Anoniem2 Geplaatst: 13 december 2009 Delen Geplaatst: 13 december 2009 ik lees regelmatig wat over raid opstellingen. Raidopstelling O, 1, 10 bv. Ik weet inmiddels dat het te maken heeft met hoe je je hd\'s gebruikt maar waar kan ik een goede uitleg vinden over wat deze verschillende opstellingen precies inhouden en de voor- en nadelen.\r\n\r\nEn nu kom ik ook bij de online computerwinkels raid controllers tegen. Wat is de waarde van die controllers en heb je ze nodig als je werkt met een raid opstelling. Misschien domme vragen maar ik ben een aardige computerleek.\r\n\r\nAlvast bedankt voor de info ! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2009 Uitleg hier: [url]http://en.wikipedia.org/wiki/RAID[/url]\n\nDiverse moederborden ondersteunen tegenwoordig raid, meestal 0 en 1, soms ook 5. Een aparte controller is dan niet noodzakelijk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2009 thanks, heb al het opgezocht. Raid o lijkt me dus alleen voor snelheid iets aardig, maar ook je systeem kwetsbaarder te maken. Raid 1 lijkt dus stuk veiliger, al kost het misschien iets snelheid. Dan lijkt me tenzij je gaat voor een snelheidsmonster raid 1 een goede te zijn Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2009 Je kunt ook beide doen (raid 10). Raid 5 of 6 is nog wat veiliger, maar levert flink wat rekenwerk op voor de pc (parity berekeningen). Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen