Ga naar inhoud

Computers in netwerk

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goedenavond allen,\n\nNa het met succes opzetten van een netwerk tussen vier computers, stuitte ik op een probleempje.\n\nNetwerk bestaat uit de volgende pc\'s:\n\n- Destkop PC1, Windows XP Home Edition, Workgroup: Mshome\n- Destkop PC2, Windows XP Home Edition, Workgroup: Mshome\n- Destkop PC3, Windows Vista Ultimate, Workgroup: Mshome\n- Laptop, Windows Vista Enterprise, Domain: Anders\n\nAllen zijn doormiddel van een router verbonden. Er is geén Wireless mogelijkheid.\n\nMisschien dat u aan de hand van bovenstaand plaatje al het probleem kunt raden:\n\nVanaf Destkop PC1 en PC2, zie ik alleen de computers die in Mshome staan.\nVanaf Destkop PC3, zie ik alle computers in het netwerk: Mshome + Laptop\nVanaf Laptop zie ik alle computers in het netwerk: Mshome\n\nIk zou het echter wel prettig vinden dat ik ook vanaf Destkop PC1 en PC2 met gedeelde mappen kan werken in verbinding met Laptop. Het Domain van Laptop wijzigen, is geen optie.\n\nBij voorbaat dank,\n\nVriendelijk groetend,\n\nArbox
Link naar reactie
Probeer verbinding te maken door [I]\\\\computernaam[/I] in de adresbalk van Verkenner in te geven. Vervang [I]computernaam[/I] door de daadwerkelijke computernaam van een computer waarmee je op dit moment geen verbinding krijgt.\n\nMet een beetje geluk kom je er dan gewoon in (op deze manier omzeil je namelijk het hele werkgroep-gebeuren, want dat is eigenlijk nergens voor nodig). Zo niet, dan zul je voorzien worden van een foutmelding. Deze foutmelding dan graag even overnemen en hier plaatsen.\n\nVermeld ook even of je bepaalde computers met een wachtwoord beveiligd hebt en zo ja welke computers dat zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...