Ga naar inhoud

Thuisnetwerk probleem

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb een probleempje met mijn thuisnetwerk. Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen;\r\n\r\n\r\nWat heb ik:\r\n\r\nCopperjet 1616-2P (Alice internet)\r\nSitecom WL – 153 MIMO-XR\r\nPC\r\nXbox 360\r\nHD DVD speler\r\nHTC Magic (mobiele telefoon)\r\n\r\n\r\nWat wil ik:\r\n\r\nEen netwerk waarbij de PC, Xbox 360 en HD DVD speler via kabel zijn aangesloten en waarbij Mobiele telefoon (en evt. toekomstige laptop) via beveiligd draadloos netwerk aan te sluiten zijn.\r\nDe Xbox 360 en PC wil ik een vaste/statische IP geven, tbv port forwarding.\r\nIk wil het configuratiemenu van de sitecom kunnen bereiken om daar beveiliging van draadloze signaal te regelen.\r\n\r\n\r\nWat is het probleem:\r\n\r\nOp dit moment heb ik een draaiend netwerk, maar niet zoals het zou moeten. De Sitecom is via een ‘normale’ poort aangesloten ipv via de WLAN poort. Dit zodat de Sitecom een hub/switch functie heeft. De PC en Xbox 360 zijn nu via kabels op de andere ‘normale’ poorten van de Sitecom aangesloten. De Sitecom geeft volgens mij tevens nog een draadloos signaal af, onbeveiligd. Hier probleem 1.\r\nDoordat de Sitecom als hub/switch is ingesteld, kan ik deze niet benaderen. Hier probleem 2. Ik kan wel in het menu van de Copperjet komen door in mijn adresbalk 172.19.3.1 in te voeren. Hier heb ik dan ook portforwarding voor zowel mijn Xbox 360 als programma’s als uTorrent en eMule voor mijn PC gedaan.\r\n\r\nMijn PC heeft van mij het statische IP 172.19.3.7 gekregen, dit is ook het adres wat ik heb ingevuld tijdens port forwarding voor bijv. programma’s als eMule en uTorrent. Deze werken dan ook prima. Ook in windows firewall heb ik voor deze programma’s uitzonderingen gemaakt.\r\n\r\nMijn Xbox 360 staat op automatisch IP verkrijgen en krijgt eigenlijk standaard 172.19.3.2 Ook voor de Xbox 360 uitzonderingen gemaakt in firewall. Tijdens port forwarding heb ik destijds 172.19.3.101 ingevoerd voor alle te openen poorten...? Mijn Xbox draait prima, Open NAT.\r\n\r\nHD DVD speler en mobiele telefoon zijn nu niet aangesloten in het netwerk.\r\n\r\n\r\nIk hoop dat iemand mij kan uitleggen wat ik nou moet doen. Ik kom er niet meer uit.\r\n\r\nAlvast bedankt voor de tips.\r\n\r\nWouter
Link naar reactie
Je sluit eerst de Sitecom aan op een pc en gaat naar de webinterface. Vervolgens stel je deze in zoals je wilt:\n\n- Bridgefunctie \n- DHCP server uit\n- Sitecom zelf een vast IP geven in de zelfde range als de Copperjet 1616-2P\n- Firewall functie kan ook uit\n- Draadloze gedeelte\n\nVervolgens sluit je de Copperjet aan op een lan poort van de Sitecom en de overige apparatuur op de overige lanpoorten van de Sitecom en zou het moeten werken.
Link naar reactie
Hoi, \r\n\r\ndank voor je antwoord.\r\n\r\nAls ik de sitecom aan mijn pc hang, op welk IP bereik ik de sitecom dan? 192.168.0.1?\r\n\r\n [COLOR=\"Red\"]- Bridgefunctie[/COLOR] Daar moet ik onderstaande toch voor doen? Of nog meer?\r\n[COLOR=\"Red\"]- DHCP server uit[/COLOR] Neem aan dat dat gewoon ergens een hokje afvinken of juist uitzetten is? \r\n[COLOR=\"Red\"]- Sitecom zelf een vast IP geven in de zelfde range als de Copperjet 1616-2P [/COLOR]Hoe geef ik de sitecom een vaste ip? De range van de eerste router (copperjet) is dan 172.19.0.1 t/m 172.19.0.255?\r\n[COLOR=\"Red\"]- Firewall functie kan ook uit[/COLOR] Neem aan dat dat gewoon ergens een hokje afvinken of juist uitzetten is? \r\n[COLOR=\"Red\"]- Draadloze gedeelte[/COLOR] WEP of WPA? En moet ik nog iets met MAC/MAC adressen?\r\n\r\nEn Portforwarding, doe ik dat dan in de Sitecom of Copperjet? In de Copperjet toch? Of moet ik dat op de Sitecom instellen als die aan mijn PC hangt?\r\n\r\nBedankt voor je hulp!
Link naar reactie
de serie voor de eerste router je schrijft 1 ~ 255 en is altijd fout\r\n\r\nde serie hoef je neit meer dan een stuk of 20 ~ 30 op te geven\r\n\r\nverlaag dit eens tot de cijfers 20 ~ 50 (is 31 computers, zal je in een htk situatie nooit bereiken)\r\n\r\ndan kan je tussen de 2 en 10 eventueel de router adressen opgeven\r\n\r\ntussen de 11 en 19 eventueel de printers zetten\r\n\r\ntussen de 51 en 90 je harddisken\r\n\r\nde printers en hdd vragen om een vast ip ivm met vinden na herstart\r\n\r\nvoor het zoeken naar je gegevens is geen duidelijk antwoord te geven\r\n\r\niedere router menu zit weer anders in elkaar en is dus zoeken voor je in het menu structuur\r\n\r\nhet ip adres van je router kan je vinden in de ipconfig uitdraai\r\n\r\n(start -- uitvoeren -- cmd [enter] -- ipconfig /all [enter] -- kijken bij gateway of dns server verlaten van dos scherm met exit [enter] )
Link naar reactie
[QUOTE=sjouwer;501579]de serie voor de eerste router je schrijft 1 ~ 255 en is altijd fout. De serie hoef je niet meer dan een stuk of 20 ~ 30 op te geven, verlaag dit eens tot de cijfers 20 ~ 50 (is 31 computers, zal je in een htk situatie nooit bereiken)[/QUOTE] Ok dat begrijp ik. Als ik via cmd naar ipconfig /all ga zie ik dat de gateway 172.19.3.1 is. Dit adres zou ik dus aan de Sitecom geven. 172.19.3.2 voor mijn PC, 172.19.3.3 voor de XBox 360.\n\n[QUOTE=sjouwer;501579]dan kan je tussen de 2 en 10 eventueel de router adressen opgeven[/QUOTE] Bedoel je hiermee bovenstaande? Zo nee, hoezo adres[U]sen[/U]\n\n[QUOTE=sjouwer;501579]tussen de 11 en 19 eventueel de printers zetten[/Quote] Een printer voeg je toch aan het netwerk toe door via configuratiemenu een printer te delen met in netwerk aangesloten apparaten? In het printermenu zelf een vaste IP invoeren, bijv. .11?\n\n[QUOTE=sjouwer;501579]tussen de 51 en 90 je harddisken[/QUOTE] Hoe geef ik een HDD een vaste IP? Dit ken ik nog niet. Bedoel je netwerkschijven? Die heb ik volgens mij niet. Alleen deHarde schijf in mijn PC in 2 partities en een Externe harde schijf die ik heb aangesloten op mijn PC.\n\n[QUOTE=sjouwer;501579]de printers en hdd vragen om een vast ip ivm met vinden na herstart\n\nvoor het zoeken naar je gegevens is geen duidelijk antwoord te geven\niedere router menu zit weer anders in elkaar en is dus zoeken voor je in het menu structuur\n\nhet ip adres van je router kan je vinden in de ipconfig uitdraai\n\n(start -- uitvoeren -- cmd [enter] -- ipconfig /all [enter] -- kijken bij gateway of dns server verlaten van dos scherm met exit [enter] )[/QUOTE] Okay, snap ik. Ben gewoon bang dat ik niet goed voorbereid te werk ga en straks helemaal zonder internet zit. Zou je me met bovenstaande nog iets verder op weg willen helpen? Alvast bedankt, ook voor de tips tot nu toe.
Link naar reactie
[QUOTE=wverheij;501533]Hoi, \r\n\r\ndank voor je antwoord.\r\n\r\nAls ik de sitecom aan mijn pc hang, op welk IP bereik ik de sitecom dan? 192.168.0.1?\r\n\r\n [COLOR=\"Red\"]- Bridgefunctie[/COLOR] Daar moet ik onderstaande toch voor doen? Of nog meer?\r\n[COLOR=\"Red\"]- DHCP server uit[/COLOR] Neem aan dat dat gewoon ergens een hokje afvinken of juist uitzetten is? \r\n[COLOR=\"Red\"]- Sitecom zelf een vast IP geven in de zelfde range als de Copperjet 1616-2P [/COLOR]Hoe geef ik de sitecom een vaste ip? De range van de eerste router (copperjet) is dan 172.19.0.1 t/m 172.19.0.255?\r\n[COLOR=\"Red\"]- Firewall functie kan ook uit[/COLOR] Neem aan dat dat gewoon ergens een hokje afvinken of juist uitzetten is? \r\n[COLOR=\"Red\"]- Draadloze gedeelte[/COLOR] WEP of WPA? En moet ik nog iets met MAC/MAC adressen?\r\n\r\nEn Portforwarding, doe ik dat dan in de Sitecom of Copperjet? In de Copperjet toch? Of moet ik dat op de Sitecom instellen als die aan mijn PC hangt?\r\n\r\nBedankt voor je hulp![/QUOTE]\r\n\r\nSommige routers hebben een optie voor bridgemodus. Als dat zo is hoef je alleen dat aan te zetten. Om de sitecom een vast ip te geven moet je waarschijnlijk bij de LAN instellingen kijken. De range van de eerste router (copperjet) is dan 172.19.0.1 t/m 172.19.0.255? Dat weet ik niet. Dat weet jij het beste. Voor draadloze beveiliging zou ik kiezen voor WPA beveiliging in combinatie met een MAC filter.
Link naar reactie
De Copperjet kan ook wel degelijk in bridgemodus maar wordt door Alice niet in bridgemodus geleverd als je telefonie van Alice hebt en dat zit er volgens mij wel bij.\r\nNu weet ik dat je met Voip het modem niet in bridgemode kunt zetten want dan werkt telefonie niet meer maar met VoDSL kan dat wel.\r\nIk lees meer over portforwardings problemen met de Copperjet, het ding is echter heel eenvoudig in bridgemode te krijgen. Noteer van tevoren we het mac-adres, het zou kunnen zijn dat je dit in je router moet clonen om de zaak weer werkend te krijgen.\r\n\r\nDe tip van Esvee is dus best goed.\r\n\r\n@Esvee: Die range van de Copperjet is volgens mij 172.19.3.1 tot 172.19.3.255 (tot en niet tot en met).\r\nDeze range behoort ook tot een van de private ranges namelijk het klasse B netwerk, wordt echter weinig gebruikt. Klasse B thuisnetwerk gaat van 172.16.0.0 tot 172.31.255.255.\r\nMocht je daar meer over willen weten, een [url=http://www.satellitefun.org/bbs/showthread.php?t=8379][u]cursus netwerken voor beginners[/u][/url] is eenvoudig uitgelegd als je hiervoor even klikt.
Link naar reactie
[QUOTE=wverheij;501587]Ok dat begrijp ik. Als ik via cmd naar ipconfig /all ga zie ik dat de gateway 172.19.3.1 is. Dit adres zou ik dus aan de Sitecom geven. 172.19.3.2 voor mijn PC, 172.19.3.3 voor de XBox 360.\r\n\r\n Bedoel je hiermee bovenstaande? Zo nee, hoezo adres[U]sen[/U]\r\n\r\n Een printer voeg je toch aan het netwerk toe door via configuratiemenu een printer te delen met in netwerk aangesloten apparaten? In het printermenu zelf een vaste IP invoeren, bijv. .11?\r\n\r\n Hoe geef ik een HDD een vaste IP? Dit ken ik nog niet. Bedoel je netwerkschijven? Die heb ik volgens mij niet. Alleen deHarde schijf in mijn PC in 2 partities en een Externe harde schijf die ik heb aangesloten op mijn PC.\r\n\r\n Okay, snap ik. Ben gewoon bang dat ik niet goed voorbereid te werk ga en straks helemaal zonder internet zit. Zou je me met bovenstaande nog iets verder op weg willen helpen? Alvast bedankt, ook voor de tips tot nu toe.[/QUOTE]\r\n\r\nals je netwerk printers hebt of koopt en ook netwerk hdd dan vragen die ook om een vast ip adres\r\nanders ben je die constant kwijt en moet je weer zoeken waar die gebleven is\r\n\r\nde printers en hdd welke je aan of in je computer hebt wordt gezocht via de naam of ip nummer van de betreffende computer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...