Anoniem2 Geplaatst: 12 december 2009 Delen Geplaatst: 12 december 2009 Een goede avond iedereen.\r\nVanavond iets uitgeprobeerd, namelijks het e-mail programma\r\nwindows live mail geinstalleerd in xp.\r\nAlles ging goed, maar nu het volgende.\r\nIk heb een 4 tal mailtjes naar mezelf gestuurd om te testen.\r\nGroot is mijn verbazing dat e-mailtjes met een bijlage door ziggo onderschept worden\r\nmet de mededeling ((( gevaarlijke inhoud ))) en dat terwijl het van mijn eigen computer komt.\r\nDus de mailtjes met bijlage ....worden gewoon geblokkeerd. \r\nDe normale e-mailtjes komen wel binnen, dus gewone foto;s, doc bestanden.\r\nIs er een mogelijkheid om toch de bijlage binnen te laten komen in windows live mail.\r\nDe mogelijkheid zou zijn van de bijlage te zippen, volgens hun gegevens. Dat is natuurlijk\r\nwel zeer omslachtig voor de persoon aan de ontvangers kant.\r\nMet vriendelijke groet:idea:\r\nDon66. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2009 [QUOTE=Don66;501369]\r\nDus de mailtjes met bijlage ....worden gewoon geblokkeerd. \r\nDe normale e-mailtjes komen wel binnen, dus gewone foto;s, doc bestanden.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nWorden bijlagen wel of niet geblokkeerd? Alle of alleen bepaalde. Kan dat hierboven niet uit afleiden.\r\n\r\nZiggo kijkt overigens niet wie de verzender en ontvanger is; bekeken wordt of het om \'gevaarlijke\' inhoud gaat. Bijlage was een exe-bestand? Wordt veel vaker geblokkeerd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2009 [QUOTE=Obelix71;501388]Worden bijlagen wel of niet geblokkeerd? Alle of alleen bepaalde. Kan dat hierboven niet uit afleiden.\r\n\r\nZiggo kijkt overigens niet wie de verzender en ontvanger is; bekeken wordt of het om \'gevaarlijke\' inhoud gaat. Bijlage was een exe-bestand? Wordt veel vaker geblokkeerd.[/QUOTE]\r\n\r\nVoorbeeld, een opstardpagina wil ik als bijlage versturen, en ik krijg een waarschuwing\r\ngevaarlijke inhoud als ik het wil uitpakken.\r\nVoorbeeld een mini bestandje van 2 mb word niet uitgepakt, met inhoud en foto\'s over wedstrijdvissen word niet uitgepakt,\r\nIk krijg zelfs een waarschuwing dat er een virus zou kunnen inzitten,in het binnengekomen mailtje, en daar geloof ik zeker niet in.\r\nMijn schoonbroer heeft hetzelfde e-mail programma en die kan wel alles versturen en ontvangen zonder een waarschuwing te krijgen in zijn e-mail.\r\nEen losse foto, of document kan ik wel versturen. \r\nNog vreemder als ik met de oreginale versie werk outlook express 6 werk dan kan ik alles versturen en ontvangen.\r\nRa Ra hoe is dit mogelijk.\r\nMet vriendelijke groet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2009 [QUOTE=Don66;501406]\nMijn schoonbroer heeft hetzelfde e-mail programma en die kan wel alles versturen en ontvangen zonder een waarschuwing te krijgen in zijn e-mail.\nNog vreemder als ik met de oreginale versie werk outlook express 6 werk dan kan ik alles versturen en ontvangen.[/QUOTE]\n\nOp basis van die info trek ik de volgende conclusies:\nals bij jou met OE6 wel alles werkt ligt het dus niet aan Ziggo. En als je schoonbroer WLM gebruikt en bij hem werkt het wel en bij jou niet, ligt het aan jouw instellingen van WLM.\nGebruik zelf alleen geen WLM, dus daar kan ik je helaas niet bij helpen.\n\n[QUOTE=Don66;501406]Voorbeeld een mini bestandje van 2 mb word niet uitgepakt, met inhoud en foto\'s over wedstrijdvissen word niet uitgepakt,[/QUOTE]\nWat bedoel je met \"uitpakken\"? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2009 [QUOTE=Obelix71;501409]Op basis van die info trek ik de volgende conclusies:\r\nals bij jou met OE6 wel alles werkt ligt het dus niet aan Ziggo. En als je schoonbroer WLM gebruikt en bij hem werkt het wel en bij jou niet, ligt het aan jouw instellingen van WLM.\r\nGebruik zelf alleen geen WLM, dus daar kan ik je helaas niet bij helpen.\r\n\r\n\r\nWat bedoel je met \"uitpakken\"?[/QUOTE]\r\n\r\nen toch kreeg ik mijn eigen e-mailtjes terug , die met de scanner van ziggo geweigerd werden.\r\n\r\nUitpakken = bijvoorbeeld een gezipt bestand, onzippen dat is uitpakken.\r\nUitpakken = bijvoorbeeld een bestandje downloaden, en dan installeer ik het ( uitpakken genoemd ).\r\n\r\nMaar ik heb goed nieuws, ik krijg nu bijlage via e-mail binnen zonder problemen.\r\nHet is namelijk zo, dat je met het bedoelde e-mail programma ook powerpoint moet installeren. En dat had ik niet op mijn computer. En nu doet hij het, ik kan ook de bijlage openmaken. Door te praten over dit probleem heeft mijn schoonbroer toch nog een nuttige tip kunnen geven. Mischien hebben andere gebruikers er ook iets aan.\r\nHartelijk bedankt voor de medewerking.(Y)\r\nDon66. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2009 Heb graag geholpen. Maar jouw oplossing roept bij mij wel vragen op.\nMoet iedereen die WLM gebruikt dus Powerpoint installeren?! Waarom is dat dan? \n\nHoop dat anderen daar misschien nog een antwoord op weten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2009 Dat begrijp ik. Maar nergens geen TS aan dat het alleen problemen geeft met PP-bestanden. Sterker nog; zodra hij PP installeert komen alle mailtjes goed binnen. Ik begrijp die link niet tussen mail via WLM en PP. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen