Anoniem2 Geplaatst: 21 december 2009 Delen Geplaatst: 21 december 2009 Beste Mensen,\r\n\r\nIk houd van een rustgevend leeg bureaublad. Snelkoppelingen zet ik liever in de werkbalk \'snel starten\'.\r\n\r\nOp het eerste zicht is mijn bureaublad inderdaad leeg. Maar als ik in de verkenner kijk, dan staan daar steeds die obligate koppelingen naar \'Mijn documenten\', \'Deze computer\' en \'Mijn netwerklocaties\', en, waarom ook niet, een pictogram van Internet Explorer. Aangezien ik met Firefox werk, heb ik dat absoluut niet van doen. Maar ik mag verwijderen wat ik wil: \"Maaaaaaar die kat kwam weer ...\"\r\n\r\nHoe drastisch ingrijpen en definitief elimineren?\r\n\r\nDank!\r\n\r\nDjingle Bells,\r\n\r\niez Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2009 [QUOTE=iez;502871]Op het eerste zicht is mijn bureaublad inderdaad leeg. Maar als ik in de verkenner kijk, dan staan ...[/QUOTE]\r\n\r\nIs je bureaublad nou wel of niet leeg? Als ik de verkenner open, heb ik nog veel meer staan, dan alleen die koppelingen.... ;-)\r\n\r\nWelk OS gebruik je; XP of 2000?\r\n\r\nHeb volgens mij die koppelingen in het verleden van het bureaublad verwijderd, zeker die netwerk, en ze bleven weg :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2009 Windows XP Professional Versie 2002, Service Pack 2\r\n\r\nAls al m\'n programma\'s gesloten zijn, is mijn bureaublad stralend leeg.\r\nAls ik via de verkenner naar m\'n bureaublad ga, staat daar dat opdringerig clubje. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2009 Geen enkele snelkoppeling is verplicht, zelfs de prullenbak niet. Klik met rechts op een leeg stuk bureaublad en kies \'Eigenschappen\'. Als ik me goed herinner kun je op een van de tabbladen aldaar de ogenschijnlijk verplichte pictogrammen uitschakelen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2009 Klik eens op de startbalk met je rechtermuisknop. Daar heb je verschillende optie om je start balk aan te passen. Van Start menu tot Classic, daar kan je die Iconen van Deze Computer Netwerk Locaties weg krijgen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2010 Inderdaad: rechts klikken op een heerlijk leeg stukje bureaublad resulteert in een snelmenu waarin men voor \'eigenschappen\' kan kiezen.\r\nDaarbinnen is er het tabblad \'Bureaublad\'.\r\nOp dat tabblad staan bovenaan vier \'Bureaubladpictogrammen\': \'Mijn documenten\', \'Deze computer\', \'Mijn netwerklocaties\', en die mij tegen wil en dank eindeloos door de strot geramde \'Internet Explorer\'. De prullenbak is daar niet bij.\r\nDeze vier Bureaubladmictogrammen zijn bij mij alle vier uitgevinkt.\r\nZe staan ook niet op mijn bureaublad, zo op het eerste zicht.\r\nAls ik nu [U]via de verkenner[/U] op mijn bureaublad kom, dan staan ze daar dus weer wél.\r\n\r\nTtz: ik heb \'mijn documenten\' hernoemd tot \'Aan de slag\', en zo heet dan ook het mapje dat ik daar zie.\r\n\r\n[B]En, vreemd genoeg: ik heb eens geprobeerd om dat steeds maar terugkerend IE-pictogram te hernoemen (\'Bleurk\'), en als ik het nu verwijder, komt het terug onder DIE naam![/B]\r\n\r\nIk daarop natuurlijk meteen een zoekopdracht gedaan op \'Bleurk\', maar resultaat was ZERO. HOE KAN DAT nu????\r\n\r\nVoor Gekwordikervan:\r\n\r\nHeu?? Wat heeft dat met mijn bureaublad te maken? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2010 Hi,\r\n\r\nAlweer aan de late kant, maar je kunt ook een gratis progje downloaden/installeren,\r\nwaarmee je met één dubbelklik alle iconen laat verdwijnen, dan wel tevoorschijn kunt toveren.\r\nHeet [B][COLOR=\"Red\"]Fences [/COLOR][/B]en is op de onderstaande link te bekomen.\r\nGebruik het zelf met veel plezier.\r\n\r\nOok kun je daar (weer gratis) de prog [B][COLOR=\"red\"]ObjectDock [/COLOR][/B]krijgen, waarmee je vaak gebruikte prog-iconen\r\nin een pop-up-balk onderop het scherm kunt zetten.\r\nNog minder rotzooi.\r\n\r\nLink: [url]http://www.stardock.com/downloads/[/url]\r\n\r\nJeep;)\r\n\r\n[SIZE=\"1\"][B][COLOR=\"Blue\"]P.S. [B][COLOR=\"DarkOrange\"]Fences [/COLOR][/B]staat rechtsboven; [COLOR=\"darkorange\"][B]ObjectDock [/B][/COLOR]in het midden.[/COLOR][/B][/SIZE] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2010 Aha, da\'s al nuttig.\r\n\r\nIemand een idee WAAR zich ergens op mijn computer het bestand bevindt dat de informatie bevat dat dit icoon \'Bleurk\' behoort te heten, of hoe ik dat kan vinden? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen