhoud van een mail is namelijk oneindig te variëren, maar de internet karakteristieken niet. Op basis van dit feit werk XToMe altijd en gaan spamfilters dan ook op dit punt regelmatig de mist in. Je mist namelijk meer mail dan je denkt.\n\nDie details worden omgezet naar unieke getallen en zijn als zodanig niet meer te herleiden of te decoderen.\nDus zou je deze getallen onderscheppen, dan kan je er niks mee. \n\nHierdoor verstuurt elke individuele XToMe niet op elk spam mail een challenge.\n\nMeer info of download ga daarvoor naar [url]www.xtome.com[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2009 1x promoten (/uitleggen) lijkt me wel voldoende. Berichten verwijderen doe je met het schaartje en dan de button \'verwijderen\' klikken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2009 Ik heb de dubbele berichten verwijderd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2009 Nog een detail.\r\nAlleen de mail die niet doorgelaten wordt daarvan worden de internet gegevens van doorgegeven. Aangezien dit in 99,9% van de gevallen spam is, is het ook niet zinvol om de getallen te onderscheppen (in spammail zit namelijk geen privacy gevoelige info). \r\n\r\nHet percentage is namelijk zo hoog omdat de meeste afzenders van gewenste mail met hun emailadres op de doorlaatlijst staan. Deze mail wordt gewoon doorgelaten door XToMe.\r\n\r\nMeer info kijk op [url]www.xtome.com[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2009 ook toevallig , iemand een vraag over een onbekend proggie , en precies een dag later reageerd de ontwikkelaar . \nover spam gesproken . :rolleyes: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2009 Ja, en de reactie is op een vraag van een \"nieuw lid\", terwijl de reactie van NOG een \"nieuw lid\" komt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2009 Iedereen bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.\r\nHet antwoord van Ford is, als medeontwerper van XToMe, wel logisch. Want, welke kok zal zijn eigen menu afkeuren? \r\nIk blijf, als leek met 25 jaar eenvoudige computerervaring, altijd wat wantrouwend over geruststellende antwoorden.\r\nAls een winkeleigenaar zijn artikelen te nadrukkelijk aanprijst, gaat bij mij dikwijls een bel rinkelen.\r\n\r\nWaarom zou ik een programma van maar liefst 9 MB downloaden om alleen maar spam te voorkomen?\r\nOok \'vrienden\' die vandaag door de XToMe-controle zijn aanvaard, kunnen morgen ongewenste mail gaan versturen. \r\nSPAM-behandeling (of waarschuwing) door de provider of een antivirusprogramma, blijkt niet altijd terecht te zijn.\r\n\r\nSPAM kan ik zelf goed in de gaten houden bij Netmail van mijn provider.\r\nSinds een jaar staan alle emailadressen van mijn vrienden en bekende bedrijven daar in een lijst van Vertrouwde Email. Alle nieuwe email komt bij Junkmail te staan.\r\nEen paar keer in de week bekijk ik wat in Junkmail is binnengekomen. Als ik die mail vertrouw, gaat die in de lijst met vertrouwde adressen. De vertrouwde mail gaat rechtstreeks naar Windows Mail.\r\nAls iemand vervelend gaar doen, haal ik die uit de lijst van Vertrouwde Email. Zo simpel is dat.\r\n\r\nHet vervelende is, dat ik door een XToMe -controle moest van iemand die wel zijn eigen computer wil beveiligen maar alle emailadressen van zijn vrienden aan de openbaarheid prijs geeft.\r\nHij vertikt het om al hun emailadressen (in zijn uitgaande mail naar andere personen) in de adresregel BCC te zetten. \r\nHij zet 50 adressen in de adresregel CC, met als gevolg dat alle ontvangers kunnen zien met wie hij emailcontact heeft. \r\nEr moeten maar een paar dwazen bij zijn die deze berichten, op hun beurt, naar (zaken)vrienden in China of Rusland gaan DOORSTUREN.\r\nMet dergelijk geklungel begint meestal de SPAM-ellende.\r\nHet is jammer dat Microsoft, bij een nieuwe (her)installatie, niet standaard die BCC-regel laat zien.\r\nKennissen van mij, die al jaren mailen, wisten niet van de BCC keuzemogelijkheid.\r\nAls ze niet zo krenterig waren geweest om tijdschriften of boeken te kopen, hadden ze dit allang kunnen weten.\r\n\r\nIk vrees dat het antwoord op mijn 3e vraag voorlopig nog niet naar mijn tevredenheid zal zijn.\r\nGezien het 9 MB-grote downloadbestand denk ik toch aan een snuffelmogelijkheid in andermans systeem.\r\nIk ben benieuwd naar jullie reacties. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen