Anoniem2 Geplaatst: 22 december 2009 Delen Geplaatst: 22 december 2009 [I]Publisher template[/I]\r\nOmdat in Publisher 2010 een mooie template aanwezig was,\r\nis deze gebruikt en geplaatst. [URL=\"http://thirdhand.nl/Page366.htm\"]Zie hier.[/URL]\r\nMaar, na enige tijd werken hiermee, blijkt dat dit geen handige manier is, om\r\nsnel enige informatie op internet te plaatsen.\r\n De mogelijkheden voor bewerken zijn vele in Publisher. Maar enkele dingen zijn vast.\r\nO.a. de pagina\'s worden aangeduidt met nummers, en een aantal onderdelen zijn niet\r\nte wijzigen. Bovendien is de hoeveelheid code enorm. Ong. 20 pagina\'s als er nog niets aan de pagina is toegevoegd.\r\nDe items van deze template overnemen, en vervolgens met Share Point Designer bewerken lukt niet. Het blijkt dat sommige onderdelen dan niet op de plaats blijven.\r\nBovendien is de code voor mij onbegrijpelijk.\r\n\r\n[I]Free Webtemplates[/I]\r\nDaarom is een template van [URL=\"http://www.freewebtemplates.com/download/templates/9021\"]FreeWebTemplates[/URL] gedownload.\r\nMij vragen nu:\r\n1 Is het handig, om een website, drie kolommen graag, (later formulieren, video\'s, MySQL) hieruit op te bouwen? Of kan het beter met Joomla, of een volledig eigen gemaakte site?\r\n2 Hoe kan een template van Freewebtempates in Share Point Designer gebruikt worden?\r\nTot nu toe lukt het wel de uitgepakte pagina te laden, maar enkele opties (o.a. uploaden) blijven\r\ndan uitgeschakeld.\r\n\r\n[I]Positionering[/I]\r\nEn 3, hoe kunnen makkelijk items (tekstvakken, afbeeldingen) gepositioneerd worden?\r\nO.a. in drie kolommen. Met tabellen, frames, css, of op een andere manier?\r\n Ergens las ik dat frames achterhaald zijn. Graag een reactie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2009 Het mooiste wat er is, is om jezelf kennis eigen te maken van HTML (als basis voor het maken van een website). Daarna kun je bv. css leren voor opmaak/positionering van pagina\'s. PHP is een scripttaal, waar heel veel mee kan, maar ook tijd kost om het te leren.\nHet makkelijke van programma\'s als Publisher en SPD is dat het je veel werk uit handen neemt, maar het vaak net niet zo is als je zou willen. En omdat kennis ontbreekt, kun je het vaak ook niet/moeilijk aanpassen (nog los van de vraag of het programma raad weet met je aanpassingen).\nJoomla! is een veelgebruikt (cms)pakket, maar wil je daar goed gebruik van maken, kost het je ook (veel) tijd. Daarnaast; je bent gebonden aan hetgeen wordt aangeboden (of je moet ook daar zelf van alles gaan ontwerpen, waarbij je rekening moet houden met de opzet/structuur van Joomla!). \n\nJe zult voor jezelf de keuze moeten maken of je (veel) tijd over hebt om dingen zelf te maken of dat je gebruik wilt maken van de \'kant en klaar\'pakketten (met bijbehorende beperkingen).\n\nFrames zijn inderdaad achterhaald. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2009 [I]CSS[/I]\r\nIn mijn kast staan boeken over HTML, Java, PHP, en SPD.\r\nIk denk dat het goed is allereerst het item over css door te lezen.\r\nVoor zover mijn kennis strekt (gering op dit vlak, auto\'s mogen mij hele moeilijke\r\nvragen over gesteld worden, daar kan ik vanalles over kwijt) wordt css steeds meer toegepast. Is er makkelijk mee te werken, en geeft het ook geen problemen voor FireFox en IE.\r\n\r\n[I]Handleiding CSS[/I]\r\nOmdat het boek waarin iets over css staat, FrontPage 2002, van 2002 is, lijkt mij dit niet meer geheel actueel. Op internet vond ik deze site, waarin iets staat over CSS: [URL=\"http://www.handleidinghtml.nl/css/inhoud-css.html\"]Inhoud CSS[/URL].\r\nOf is er een betere? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2009 om css te kunnen toepassen is een zekere basiskennis van html toch wel aan te raden.\n\nBedenk overigens dat IE zich doorgaans niet aan de W3 afspraken houdt; testen van een site zul je dus moeten doen in IE en minimaal een andere browser (FF, Chrome). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2010 Je kunt ook als je het echt niet meer weet naar [url]www.cooltext.com[/url] gaan daar kun je een eigen template maken en je eigen logog\'s button\'s alleen je moet wel je mail adres geven Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2010 Op dit moment ben ik bezig een website te maken met Share Point Designer.\r\nEr zitten ook veel mogelijkheden in voor positionering.\r\nO.a. divisies, tabellen, style sheets (css) en lijsten (li, lu).\r\n\r\nEnige kennis van HTML is toch wel makkelijk.\r\nOp dit moment heb een standaard indeling overgenomen.\r\nDaarin worden divisies toegepast.\r\nHiervoor gebruik ik [URL=\"http://www.handleidinghtml.nl/html/elementen/div.html\"]Handleiding HTML[/URL].\r\n\r\nIs div ook geschikt om binneneen bepaald gebied de achtergrond \r\naan te passen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2010 [QUOTE=Rolf;505634]Is div ook geschikt om binneneen bepaald gebied de achtergrond \r\naan te passen?[/QUOTE]\r\nJa, je kunt een specifieke achtergrond (kleur of afbeelding) aan een div toekennen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2010 \r\n\r\nDeze code kan met Share Point aangemaakt worden. Quote Link naar reactie Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen Reageer op dit topic × Geplakt als verrijkte tekst. Herstel opmaak Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan. × Je link werd automatisch ingevoegd. Tonen als normale link × Je vorige inhoud werd hersteld. Leeg de tekstverwerker × Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in Afbeeldingen invoegen vanaf URL × Desktop Tablet Smartphone Reactie toevoegen Volgers 0
Aanbevolen berichten
Populaire leden
Lampje
1Leden