Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2009 Delen Geplaatst: 20 december 2009 Al op diverse plaatsen gezocht, op tweakersnetforum gezet etc. maar nog steeds geen oplossing.\r\n\r\nsituatie:\r\n1 desktop pc XPprofessional SP3 ip adres 192.168.2.101 \r\n1 Laptop Windows7 Ultimate ip adres 192.168.2.102\r\n1 router Digiconnect 802.11G Turbo Router WIC328 max 54 Mbps ip adres 192.168.2.1\r\nop beide pc\'s Adminstratoraccount (1 user) naam: Gebruiker (zonder wachtwoord) \r\n\r\nop beide pc\'s alle mappen gedeeld\r\n\r\nop desktop volledig toegang tot de laptop (met Totalcommander)\r\nop laptop onmogelijk toegang tot de desktop te krijgen, wat ik ook probeer ik krijg steeds de melding u heeft geen toegang, neem kontakt op met netwerk beheerder\r\n\r\nheb volgens mij alle logisch stappen op de laptop al geprobeerd in allerlei combinaties,o.a. firewall in en uitgeschakeld, virusscanner in/uit geschakeld. zo\'n beetje alle instellingen in het netwerkcentrum geprobeerd.\r\n\r\nik heb daarom ook op beide pc\'s network magic geinstalleerd en via daar krijg ik wel toegang tot gedeelde mappen via de verkenner. Blijkbaar weet dit programma een win7 instelling te omzeilen. Ik weet echter niet welke en hoe ik dit handmatig zou kunnen doen.\r\n\r\nWat ik dus gewoon wil is zoals de situatie voorheen was met 2 pc\'s op XP (toen was er nl geen enkel probleem):\r\nmet Total commander de mappen op de desktop kunnen openen/beheren om daar bv via de laptop gedownloade bestanden naar toe te kunnen kopieren en mijn office bestanden op de laptop rechtstreeks vanaf de desktop te openen/wijzigen. zodat ik geen 2 verschillende versies heb.\r\n\r\niemand nog goede suggesties? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2009 begin maar eens met het instellen van een wachtwoord. En waarom van die software installeren terwijl dit in Windows zelf heel mooi kan?\n\nStaat Bestands- en printerdeling voor Microsoft netwerken aangevinkt in de eigenschappen van de netwerkverbinding op de XP machine? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2009 sorry voor het langzaam reageren maar heb net een lang telefoongesprek gevoerd.\r\n\r\nik heb dit juist geinstalleerd omdat ik er met Microsoft progs niet uitkom.\r\nik kan alle pc\'s vanaf overal pingen, alle instellingen staan volgens mij goed.\r\nheb ook al geprobeerd met op allebei de pc\'s nieuw wachtwoorden, nieuwe identieke gebruikers met identieke wachtwoorden heb de pc\'s na deze wijzigingen ieder keer opnieuw opgestart en op de juiste manier op allebei de pc\'s ingelogd. Netwerken verwijderd, opnieuw aangemaakt router gereset enz. Niets lijkt te helpen. Het zit hem volgens mij in het verschil hoe XP en win7 met netwerken omgaan.\r\n2 XP machines was geen enkel probleem nu een nieuwe laptop met Win7 en loop hier tegenaan.\r\nErgens moet ik op de Win7 laptop een of andere machtiging in stellen maar weet niet hoe of waar want werkt niet via het netwerkcentrum. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2009 als je op de laptop in de adresbalk van Windows Verkenner \\\\192.168.2.101 intypt kun je de gedeelde mappen van de pc dan zien? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2009 Hoi,\r\n\r\nOok ik heb zo\'n probleem gehad. Ik heb in het gedeelte delen van de share, aan de machtigingen het woordje iedereen toegevoegd met de daarbij behorende rechten.\r\nVanaf die tijd was de narigheid voorbij.\r\n\r\nGroeten, Theo Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2009 Hallo Theo,\r\nKun je me verder helpen hoe ik dit moet proberen te doen?\r\nOp de laptop of op de desktop PC en war precies? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2009 [QUOTE=TheoTol;502791]Hoi,\r\n\r\nOok ik heb zo\'n probleem gehad. Ik heb in het gedeelte delen van de share, aan de machtigingen het woordje iedereen toegevoegd met de daarbij behorende rechten.\r\nVanaf die tijd was de narigheid voorbij.\r\n\r\nGroeten, Theo[/QUOTE]\r\n\r\nDe groep Iedereen heeft bij het delen van een map standaard al Read Only rechten, wat betekend dat iedereen de share zou moeten kunnen zien. Als je dus deze rechten gaat veranderen in bijv. Change betekend het dat iedereen op een netwerk de bestanden kan aanpassen. Iets wat in sommige vallen wel gewenst is op bepaalde shares maar in de meeste gevallen niet. \r\n\r\nHet beste wat de TS kan doen is op beide machines dezelfde Username en password gebruiken en aan deze username op beide machines change / full control rechten geven op de gewenste shares. \r\n. \r\nVerder staat in XP geavanceerd delen standaard niet ingeschakeld (in Vista en 7 wel), als TS dus dit niet heeft ingeschakeld kan hij deze handeling ook niet uitvoeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2009 [QUOTE=Esvee;502944]De groep Iedereen heeft bij het delen van een map standaard al Read Only rechten, wat betekend dat iedereen de share zou moeten kunnen zien. Als je dus deze rechten gaat veranderen in bijv. Change betekend het dat iedereen op een netwerk de bestanden kan aanpassen. Iets wat in sommige vallen wel gewenst is op bepaalde shares maar in de meeste gevallen niet. \r\n\r\nHet beste wat de TS kan doen is op beide machines dezelfde Username en password gebruiken en aan deze username op beide machines change / full control rechten geven op de gewenste shares. \r\n. \r\nVerder staat in XP geavanceerd delen standaard niet ingeschakeld (in Vista en 7 wel), als TS dus dit niet heeft ingeschakeld kan hij deze handeling ook niet uitvoeren.[/QUOTE]\r\n\r\nInderdaad, eventjes de hoogste rechten (full control) uitdelen en kijken wat er dan gebeurt. Komt hier niks uit, dan moet je het gaan zoeken in de verificatiehoek lijkt me, als een full control user niet binnenkomt dan klopt er in de opzet van het netwerk iets niet. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen