Ga naar inhoud

nieuwe videokaart

Aanbevolen berichten

[QUOTE=Arrim;503827]Je processor is overigens ook niet om over naar huis te schrijven, dus misschien is dat een bottleneck?[/QUOTE]Ik weet het wel zeker, een Operation Flashpoint 2: Dragon Rising vraagt minimaal om een redelijke dual core processor, aanbevolen is een quad core processor.\r\n\r\nIk denk dat je die game dus wel kunt vergeten met je low budget systeempje. Hetzelfde verhaal voor Dragon Age Origins, dit spel vereist ook flink wat processorkracht. Dan houd je alleen Empire Total War nog over, dat gaat prima met je Sempron processor en een simpel videokaartje zoals bijv. de Radeon HD4650: [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/49/videokaarten.html#filter:NYuxCoQwEET_ZWoLjQiSDxAsrCwPi7DZIkcwsgmHIPl3Vw6bgXlv5kISzzIFjh4Wh4RvRvOHa5KizGVSooZ4CTts2yBTEl7cCTu85TUcmQr79WCafYb9wIyt_ntsapVOIRYWNReMefLn4jPrO9Nhq7Xe]Pricewatch[/url].\r\n\r\nVoor de HD4650 hoef je de voeding waarschijnlijk niet eens te upgraden.
Link naar reactie
Gekeken naar je processor is een ATI radeon HD4770 een goede keus als je onder de honderd euro wilt blijven. Met een 4870 zit je daar boven, die begint rond de 120 euro. Maar, ik denk dat een nieuwe processor meer prestatieverbetering geeft dan een nieuwe grafische kaart. Een sempron heeft maar één core en dat is toch echt veroudert. Voor een zacht prijsje heb je al een dual-core athlon II processor bijvoorbeeld. Of je doet beide natuurlijk, 50 euro voor een dual-core athlon, en 50 voor bijvoorbeeld een radeon 4650.
Link naar reactie
[QUOTE=Aap;503963]ik vroeg waar ik moet letten bij het zoeken van een videokaart.[/QUOTE]Ok, ik zal het nog even voor je proberen te vertalen in het \"chimps\". :wink: Waar je op moet letten bij de keuze van de videokaart is of ie voldoet in de eisen die je eraan stelt. En of een dergelijke videokaart wel zin heeft met de hardware waarmee je die videokaart wilt combineren.\r\n\r\nAls je even opzoekt wat de aanbevolen hardware-eisen zijn voor de spellen die je noemt, blijkt al gauw dat die Sempron 140 een te zwakke processor is voor Operation Flashpoint 2 en Dragon Age Origins. Dus dan kun je al stoppen met het zoeken naar een videokaart, want een videokaart dan een processor geen turboboost geven.\r\n\r\nWil je toch nog met een minimale investering in ieder geval Empire Total War en andere niet zo zware spellen spelen, dan raad ik je de Radeon HD4650 aan. Dit is een relatief zuinige videokaart met toch nog behoorlijke prestaties. Als je PC nl. een niet al te zwakke voeding heeft, dan hoeft deze bij een videokaartupgrade naar een HD4650 niet vervangen te worden.\r\n\r\nIs dat niet een veel nuttiger antwoord dan algemene opsomming van waar je allemaal op zou kunnen letten bij de aanschaf van een videokaart? Het is helemaal toegespitst op de informatie die je zelf verstrekt hebt over je situatie. Tenzij je echt behoefte hebt aan een antwoord waar je verder niets aan hebt, dan kunnen we wel een l*lverhaal ophangen over pixel shaders, DirectX, CrossFire/SLi, core clock speeds, DDR2,3 of 5. :mrgreen:
Link naar reactie
[QUOTE=Aap;503963]ik vroeg waar ik moet letten bij het zoeken van een videokaart.[/QUOTE]Ok, ik zal het nog even voor je proberen te vertalen in het \"chimps\". :wink: Waar je op moet letten bij de keuze van de videokaart is of ie voldoet in de eisen die je eraan stelt. En of een dergelijke videokaart wel zin heeft met de hardware waarmee je die videokaart wilt combineren.\r\n\r\nAls je even opzoekt wat de aanbevolen hardware-eisen zijn voor de spellen die je noemt, blijkt al gauw dat die Sempron 140 een te zwakke processor is voor Operation Flashpoint 2 en Dragon Age Origins. Dus dan kun je al stoppen met het zoeken naar een videokaart, want een videokaart kan een processor geen \"Turbo-Boost\" geven.\r\n\r\nWil je toch nog met een minimale investering in ieder geval Empire Total War en andere niet zo zware spellen spelen, dan raad ik je de Radeon HD4650 aan. Dit is een relatief zuinige videokaart met toch nog behoorlijke prestaties. Als je PC nl. een niet al te zwakke voeding heeft, dan hoeft deze bij een videokaartupgrade naar een HD4650 niet vervangen te worden.\r\n\r\nIs dat niet een veel nuttiger antwoord dan algemene opsomming van waar je allemaal op zou kunnen letten bij de aanschaf van een videokaart? Het is helemaal toegespitst op de informatie die je zelf verstrekt hebt over je situatie. Tenzij je echt behoefte hebt aan een antwoord waar je verder niets aan hebt, dan kunnen we wel een l*lverhaal ophangen over pixel shaders, DirectX, CrossFire/SLi, core clock speeds, 128-bit/256-bit geheugenbussen, DDR2,3 of 5. :mrgreen:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...