Anoniem2 Geplaatst: 16 december 2009 Delen Geplaatst: 16 december 2009 hoi allemaal. ik ben nieuw op dit forum.\r\n\r\nmaar ik heb suggesties nodig bij een aantal dingen. ik ben in de tussentijd heel druk geweest met een systeem samenstellen.\r\n\r\ndit is mijn uitkomst: \r\n\r\nMicrosoft Windows 7 Home Prem Home Premium, NL, OEM, 64-Bit\r\nIntel Core I7 920 (D0) 2.66 GHz, 4.8 GT/s, 4x 256kb, 8 MB, Boxed\r\nGigaByte GA-EX58-UD5\r\nCorsair HX850 850 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating\r\n2 x WD Caviar Black 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300\r\nCooler Master HAF 932 Zwart\r\nLG GH22NS30 S-ATA, Retail, Zwart\r\nAsus GeForce 9800 GT TOP 512 MB als tweede kaart\r\nTeam Xtreem Dark 6 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 8, Non-ECC, Kit Of 3\r\n\r\nmaar ik heb nog een aantal vragen. zijn de Solid State Drives op het moment belangrijk in je PC. zo ja waarom? omdat ik merk dat deze dingen behoorlijk duur zijn. en dan ik over m\'n budget gaat als deze erbij neem.\r\n\r\nik hoor het graag van jullie ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2009 Wat ben je van plan om te doen met deze PC, gamen? Dan snap ik de keuze van een 9800GT niet.\r\n\r\nOf wil je nou twee 9800GT\'s in SLi op dat moederbord plaatsen? Ik zou liever gaan voor één snelle videokaart zoals de Radeon HD4890 of HD5850 dan voor twee langzame.\r\n\r\nVerder zou je kunnen denken aan Core i7 860 op socket 1156, als je niet van plan bent die i7 920 zwaar te gaan overklokken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2009 hoi.\n\nja ik ben inderdaad van plan om deze PC te gaan gamen. nee ik heb al een GTX 295. maar ik laat hem bouwen via de winkel dus vandaar dat ik deze video kaart nam. omdat de mijne al goed genoeg is.\n\nik ben van plan om te overklokken ja. dus vandaar ik de 1366 moederbord neem. omdat die voormij ogen beter geschikt is. omdat ik van plan ben, om in de toekomst SLI te gaan draaien ;)\n\nmaar mijn vraag was ook. is een SSD op het moment nodig. of zal ik deze laten vervallen...\n\nik hoor het graag ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2009 Hoezo zou je een 9800GT videokaart erbij doen omdat je hem laat bouwen door de winkel? Je kan net zo goed er geen kaart in zetten en dan thuis je GTX295 erin zetten. Verder is een SSD niet zo belangrijk, ze zijn erg snel, maar ook erg duur. Tenzij je er grote waarde aan hecht dat dingen snel laden van je harddisk, kun je ze laten zitten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2009 maar ik laat het bouwen via een online winkel. dus ik ga er vanuit dat er een video kaart nodig is om het systeem te testen.\r\n\r\nmaar bedankt voor het antwoorden van m\'n vraag. dus bespaar ik weer geld ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2009 Je moederbord heeft al een grafisch gebeuren, dus die 9800GT is niet nodig. En daarnaast, als je dan per se de winkel een beetje wilt helpen, zet dan de goedkoopste kaart mogelijk erin. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2009 de 9800 GT is 75 euro. dus is voor mij ogen een goedkope kaart ;)\r\n\r\nen kan denk ik ook goed gebruikt worden voor een PhysX kaart.\r\nik weet dat de GTX 295 een dual kaart is. maar dat zal niet hetzelfde zijn voor de toekomstige kaarten. dus vandaar dat ik wel een redelijk kaart zocht als een tweede ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2009 Je wilt gaan overklokken schrijf je. Is het dan niet verstandig om eerst eens te kijken of het geheugen dat je hebt gekozen ook daadwerkelijk door het moederbord ondersteund wordt? Verder zou ik met oog op het overklokken ook een andere koeler kiezen.\r\nSSD is natuurlijk het snelste dat je zou kunnen kiezen, maar eerlijk gezegd vind ik de prijzen voor goede SSD\'s nog VEEL te duur voor de prestariwinst die je daarvoor terug krijgt, de kleine opslagcapaciteit maar even buiten beschouwing gelaten...... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2009 [QUOTE=Arrim;502187]Je moederbord heeft al een grafisch gebeuren, dus die 9800GT is niet nodig. En daarnaast, als je dan per se de winkel een beetje wilt helpen, zet dan de goedkoopste kaart mogelijk erin.[/QUOTE]\r\n\r\n?????? Wat bedoel jij ???????? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2009 Hij zei dat hij die 9800GT erin had gezet zodat ze de pc konden assembleren bij 4launch, omdat ze dan wel een grafisch gebeuren nodig hebben. Maar, zijn mobo hééft al een igp, dus is het niet nodig om een losse grafische kaart erin te laten zetten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2009 Huh, sinds wanneer heeft een GA-EX58-UD5 een IGP?[url]http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Spec.aspx?ClassValue=Motherboard&ProductID=2958&ProductName=GA-EX58-UD5[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2009 hoi.\r\n\r\nnee...ik laat het in elkaar zetten bij salland. maar ik had zelf ook gelezen bij die mobo dat er geen onboard video kaart op zit.\r\n\r\nik heb in de tussentijd andere geheugenmodules genomen.\r\ndeze: [url]http://www.salland.eu/product/71742/ocz-gold-6-gb-pc3-12800-1600-mhz-8-non-ecc-kit-of-3-ocz3g1600lv6gk.html[/url] \r\n\r\nhopelijk ondersteund hij deze wel.\r\n\r\nik heb ook al een lucht koeler erbij genomen. alleen niet bij vermeld ;)\r\ndus overklokken wordt waarschijnlijk geen probleem. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2009 [QUOTE=obi-wan-kenobi;502208]Huh, sinds wanneer heeft een GA-EX58-UD5 een IGP?[url]http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Spec.aspx?ClassValue=Motherboard&ProductID=2958&ProductName=GA-EX58-UD5[/url][/QUOTE]\r\n\r\nAh, fout gelezen, ik was er vanuit gegaan dat er een igp in zou zitten:oops: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2009 nog enige laaste suggesties? want zo niet dan kan ik hem gaan bestellen ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen