Ga naar inhoud

Foutm. 0x800C0133 ophalen Outlook Express

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen krijg ik deze onderstaande melding bij het ophalen van mijn mail in Outlook Express.\r\n\r\nEr is een onbekende fout opgetreden. Account: \'pop.hetnet.nl\', Server: \'pop.hetnet.nl\', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800C0133\r\n\r\nMail verzenden lukt wel. Ik heb naar mijn weten niets veranderd.\r\n\r\nWeet iemand wat het probleem is en hoe dit op te lossen?
Link naar reactie
Je in-box kan vol zitten of corrupt zijn. \nHier staat een succesverhaal: [I]bestand voor in-box verwijderen terwijl OE afgesloten is[/I]: \n[url]http://www.minatica.be/showthread.php?t=45947[/url]\n\nLet wel, daarmee ben je de mails van die In-box kwijt, vandaar dat de methode die Edmoor linkte interessanter is, het proberen te repareren door allereerst die in-box te comprimeren b.v..\nWis het bestand ook niet, maar verplaats het.\n\n(p.s.: daar staat \"de IN-box is vol bij 200 mB\", maar dat moet 2 gB of ongeveer 2000mB zijn). Is dat bestand niet zo groot, probeer dan echt eerst de reparatie methodes.
Link naar reactie
Ok, dat had ik dus niet helemaal goed begrepen.\r\n\r\nIk wist trouwens niet dat een inbox in ee mailprogrammma, zoals bijv OE, een maximum hoeveelheid kon bevatten. Ik dacht dat dat gewoon van het formaat van je harde schijf afhing.\r\nIk weet wel dat bij webmail een maximum hoeveel in al je mailboxen kan staan.\r\nBij Het Net kan ik maximaal 30 MB in webmail kwijt.\r\n\r\nOE vraagt altijden om mail te comprimeren, maar tot nu toe steeds op anuleren gedrukt.\r\nMisschien moet ik dat dan toch maar eens doen.
Link naar reactie
Ik ben bang van niet, zeker na een tijdje, en zeker als je niet eerst een backup van dat IN.DBX bestand hebt gemaakt.\r\n\r\nIn Windows prullenbak hoef je al sowieso niet te zoeken; alle mail staat in één bestand (.DBX), en zijn niet als losse berichten of bestanden te vinden.\r\n\r\nIn dat (grote) bestand vallen af en toe lege plekken wanneer je een mail of bijlage verwijdert, en na verloop van tijd moet je dan \"comprimeren\" om het grote bestand opnieuw weg te schrijven, maar dan zonder dat de lege plekken meegenomen worden. Dan hou je dus een kleiner bestand over.\r\n\r\nNormaal zou daarbij geen mail verloren moeten gaan, maar waarom nu wel ?\r\nOf er was een deel van het bestand corrupt, of je hebt te rigoureus opgeruimd...
Link naar reactie
Naar mijn weten heb ik niet te rigoureus opgeruimd. En dan had het toch het toch in de OE prullenbak te vinden moeten zijn en hier stonden deze mail niet meer in.\r\n\r\nAls ik toch te rigoureus opgeruimd zou hebben dan zou het als dbx.bestand volgens jou in de prullenbak van windows terecht gekomen zijn.\r\nIk kan dan toch gewoon dat hele bestand dat in de prullebak staat terug zetten?\r\nIn dat geval zou toch alle mail die gewist is weer terug worden gezet?
Link naar reactie
[QUOTE=esnej;504348]\nAls ik toch te rigoureus opgeruimd zou hebben dan zou het als dbx.bestand volgens jou in de prullenbak van windows terecht gekomen zijn.[/QUOTE]\nEen [B].DBX bestand[/B] zal niet via Outlook Express gewist worden, alleen als jij als gebruiker zelf naar de map van OE gaat, en met de Verkenner dat bestand weghaalt. En dan nog alleen als het niet door OE in gebruik is, dus offline.\n\nGewiste[B] mail [/B] (welke met zijn allen in een .DBX bestand staan) zou dus in de prullenbak van OE ( = [I]Verwijderde items[B].[/B]dbx[/I] ) moeten staan.\nMaar als je IN-box al corrupt was, dan is dat een mogelijke oorzaak dat er iets fout gegaan is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...