Ga naar inhoud
  • 0

onverklaarbare zaken ?

Anoniem2

Vraag

Sinds ik het Trojan 15.CKWE op mijn pc heb gehad draait mijn systeem niet meer zoals het moet. Het trojan werd welliswaar in eerste instantie door Free AVG 9 afgevangen doch daarna ontstonden de problemen. De harde schijf is voordurend bezig met het tikken hetgeen me nogal verontrust. Ik heb het systeem inmiddels gecontroleerd op mogelijk defecte of beschadigde bestanden. Zo te zien mankeert daar niks aan. Heb voor de zekerheid inmiddels AVG9 opnieuw geinstalleert. \r\nOok heb ik IE 7 opnieuw ingesteld door in te voeren \"intercpl.cpl\" in het zoekvak \r\n\r\nBij het opstarten van mijn systeem, verschijnt het AVG-logo niet meer in het vak waarin ook de tijd staat vermeld. Ik heb gemerkt dat ook het veiligheidscenrum niet meer werkt zoals het hoort te zijn. Zodra ik via het configuratiescherm naar het beveiligingscentrum ga, blijkt dit niet te kunnen. Met op de knop druk van Veiligheids instellingen beheren, verschijnt de mededeling: \r\n\r\n\"De instellingen van Windows Firewall kunnen vanwege een onbekend probleem niet worden weergegeven. \r\n\r\nTevens krijg ik zo nu en dan een venstertje in beeld met daarin de mededeling: \" \r\n\r\nRUNTIME ERROR! \" \r\n\r\n\"Program C:\\ Program Files\\Internet Explorer\\IEXPLORE.EXE\"\r\n\r\n\" This application has requested the runtime to terminate it in an unusual way. Please contact the application`s support team for more information\"\r\n\r\nIk kom er niet zelf meer uit en had graag wat adviezen in de hoop dat de problemen daarmee kunnen verholpen. Ik werk met XP Prof. Zie het even niet meer zitten
Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Ik heb met bepaalde trojans ook al meegemaakt dat AVG wel een deel op vangt, maar niet alles. Er is dus zeer goede kans dat je systeem toch nog deels besmet is.\r\n\r\nDe tip van Dutch-online is al uitstekend, maar ik zou voor de zekerheid zeker ook nog een goede online virusscan adviseren van Panda of Trendmicro. Duurt wel even, maar dan heb je ook meer zekerheid.
Link naar reactie
  • 0
Mensen bedankt. Systeem inmiddels opgeschoond. \r\nBlijft nu enkel nog het feit dat het logo van AVG zich na \r\nopstarten NIET laat zie in de tijdbalk \r\nzie bijgevoegde log\r\n\r\n\r\nMalwarebytes\' Anti-Malware 1.42\r\nDatabase versie: 3382\r\nWindows 5.1.2600 Service Pack 3\r\nInternet Explorer 7.0.5730.13\r\n\r\n18-12-2009 11:09:48\r\nmbam-log-2009-12-18 (11-09-48).txt\r\n\r\nScan type: Snelle Scan\r\nObjecten gescand: 131893\r\nVerstreken tijd: 18 minute(s), 36 second(s)\r\n\r\nGeheugenprocessen geïnfecteerd: 0\r\nGeheugenmodulen geïnfecteerd: 0\r\nRegistersleutels geïnfecteerd: 0\r\nRegisterwaarden geïnfecteerd: 0\r\nRegisterdata bestanden geïnfecteerd: 0\r\nMappen geïnfecteerd: 0\r\nBestanden geïnfecteerd: 0\r\n\r\nGeheugenprocessen geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)\r\n\r\nGeheugenmodulen geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)\r\n\r\nRegistersleutels geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)\r\n\r\nRegisterwaarden geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)\r\n\r\nRegisterdata bestanden geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)\r\n\r\nMappen geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)\r\n\r\nBestanden geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...