Anoniem2 Geplaatst: 22 december 2009 Delen Geplaatst: 22 december 2009 Telkens als Outlook wordt aangeroepen, verschijnt de boodschap: \"Het e-mail profiel Outlook is met een nieuwere versie van Outlook gemaakt en hierin bevindt zich mogelijk informatie die niet compatabel is met de huidige versie van Outlook. Als u problemen met dit profiel ondervindt, kunt u een nieuw profiel aanmaken. Klik in het configuratiescherm op Post, vervolgens op profielen weergeven, en tenslotte op toevoegen.\"\r\n\r\nEr is tot nu toe geen probleem ontdekt is het lezen van e-mail.\r\nHet is ontstaan na installatie van Office 2010 Beta.\r\nHierna is Outlook 2007 opnieuw geinstalleerd, maar dit bracht geen oplossing.\r\nOok het opnieuw aanmaken van alle e-mail accounts, deed de boodschap niet verdwijnen.\r\nIn het configuratiescherm is geen item \"Post\", dus oplossing via deze tip kan niet.\r\n\r\nWat zou er gedaan kunnen worden, op de boodschap te doen verdwijnen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2009 Bestanden met mail (*.pst, *.dbx ?) ergens opslaan.\nOutlook volledig verwijderen via uninstall-functie; controleer met bv ccleaner ook het register. Daarna opnieuw installeren. Outlook \"leeg\" starten; kijken of er meldingen ontstaan. Zo niet; oude mailbestanden terug zetten. Zo ja; dan weet ik het ook niet :( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2009 Ga naar je configuratiescherm en dubbelklik daar op email om een nieuwe profiel te maken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2009 @Obelix71\r\nAls er geen andere mogelijkheid is, wil ik dat proberen.\r\n\r\n@Edmoor\r\nIn het configuratie scherm is ook geen item e-mail.\r\nAlle items heb ik nagekeken, of er mogelijk één bij was, \r\nvia welke een nieuw e-mail profiel aangemaakt kan worden.\r\nMaar geen ontdekt.\r\n\r\nIk begin nu maar met de tip van Obelix71. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2009 De raad van Obelix71 kan geen oplossing geven.\r\nDe drie bestanden (Outlook en twee archiefbestanden) zijn tijdelijk verwijderd.\r\nMaar bij het opstarten verschijnt dan nog de zelfde boodschap.\r\nHet e-mailprofiel staat dus in een ander bestand.\r\n\r\nOplossen via de informatie op Microsoft.com lukt ook niet.\r\nWant daar staat dat via Gebruikersaccounts en daarna het item e-mail\r\neen nieuw profiel aangemaakt kan worden (onder Vista).\r\nMaar op mijn desktop (Vista Home premium, 64 bits) staat geen\r\nitem e-mail onder gebruikersaccounts.\r\n\r\nDe computer is er goed om te gebruiken, maar ik zie deze boodschap nu al enkele weken,\r\n elke keer als Outlook gestart wordt. Dat wil ik liever toch niet zo houden.\r\nHoe zou dit probleempje opgelost kunnen worden?\r\n\r\nVoorlopig begin ik met de volgende methode.\r\n- Office 2010 verwijderen\r\n- Outlook 2007 opnieuw installeren\r\n- Daarna Office 2010 Beta (ik werk veel met Publisher 2010) opnieuw installeren Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2009 probeer eens de optie om te repareren die je daarna krijgt, het heeft mij in ieder geval goed geholpen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2009 Deze optie is net uitgevoerd.\r\nZoals vermeld:\r\n- Office 2010 verwijderd\r\n- Daarna van Office 2007 de herstelfunctie laten uitvoeren.\r\nAfsluiten van de dekstop duurde daarna ong. een kwartier!\r\nOpnieuw opgestart, en direct Outlook aangeroepen.\r\nHelaas, de boodschap is nog steeds aanwezig.\r\n\r\nVolgende optie: Outlook opnieuw installeren.\r\n\r\nOptie die dan nog overblijft, en in feite ook de meest officiele is:\r\neen nieuw e-mailprofiel aanmaken. \r\nMaar tot nu toe is nergens het item e-mail gevonden.\r\nOok niet onder gebruikersaccounts, zoals aangegeven. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2009 Hoera!\r\nNa verwijdering en opnieuw installeren van Outlook is de boodschap verdwenen.\r\nHet lijkt ook alsof het programma veel sneller verschijnt: klik en het staat op het scherm.\r\nVoorlopig laat ik Office 2010 Beta maar even achterwege.\r\n\r\nBedankt allemaal voor de geboden hulp.\r\n\r\nRest nog wel de vraag waar op mijn desktop het item e-mail te vinden is.\r\nNiet op de plaats die [URL=\"http://office.microsoft.com/nl-nl/outlook/HA101923281043.aspx\"]op Microsoft.com wordt aangegeven[/URL].\r\nMaar goed, voorlopig is het niet nodig. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2009 [QUOTE=Rolf;503048]De raad van Obelix71 kan geen oplossing geven.[/QUOTE]\r\n\r\nHoezo niet? Je hebt mijn raad opgevolgd en Outlook helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd en het werkt toch?\r\n\r\nBlij dat het gelukt is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2009 Je hebt het gelijk aan jouw kant.\r\nIk dacht alleen aan het verwijderen van bestanden.\r\nMaar in het bericht stond inderdaad ook [U]Outlook[/U].\r\n\r\nExuses. \r\nHoe dan ook, het probleem is opgelost.\r\n\r\n[SIZE=\"1\"]En ik hoop dat de posten (ook door mij) zodanig zijn \r\ndat het voor andere lezers, indien nodig, ook bruikbaar is.\r\nDat is toch ook het doel van forums: [U]door[/U] elkaar en [U]voor[/U] elkaar.[/SIZE] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2009 Te vroeg gejuicht. De boodschap verscheen misschien enkele keren niet.\r\nMaar daarna wel weer, zoals voorheen.\r\n\r\nOok de upgrade van Vista naar Win7 deed het niet verdwijnen.\r\nAlle bestanden van Outlook zijn verwijderd, en daarna Outlook opnieuw geinstalleerd.\r\nDit bracht ook geen oplossing.\r\n\r\nNu wil ik geheel Office 2007 verwijderen, en dan opnieuw installeren.\r\n\r\nMerkwaardig is ook dat er in het configuratiescherm geen item Post, of iets anders,\r\nwaarin e-mail staat, verschijnt. Dit zou moeten verschijnen, zodra Outlook is geinstalleerd.\r\n\r\n[I]Update[/I]\r\nVerwijdering van Office 2007 en herinstallatie, deed ook het probleem niet verdwijnen.\r\nIntussen is er ook een bericht geplaatst op het forum [URL=\"http://www.microsoft.com/communities/newsgroups/en-us/default.aspx?dg=microsoft.public.nl.office.outlook&cat=nl_BE_2db75b89-0682-424f-a727-1d7cba5cabcd&lang=nl&cr=BE\"]microsoft.com[/URL].\r\n\r\n[I]Update 2[/I]\r\nEen oplossing is welkom. Maar laat niemand er veel moeite voor doen.\r\nWant intussen zijn er, na [URL=\"http://forum.computeridee.nl/showpost.php?p=503196&postcount=10\"]installatie van Windows 7[/URL], zoveel problemen, dat misschien over enkele dagen alle applicatie programma\'s verwijderd moeten worden, om het OS opnieuw (maar dan zonder upgrade v anaf Vista) te installeren. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen