Ga naar inhoud

Compatibiliteitsprobleem?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Onlangs heeft onze oude router het na jaren trouwe dienst opgegeven. Gisteren hebben wij daarom maar een nieuwe router aangeschaft.De installatie verliep probleemloos, alles was (zo goed als) plug & play. 2 laptops waren binnen 5 minuten na installatie via deze router verbonden met het internet. \r\n\r\nNa een nacht uitrusten van 5 minuten hard werken, besloot ik vandaag de 2 desktop pc\'s ook maar eens kennis te laten maken met de router. Dit ging echter niet zo eenvoudig als gisteren. Het netwerk is niet te vinden in de lijst met netwerken. In eerste instantie dacht ik aan een \"probleem\" door een verschil tussen Vista en XP (beide laptops en 1 van de desktops draaien Vista en de andere desktop draait XP), echter het probleem deed zich op beide PC\'s voor.\r\n\r\nOmdat de PC\'s boven staan en de router beneden, was mijn tweede gedachte dat het signaal misschien te zwak was. Door 1 van de laptops mee te nemen naar boven constateerde ik dat dit niet het geval is. Ook boven had de laptop namelijk \"volle bak\" ontvangst. \r\n\r\nVervolgens kwam er in mijn gedachte een derde mogelijk probleem naar boven. De 2 desktops zijn beide ongeveer 4 jaar oud en hebben de zelfde draadloze netwerkadapters. Wellicht zit hier het probleem in. \r\nBestaat de mogelijkheid dat dit probleem veroorzaakt wordt door een \"compatibiliteitsprobleem\"? Dat de router het signaal uitzendt op een wijze die niet door de netwerkadapters ondersteund/herkend wordt?\r\n\r\nHet gaat om de volgende hardware:\r\nRouter: Sitecom WL-341\r\nNetwerkadapter: Accton WN4201b\r\n\r\nIndien verdere informatie gewenst is, dan zal ik dat op verzoek geven.
Link naar reactie
Dat kan en dan heeft dat te maken met het beveiligingsprotocol dat gebruikt word. De wat oudere draadloze netwerkkaarten ondersteunen geen WPA maar vaak alleen WEP. Misschien dat je hiervoor de nieuwste drivers van de netwerkkaarten kunt downloaden Hierdoor zou probleem opgelost kunnen worden.\r\n\r\nWat je ook kunt proberen is om eerst het draadloze kanaal in de router aan te passen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...