Ga naar inhoud

IE 8 loopt steeds vast

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Sinds vanmiddag heb ik IE 8 op mijn computer geïnstalleerd. Ik heb nu niets anders als problemen met IE 8. Eerst begon het al met een startpagina van hyves. Die had ik helemaal niet als startpagina. Ik kon ook niet meer op een andere bladzijde komen. Pas toen ik een andere startpagina ging instellen en internet opnieuw ging opstarten ging het wel goed.\r\nVooral op de site van hyves is het erg. Ik hoef maar een subpagina te openen op hyves en hij loopt alweer vast. Ik krijg meteen een melding dat internet moet worden afgesloten. Excuses voor het ongemak. En dan mag je kiezen of je ja of nee een foutenrapport wilt opsturen. Ik vind dit erg irritant, dat je niet eens normaal kunt surfen op het internet.\r\nWat ik ook heb, is dat MSN zich steeds vanzelf gaat aanmelden.
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;501940]Heb je de meest recente versies van java en flash geinstalleerd?\n\nWat MSN betreft; dat is vermoedelijk een invoegtoepassing. Die kun je uitschakelen.[/QUOTE]\nMisschien heeft Hyves al een toolbar of zo geïnstalleerd ? Dat is een invoegtoepassing (plugin, add-on whatever) die foutjes kan zijn. Kan ook een andere zijn natuurlijk.\n\nIn je Startmenu staat een snelkoppeling \"[I]Internet Explorer (zonder invoegtoepassingen)[/I]\"\nProbeer die eens, dat is de \"kale\" IE.\n\nEn inderdaad, laatste versies van [url=https://cds.sun.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/CDS-CDS_Developer-Site/en_US/-/USD/ViewProductDetail-Start?ProductRef=jre-6u17-oth-JPR@CDS-CDS_Developer][U]Java[/U][/url] (Java SE Runtime Environment 6u17 in je sofware scherm) en [url=http://www.adobe.com/nl/products/flashplayer/][U]Adobe Flash Player[/U][/url] (Adobe Flash Player 10 ActiveX in je software scherm) heb je meestal wel nodig.
Link naar reactie
Je hoeft de oude Java niet te verwijderen trouwens, je kan dat ook later doen.\n\nAlthans, zo ging het.... ik meen mijn namelijk te herinneren dat het nieuwe Java installatieprogramma de oude zelf verwijderd, maar dat weet ik niet meer zeker.\n\n[QUOTE=drive;501956]Wat is dan J2SE runtime environment? Heeft dat ook met java te maken? Het is wel hetzelfde tekentje.[/QUOTE]\nDat is een oudere, voor zover ik kan vinden, niet meer ondersteunde versie van Java.\n\nNou kan het zijn dat er toch wel nog iets is (een toolbar, een spel, een gadget e.d.) wat specifiek [I]die[/I] versie nodig heeft, dus weghalen is nog niet aan te bevelen, maar als het onder de lijst van invoegingen staat in IE, dan kan je het wel uitschakelen zonder gelijk de dé-installeren. Dan zie je de komende weken/maanden wel of er iets met een foutmelding of vraag komt over Java2.
Link naar reactie
[QUOTE=drive;501956]Wat is dan J2SE runtime environment? Heeft dat ook met java te maken? Het is wel hetzelfde tekentje.[/QUOTE]\nDat is een oudere, voor zover ik kan vinden, niet meer ondersteunde versie van Java.\n\nNou kan het zijn dat er toch wel nog iets is (een toolbar, een spel, een gadget e.d.) wat specifiek [I]die[/I] versie nodig heeft, dus weghalen is nog niet aan te bevelen, maar als het onder de lijst van invoegingen staat in IE, dan kan je het wel uitschakelen zonder gelijk de dé-installeren. Dan zie je de komende weken/maanden wel of er iets met een foutmelding of vraag komt over Java2.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;501994]Je hoeft de oude Java niet te verwijderen trouwens, je kan dat ook later doen.\r\n\r\nAlthans, zo ging het.... ik meen mijn namelijk te herinneren dat het nieuwe Java installatieprogramma de oude zelf verwijderd, maar dat weet ik niet meer zeker.\r\n\r\n\r\nDat is een oudere, voor zover ik kan vinden, niet meer ondersteunde versie van Java.\r\n\r\nNou kan het zijn dat er toch wel nog iets is (een toolbar, een spel, een gadget e.d.) wat specifiek [I]die[/I] versie nodig heeft, dus weghalen is nog niet aan te bevelen, maar als het onder de lijst van invoegingen staat in IE, dan kan je het wel uitschakelen zonder gelijk de dé-installeren. Dan zie je de komende weken/maanden wel of er iets met een foutmelding of vraag komt over Java2.[/QUOTE]\r\n\r\nWaar kan ik die invoegingen vinden?
Link naar reactie
Ja die heb ik gevonden, maar ik snap daar niets van. Aan de rechterkant staan een aantal dingen, en die zijn allemaal ingeschakeld. Hoe weet ik nu welke ik moet uitschakelen? \r\nEn links onder weergeven staat een rolmenuutje met de volgende keuzes: \r\nalle invoegtoepassingen\r\nmomenteel geladen invoegtoepassingen\r\nuitvoeren zonder toestemming\r\ngedownloade besturingselementen\r\n\r\nBij ons staat die op momenteel geladen invoegtoepassingen en wat ik al zei: die zijn allemaal ingeschakeld.\r\n\r\nOndertussen wordt het steeds erger hier. Ik merk met steeds meer pagina\'s dat de pagina opnieuw geladen wordt en dat ik niet vanaf die pagina naar een andere pagina kan gaan. Dan zou ik eerst internet volledig moeten afsluiten en daarna weer aanmelden. Dan kom ik op mijn startpagina uit (soms 2 keer terwijl ik me maar 1 keer aanmeld op internet)\r\n\r\nOok merk ik iets anders: als ik met een concept bezig ben in mijn hotmail, dan gaat die ook opeens van die bladzijde af om zich weer aan te melden bij de beginpagina (je ziet dan links alle rubrieken van je mail, dus je inbox, concepten, verzonden mails enz.). Volgens mij gaan dan elke keer mijn gegevens verloren die ik net heb ingetypt.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;501947]\nIn je Startmenu staat een snelkoppeling \"[I]Internet Explorer (zonder invoegtoepassingen)[/I]\"\nProbeer die eens, dat is de \"kale\" IE...[/QUOTE]\nEen \"kale Internet Explorer [I]zonder invoegtoepassingen[/I] dus. \n\nHeb je dat geprobeerd ? Want dat is de snelste manier om te zien of we met invoegtoepassingen uitschakelen op de goede weg zijn. Dan wordt er echt niet één geladen.
Link naar reactie
[QUOTE=Joman;502310]Wat had je daarvoor? En op welk OS? Heb je echt die rare toestanden sinds IE8 en daarvoor was alles OK? Heb je op virussen gecontroleerd?\r\nZoniet installeer dan MBAM en A-squared free, updaten en dan draaien in de Veilige modus.[/QUOTE]\r\n\r\nWe hadden daarvoor Internet Explorer 6 en het besturingssysteem is Windows XP Professional
Link naar reactie
[QUOTE=drive;502364]Ik heb net ontdekt dat er voor het programma geen compatibiliteitsmodus kan worden ingesteld omdat het programma deel uitmaakt van windows XP.[/QUOTE]\nKlopt, IE8 is geheel compatible met XP :mrgreen:\n\n[QUOTE=erikdenhouter;501947]\nIn je Startmenu staat een snelkoppeling \"[I]Internet Explorer (zonder invoegtoepassingen)[/I]\"\nProbeer die eens, dat is de \"kale\" IE...[/QUOTE]\nEen \"kale\" Internet Explorer [I]zonder invoegtoepassingen[/I] dus. \nDat geprobeerd ?
Link naar reactie
Heb ik nu geprobeerd. Internet doet het nu, maar met 1 nadeel: zodra je een nieuwe bladzijde opent, krijg ik aan de bovenkant een lichtgeel balkje met de melding: Internet Explorer wordt momenteel zonder invoegtoepassingen uitgevoerd. Klik hier om uw invoegtoepassingen te beheren, uit te schakelen of te verwijderen. Het is echt met elke bladzijde die je aanklikt, ook al ga je naar een subpagina ervan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...