Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2009 Delen Geplaatst: 20 december 2009 ik ben bezig om een nieuwe pc samen te stellen maar ben hier niet zo ervaren in.Ik wil graag wat advies over wat een goede behuizing zou zijn en wat noodzakelijk koeling is.\r\n\r\n\r\nik ga een game pc samestellen met o.a. een i7 860 processor, een p55 1156 chipset moederbord en een radeon 5870 grafische kaart, 2 harde schijven in een raid 1 opstelling\r\n\r\nnu zoek ik een goede behuizing die:\r\n- voor een goede luchtflow/koeling zorgt\r\n- voldoende ruimte biedt voor deze onderdelen eno verige bijbehorende onderdelen\r\n- en nog redelijk toegankelijkzijn\r\n\r\niemand een idee of advies.\r\n\r\nKoeling\r\nVerder zie ik allerlei koelingen die worden aangeboden, voor de processor, grafische kaart etc. En sommige onderdelen hebben al een eigen koeling. Moet ik bij een van deze onderdelen nog een extra koeling nemen en zo ja met wat voor een prestatie? En hoe kan ik zien, nagaan wanneer er wat extra koeling nodig is en wat voor soort? Ik bwen in eerste instantie niet van plan om te gaan overklokken maar wil het systeem wel af en toe flink belasten met videoapplicaties of zware games.\r\n \r\nalvast bedankt voor alle adviezen en merry christmass :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 Alle koeling is meegenomen, maar hetmoet natuurlijk niet al te gek worden ;)\n \nProcessor is nooit verkeerd om te koelen. Als je een behuizing met rooster hebt, is een klein beetje koelvermogen daar al genoeg. Voorkeur is altijd een fan/ventilator.\nGrafische kaart kan je ook het beste gewoon koelen. Het wordt een game-pc, dus die zal hard aan het werk zijn :) Pak hier een iets zwaardere dan de processor.\nDaarnaast is het altijd aan te raden om het system vrij te plaatsen, dus niet in een hoekje. Zorg ook dat ie ver van de muur afstaat met z\'n achterkant. Is misschien overdreven, maar je dekt jezelf wel in.....\nEen extra case-fan is altijd goed. Die zorgt voor nog meer airflow in de kast.....\n \nOver de behuizing: Ga naar een computerwinkel en vraag wat ze hebben. Meesten hebben er ongeveer 10, waarvan er ongetwijfeld 1 van jouw gading bijzit. Het oog wil ook wat natuurlijk, maar let vooral op een roostertje en mogeljikheid om fannetjes te lpaatsen.\n \n \nSucces! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 Kijk eens naar een antec three hundred kast en een scythe mugen 2 koeler. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 Gewoon een Coolermaster 534 kast en verder gewoon alleen de standaard koelers gebruiken die op de videokaart en op de cpu zit. Mer heb je gewoonweg niet nodig, zolang je maar voor een voeding kiest waarin ook een grote fan zit aan de binnen/onder-kant. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 En als het uiterlijk van de kast je niet uitmaakt, dan zou je eens kunnen kijken naar de Cooler-Master HAF 922:\r\n[url]http://nl.coolermaster.com/products/product.php?language=nl&act=detail&tbcate=558&id=6624[/url]\r\n\r\n[img]http://nl.coolermaster.com/uploads/product/products_gallery/file1240917955745.jpg[/img] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 En als het uiterlijk van de kast je niet uitmaakt, dan zou je eens kunnen kijken naar de Cooler-Master HAF 922 (behuizing lijkt afkomstig van een Klingon Bird of Prey ... :mrgreen:):\r\n[url]http://nl.coolermaster.com/products/product.php?language=nl&act=detail&tbcate=558&id=6624[/url]\r\n\r\n[img]http://nl.coolermaster.com/uploads/product/products_gallery/file1240917955745.jpg[/img] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 waterkoeling is natuurlijk ideaal, maar ook duurder ;) de coolermaster is inderdaad een geweldig iets. mocht je per se voor luchtkoeling gaan, is dat zeker een aanrader.. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen