Ga naar inhoud

nieuwe game pc 950 euro

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Het wordt langzamerhand wel eens tijd om mijn pc te vervangen. Je red het namelijk niet echt meer met een AMD Athlon 3200+, 512 mb ram, Geforce FX 5500\r\n\r\n[B]Budget[/B] - 950 euro incl. assembly en excl. verzendkosten.\r\n[B]Doel[/B] - Hoofdzakelijk gamen, maar ook (licht) fotos bewerken.\r\n[B]Hoe belangrijk is stilte?[/B] - Niet het meest belangrijke, maar het is wel zo prettig als het ietwat stil is.\r\n[B]Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen)[/B] - Het is voor mij teveel geld om het zelf te proberen, dus laat ik nu nog maar even door de winkel doen.\r\n\r\n[B]Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben[/B]\r\nMogelijkheid voor Crossfire. Ik ben niet echt van plan om te overklokken behalve met het moederbord waarop een OC Genie knop zit waardoor het automatisch gebeurt/\r\n[B]Besturingssysteem[/B] - Hier moet windows 7 Home Premium 64 bit bij. Taal maakt niet uit, maar omdat het toch niet meer of minder kost toch maar Nederlands.\r\n[B]Andere software?[/B] - Niet nodig.\r\n\r\n[B]Randapparatuur[/B]\r\nIk heb zelf toetsenbord, muis, speakers en beeldscherm (24 inch, Benq G2400WD)\r\n\r\n\r\nIk heb al de nodige research gedaan en heb tot nu toe dit systeem samengesteld\r\n[url]http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?hwi=42465,90497,224663,225309,232912,226356,234412,235982,244763,245679[/url]\r\nDit is nog zonder assembly kosten.\r\n\r\nMaar nu heb ik nog de nodige vragen\r\n\r\n[b]Voeding[/b]\r\nIk ben in principe niet van plan om echt te gaan overkloken behalve met de zeer gebruikersvriendelijke OC Genie op het moederbord. Ik weet echter nog niet of ik later CF ga draaien dus deze optie wil ik openhouden. Is deze voeding dan goed genoeg? \r\n\r\n[b]Behuizing[/b]\r\nKoelt deze kast goed genoeg met de standaard bijgeleverde fans? Ook in CF opstelling? En past de Scythe Mugen 2 er goed in of wordt het dan wat krap?\r\n\r\n[b]Geheugen[/b]\r\nIk las ergens dat om de OC Genie optimaal te laten werken je geheugen met XMP nodig hebt? Dit is echter heel duur. Is dat echt noodzakelijk of is dit geheugen goed genoeg?\r\n\r\n[b]CPU koeler[/b]\r\nAllemaal goede verhalen hierover gehoord, maar hij is wel groot. Is met de eisen die ik heb een andere koeler misschien een optie? Ik heb me hier niet zoveel in verdiept.\r\n\r\nOver de andere onderdelen ben ik wel redelijk zeker. Uiteraard worden andere suggesties op prijs gesteld.\r\n\r\nHet belangrijkste: zijn al deze componenten met elkaar compatibel en wordt alles zo goed genoeg gekoeld? Ook met OC Genie aan en in CF?\r\n\r\nNog even dit: mijn budget komt liever niet over de 950 euro (incl. assembly) maar als er iets is dat dit systeem duidelijk beter maakt, maar het budget ook iets omhoog brengt mag je het ook zeggen.
Link naar reactie
Intel levert een boxed koeler bij die processor, dus je kan 35 euro besparen door die extra koeler weg te laten, al is deze koeler die je hebt geselecteert wel stiller. Dan zou je er een betere videokaart in kunnen zetten, met jou budget bijvoorbeeld een HD5850. Die zijn wel (heel) slecht leverbaar, maar ook het beste wat in je budget past. Nu geef je bijna 1000 euro uit aan een computer en dan heb je nog steeds een gemiddeld kaartje met die 5770. Dan zou je om de tijd te overbruggen bijvoorbeeld even tot januari ofzo er een goedkoop kaartje in kunnen zetten. Die voeding zal wel genoeg zijn, zeker omdat de 5000 serie van ATI energiezuinig is.
Link naar reactie
Vergeet je dan niet dat er ook nog assembly kosten bij moeten komen?\r\nAls ik de 5770 vervang door de 5850 kom ik met koeler en assembly kosten op 1033 euro uit. \r\nIk las dat de boxed koeler niet zo heel goed is en relatief veel lawaai maakt.\r\n\r\nZeg je dan dat ik beter kan investeren in de 5850 zodat het goed zit of kan ik nu gezien de prijs (wachten maakt me weinig uit) beter de 5770 kopen en dan over een jaar of zo nog een 5770 voor een Crossfire opstelling?
Link naar reactie
Als ik een harde schijf van 500 GB neem kom ik uit op dit systeem.\n\n[url]http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[237741]=1&product[232977]=1&product[213070]=1&product[42465]=1&product[90497]=1&product[224663]=1&product[232912]=1&product[226356]=1&product[235982]=1&product[245679]=1&product[7517]=1[/url]\n\nMet toch een 5850 omdat dat met het oog op de toekomst toch de betere keus is denk ik.\n\nwerkt dit allemaal nog goed met voeding en geheugen? Je hebt dan een goedkopere uitgekozen, maar is deze ook snel genoeg voor deze samenstelling? Ook met de OC genie knop? Dat is denk ik het maximale wat ik zal overklokken.\n\nVolgens mij is er verder weinig op aan te merken, maar daar zijn jullie voor:). Misschien kan het nog beter,
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...