Anoniem2 Geplaatst: 14 december 2009 Delen Geplaatst: 14 december 2009 Sinds een paar dagen krijg ik deze onderstaande melding bij het ophalen van mijn mail in Outlook Express.\r\n\r\nEr is een onbekende fout opgetreden. Account: \'pop.hetnet.nl\', Server: \'pop.hetnet.nl\', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800C0133\r\n\r\nMail verzenden lukt wel. Ik heb naar mijn weten niets veranderd.\r\n\r\nWeet iemand wat het probleem is en hoe dit op te lossen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2009 Kun je eerst even een herstelpunt terugzetten van vóór die paar dagen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2009 Ik heb het systeem 2 weken terug gezet, maar het probleem is nog niet opgelost.\r\n\r\nVoordat hij de foutmelding geeft laat hij wel zien dat outlook express probeert 72 berichten binnen te halen, maar vervolgens krijg ik de foutmelding Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2009 Die foutcode betekend dat er een probleem is met de DBX bestanden van Outlook Express.\nVolg de instructies op [URL=\"http://www.insideoe.com/problems/errors.htm#foldersdbx\"]deze pagina[/URL] om het probleem op te lossen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2009 Edmoor, misschien lees ik niet goed maar mijn foutmelding zie ik er niet tussen staan.\r\n\r\nIk zie niets over het niet op kunnen halen van mail terwijl het verzenden juist wel goed gaat. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2009 Je in-box kan vol zitten of corrupt zijn. \nHier staat een succesverhaal: [I]bestand voor in-box verwijderen terwijl OE afgesloten is[/I]: \n[url]http://www.minatica.be/showthread.php?t=45947[/url]\n\nLet wel, daarmee ben je de mails van die In-box kwijt, vandaar dat de methode die Edmoor linkte interessanter is, het proberen te repareren door allereerst die in-box te comprimeren b.v..\nWis het bestand ook niet, maar verplaats het.\n\n(p.s.: daar staat \"de IN-box is vol bij 200 mB\", maar dat moet 2 gB of ongeveer 2000mB zijn). Is dat bestand niet zo groot, probeer dan echt eerst de reparatie methodes. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2009 En dat is dus ook wat in mijn link uitgelegd wordt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2009 Ok, dat had ik dus niet helemaal goed begrepen.\r\n\r\nIk wist trouwens niet dat een inbox in ee mailprogrammma, zoals bijv OE, een maximum hoeveelheid kon bevatten. Ik dacht dat dat gewoon van het formaat van je harde schijf afhing.\r\nIk weet wel dat bij webmail een maximum hoeveel in al je mailboxen kan staan.\r\nBij Het Net kan ik maximaal 30 MB in webmail kwijt.\r\n\r\nOE vraagt altijden om mail te comprimeren, maar tot nu toe steeds op anuleren gedrukt.\r\nMisschien moet ik dat dan toch maar eens doen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2009 Ga maar eens kijken naar de grootte van het bestand ? \n\n@Edmoor\nDie link is wel completer, maar wat verwarrend, want het gaat meestal om de als maar groeiende IN-box, en daar worden allerlei fouten met OE tegelijk besproken.\nHet woord IN-box komt er zelfs niet voor.\n\nMaar ja, eerst zien of die het probleem is. ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2009 Ik denk dat het trouwens ook mogelijk is om een nieuwe account aan te maken (het voorbeeld is er ten slotte) en daarna opnieuw te beginnen, en echt nodige mail rustig op een regenachtige dag naar de nieuwe account te kopiëren.\r\n\r\nGeprobeerd heb ik dat niet hoor :rolleyes: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2009 Met comprimeren en mailtjes wissen is het gelukt om mijn mail weer op te halen.\r\n\r\nAlleen is er tijdens dit proces iets raars gebeurd ik ben ook ineens mailtjes kwijt die ik niet kwijt wilde.\r\nZe staan niet in OE of Windows prullenbak.\r\nKan iemand zeggen wat hiermee gebeurd kan zijn en of dit nog te herstellen is? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2009 Ik neem aan dat dat, bij het onbreken aan reacties op mijn laatste vraag, mijn mail niet meer te redden is? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2009 Ik ben bang van niet, zeker na een tijdje, en zeker als je niet eerst een backup van dat IN.DBX bestand hebt gemaakt.\r\n\r\nIn Windows prullenbak hoef je al sowieso niet te zoeken; alle mail staat in één bestand (.DBX), en zijn niet als losse berichten of bestanden te vinden.\r\n\r\nIn dat (grote) bestand vallen af en toe lege plekken wanneer je een mail of bijlage verwijdert, en na verloop van tijd moet je dan \"comprimeren\" om het grote bestand opnieuw weg te schrijven, maar dan zonder dat de lege plekken meegenomen worden. Dan hou je dus een kleiner bestand over.\r\n\r\nNormaal zou daarbij geen mail verloren moeten gaan, maar waarom nu wel ?\r\nOf er was een deel van het bestand corrupt, of je hebt te rigoureus opgeruimd... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2009 Naar mijn weten heb ik niet te rigoureus opgeruimd. En dan had het toch het toch in de OE prullenbak te vinden moeten zijn en hier stonden deze mail niet meer in.\r\n\r\nAls ik toch te rigoureus opgeruimd zou hebben dan zou het als dbx.bestand volgens jou in de prullenbak van windows terecht gekomen zijn.\r\nIk kan dan toch gewoon dat hele bestand dat in de prullebak staat terug zetten?\r\nIn dat geval zou toch alle mail die gewist is weer terug worden gezet? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2009 Tenzij het bestand dusdanig groot was dat het niet meer via de prullenbak is gegaan maar direct helemaal verwijderd is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2009 [QUOTE=esnej;504348]\nAls ik toch te rigoureus opgeruimd zou hebben dan zou het als dbx.bestand volgens jou in de prullenbak van windows terecht gekomen zijn.[/QUOTE]\nEen [B].DBX bestand[/B] zal niet via Outlook Express gewist worden, alleen als jij als gebruiker zelf naar de map van OE gaat, en met de Verkenner dat bestand weghaalt. En dan nog alleen als het niet door OE in gebruik is, dus offline.\n\nGewiste[B] mail [/B] (welke met zijn allen in een .DBX bestand staan) zou dus in de prullenbak van OE ( = [I]Verwijderde items[B].[/B]dbx[/I] ) moeten staan.\nMaar als je IN-box al corrupt was, dan is dat een mogelijke oorzaak dat er iets fout gegaan is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2009 [QUOTE=Edmoor;504349]Tenzij het bestand dusdanig groot was dat het niet meer via de prullenbak is gegaan maar direct helemaal verwijderd is.[/QUOTE]\r\nBedoel je in Windows of OE ?\r\n[I]verwijderde items.dbx[/I] kan ook te groot of corrupt geweest zijn. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen