Anoniem2 Geplaatst: 12 december 2009 Delen Geplaatst: 12 december 2009 Goedenavond allen,\r\n\r\nReeds heb ik onderstaande ethernetkabel-splitter aangeschaft.\r\n\r\nDe eerste keer dat ik dit probeerde werkte het: beide computers hadden internet. Nu heb ik het een tweede keer geprobeerd, maar nu is de situatie als volgt:\r\n\r\n\'Het lijkt wel alsof er een strijd is, tussen welke verbinding actief wordt. Ik constateer dit door de lampjes die gaan branden als je een ethernet kabel aansluit. Bij de ene computer tracht hij een verbinding te maken: bij het de status identifying houdt hij ermee op. Dan herhaalt dit traject zich op de andere computer....\'\r\n\r\nZoals u ziet, vind ik dit een eigenaardige situatie, aangezien het voorheen wel heeft gewerkt. Heeft u misschien suggesties hoe dit op te lossen valt? Ze zitten in ieder geval in dezelfde workgroup.\\\r\n\r\nVriendelijk groetend en bij voorbaat dank,\r\n\r\nArbox\r\n\r\n\r\n[URL=http://img704.imageshack.us/i/bild2983.jpg/][IMG]http://img704.imageshack.us/img704/2571/bild2983.th.jpg[/IMG][/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2009 [QUOTE=dutch-online;501356]en zit die splitter aangesloten op een modem of een router.[/QUOTE]\r\n\r\nModem - router (4 ethernetuitgangen) - ethernetkabel - wandkastje - ethernetkabel - splitter Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2009 kun je er niet beter een switch tussen doen . Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2009 Het kan wel maar dan moet het zo:\n[ATTACH]14803[/ATTACH] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2009 [QUOTE=Anacho;501379]Het kan wel maar dan moet het zo:\r\n[ATTACH]14803[/ATTACH][/QUOTE]\r\n\"[I]Mogelijkheid om twee apparaten op één ingang aan te sluiten[/I]\"\r\n\r\nVolgens mij hoort daar te staan:\r\n\"Mogelijkheid om twee apparaten via [I]één kabel[/I] aan te sluiten\".\r\n\r\nIk heb dit nog nooit gezien, maar de tekening spreekt toch voor zich ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2009 [QUOTE]Ik heb dit nog nooit gezien, maar de tekening spreekt toch voor zich ?[/QUOTE]\nIk ook niet, maar de genoemde UTP kabel splitter maakte mij nieuwsgierig, aangezien het me een beetje onzinnig leek, behalve dan als je de kabel in 2x2 paren wil verdelen, maar dan heb je geen volledige functionaliteit. Verder vraag ik me af of je via de op de tekening afgebeelde aansluiting niet erg veel bandbreedte gaat verliezen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2009 Je dient inderdaad altijd twee splitters te hebben, één bij de router, één bij de pc\'s. Aangezien je per verbinding maar twee aderparen nodig hebt kun je via één kabel dus twee devices aansluiten. Op de router/switch maak je wel gebruik van twee poorten. Heeft bij mij jarenlang gewerkt, met volledige functionaliteit. Het scheelde een kabel van 25m trekken. Tegenwoordig is een switch goedkoper.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2009 Dan blijft de vraag[B]:[/B]\r\n[QUOTE=Arbox;501349].... De eerste keer dat ik dit probeerde werkte het: beide computers hadden internet. Nu heb ik het een tweede keer geprobeerd, maar.....[/QUOTE]\r\nWas daar dezelfde apparatuur gebruikt, zoals de netwerkkaarten en router ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2009 [QUOTE=erikdenhouter;501456]Dan blijft de vraag[B]:[/B]\r\n\r\nWas daar dezelfde apparatuur gebruikt, zoals de netwerkkaarten en router ?[/QUOTE]\r\n\r\nJa, alles was precies hetzelfde.\r\n\r\nMet dank aan uw reacties kan ik dus samenvattend stellen dat de situatie als volgt zou moeten zijn:\r\n\r\n[URL=http://img96.imageshack.us/i/netwerk.jpg/][IMG]http://img96.imageshack.us/img96/8205/netwerk.th.jpg[/IMG][/URL]\r\n\r\nVriendelijk groetend Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2009 Exactemento! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2009 In dat geval vind ik de tekening een omweg. Het is dan beter om gewoon 1 kabel te trekken naar de plaats waar nu de tweede splitter staat aangegeven bij de pc\'s en daar een switch te plaatsen.\r\n\r\nMaarja dat idee was al eerder aangedragen.\r\n\r\nOverigens vraag ik me af of dan deze kabel zoals het nu is tussen de beide splitters niet gewoon 1 op 1 aangesloten moet worden omdat je tussen router en eerste splitter en splitter en pc al twisted kabels gebruikt. Maar daar weet Hans60 wel antwoord op neem ik aan.\r\nVolgens mij maak je dan namelijk een soortgelijke verbinding als dat je in huis utp poortjes gaat aansluiten en dat ging dacht ik niet met de 1, 2, 3, 6 verbinding maar echt 1:1. Doch ik kan me vergissen, is weer jaren geleden dat ik dat nog gedaan heb. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2009 [QUOTE=BlackTiger;501735]In dat geval vind ik de tekening een omweg. Het is dan beter om gewoon 1 kabel te trekken naar de plaats waar nu de tweede splitter staat aangegeven bij de pc\'s en daar een switch te plaatsen.\r\n\r\nMaarja dat idee was al eerder aangedragen.\r\n\r\nOverigens vraag ik me af of dan deze kabel zoals het nu is tussen de beide splitters niet gewoon 1 op 1 aangesloten moet worden omdat je tussen router en eerste splitter en splitter en pc al twisted kabels gebruikt. Maar daar weet Hans60 wel antwoord op neem ik aan.\r\nVolgens mij maak je dan namelijk een soortgelijke verbinding als dat je in huis utp poortjes gaat aansluiten en dat ging dacht ik niet met de 1, 2, 3, 6 verbinding maar echt 1:1. Doch ik kan me vergissen, is weer jaren geleden dat ik dat nog gedaan heb.[/QUOTE]\r\n\r\nIk ben het helemaal met u eens. Eén kabel in combinatie met een switch is een praktischere oplossing. De splitters die ik gebruik (zie eerste post) kosten echter 85 eurocent. Na wat op internet te hebben rond gekeken, heb ik jammer genoeg geen switch kunnen vinden onder de 10 euro.\r\n\r\nOverigens denk ik dat het verbinden van de computers met de in twee posts bovenstaande afbeelding niet de gewenste situatie tot gevolg heeft. Het aansluiten zal denk ik geen problemen meer opleveren, maar met beide computers [I]tegelijk[/I] op internet gaan, zal denk ik niet mogelijk zijn... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2009 [quote=Arbox;501742]Na wat op internet te hebben rond gekeken, heb ik jammer genoeg geen switch kunnen vinden onder de 10 euro.[/quote]\n€ 10,30 ook goed ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2009 [quote]maar met beide computers tegelijk op internet gaan, zal denk ik niet mogelijk zijn...[/quote]\r\nNja, als je de aansluiting goed doet moet dat toch wel mogelijk zijn, maar het zou wel kunnen dat het niet op volled snelheid gaat of dat er storingen otnstaan. KAN... maar hoeft niet. \r\nVoor hetzelfde geld werkt het wel prima maar een switch lijkt me verstandiger.\r\n\r\nDe vraag is daarom of je daarop moet gaan bezuinigen. Misschien kun je dan beter 1 pc gebruiken, als je de ander nodig hebt even de stekker omsteken en dan wachten tot je er 5 euro bij hebt want voor 15 euro is overal wel een switch uit te halen.\r\n\r\nEn als ik zo naar het antwoord van Tjoekse kijk, heb ik het idee dat hij er eentje gevonden heeft voor 10,30 maar dan zit je met verzendkosten waarschijnlijk ook rond de 16 euro. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2009 Het ligt er aan welk type splitter je gebruikt. De ethernetsplitter zorgt er voor dat elke device gebruik maakt van 2 aparte aderparen in de gezamelijke kabel. Device1 gebruikt de paren 1-2/3-6, device2 gebruikt de paren 4-5/7-8. Bij de isdnsplitter staan de twee uitgangen gewoon parallel. Dan kun je het wel gebruiken maar moet je zelf de koppelkabels maken. Voor device 1 houd je hem standaard ( 1-2 naar 1-2,3-6 naar 3-6 ),voor device 2 maak je de verloop ( 1-2 naar 4-5,3-6 naar 7-8 ). Dit dien je ook voor de andere kant te doen.\r\nDit heeft bij mij vroeger naar volle tevredenheid gewerkt. Nog in de tijd dat een switch plm. €60,-\r\nkostte voor 4 poortjes..... Later heeft de schakeling nog dienst gedaan voor het combineren van ethernet en telefonie over één kabel. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2009 [quote]Later heeft de schakeling nog dienst gedaan voor het combineren van ethernet en telefonie over één kabel.[/quote]\r\nJa klopt, dat werd in het begin in callcenters ook zo gedaan, 1 kabel met netwerk en isdn telefonie naar een poortje waar het gesplit werd in een utp en isdn poort. Handig.:)\r\nBedankt voor de aanvullende uitleg. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2009 Mijn dank voor jullie reacties.\n\nInmiddels heb ik nog een splitter van 85eurocent besteld. Na ontvangst zal ik het proberen aan te sluiten en kijken wat het resultaat is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2009 Ik heb het vermoeden dat het hier om een ISDN-splitter gaat. Deze heeft de beide afgaande poorten parallel staan en vereist dus aangepaste kabels. Als je er niet uit komt geef je maar een seintje, dan maak ik een schema\'tje hoe ze aangesloten moeten worden.\r\nWaar heb je de splitter besteld? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2009 Ik weet niet of het toegestaan is om de directe link te vermelden (in dat geval, notice me):\n\n[url]http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2685[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2009 Uit de volgende tekst blijkt het inderdaad om een splitter met twee parallel geschakelde uitgangen te gaan: Connects two computers via one RJ45 lines ([B]but only one computer\'s connection can be used at a time[/B]). Wanneer je beide computers tegelijk wilt gebruiken dien je twee verloopkabeltjes te maken. Hiervoor heb je wel een tang nodig om RJ45 stekkers aan kabels te zetten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen