Ga naar inhoud

Computer thuis --> Camera's

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Wie helpt mij?\r\n\r\nIk heb een boekenwinkel in Den Haag en ik heb daar 4 beveiligingscamera\'s.\r\nNu zijn die camera\'s aangesloten op het netwerk en ik kan ze gewoon bekijken via de recorder en via de computer, doordat het op het netwerk is aangesloten. nu werkt alles maar ik heb laatst een inbraakalarm gehad. ik zou het dan fijn vinden als ik op mijn computer thuis (zelf woon ik in alphen aan den rijn) dus het is een eind rijden. ik zou het dus wel prettig vinden om dat eens af en toe, en tijdens een inbraakalarm/brandalarm, kijken wat de situatie is in mijn winkel. ik hoop dat iemand hiermee kan helpen. \r\n\r\nGroet,\r\nMark
Link naar reactie
Klopt. Denk er wel aan dat je even zult moeten kijken in de handleiding. Dirt soort camera\'s heeft over het algemeen 2 poorten nodig, een datapoort en een streampoort.\r\nKennis van me heeft een systeem met een recorder die 24/7 opneemt en daar is standaard de datapoort 8080 en de streampoort 1600 (poorten zijn niet bij elk systeem hetzelfde), doch dat kun je beter wijzigen in iets wat minder bekend is. Ook het standaard wachtwoord. Dat zal wel via de recorder kunnen afhankelijk van welk type dat je hebt.\r\n\r\nDenk er wel aan dat streamen nogal wat bandbreedte gebruikt, maar dat je toch een redelijke resolutie moet overhouden om goede beelden te kunnen zien van eventuele boeven.\r\n\r\nEen mogelijkheid van veel van deze systemen is bijv. om gewoon de opnames op detectie te laten starten dus dat er beeld is vanaf het moment dat de camera\'s beweging waarnemen.\r\nDe apparaten zijn tegenwoordig heel mooi met vele mogelijkheden dus het gaat je vast lukken.
Link naar reactie
Dat lukt thuis ook, maar dan moet je doen wat Hans60 al aangaf, poort-forwards maken in de router.\r\nDaarnaast als je van thuis uit naar de boekenwinkel wilt kijken, nooit de interne adressen van de camera\'s gebruiken dus nooit 192.168.1.10 bijvoorbeeld maar altijd het externe ip adres.\r\n\r\nIn zo\'n situatie strekt het zeer tot aanbeveling om alle camera\'s ook vaste (statische) ip adressen te geven en geen dynamische.
Link naar reactie
Natuurlijk wil ik je nog helpen. Voor poort-forwards bestaan sites zoals portforward.com (als je Engels kent). Maarreh.... niet elk modem en elke router is hetzelfde en heeft dezelfde menustructuur.\r\nVandaar dat het verstandig is om eerst even het merk en type router bekend te maken wat er in je winkel staat.\r\nAls je exacte uitlegt wilt (voor zover anderen of ikzelf die kunnen vinden) hebben we ook nog merk en type van je camera\'s nodig om op te kunnen zoeken van welke poorten deze standaard gebruik maken.
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
Nu nog wat: ik heb nu via een programmatje ervoor gezorgd dat ik de Windows appilicatie: verbinding met extern bureaublad\' kan gebruiken!! \n\nNu dit: ik klik op het bureublad op het knopje van de camera\'s zegt ie dat de resolutie veranderd moet worden, ik ga naar het menu, en er is maar een resolutietype beschikbaar... En nu??
Link naar reactie
Als je een zakelijke omgeving hebt ga ik er vanuit dat je een server hebt staan. Beter is in dit geval is dat je minimaal verbinding maakt via VPN en van daar uit gewoon de lokale IP adressen van de camera\'s gebruikt. Portforwarding heeft als nadeel dat er evenveel poorten als IP camera\'s door gezet moeten worden. Dit zijn ook nog eens onbeveiligde verbindingen, dus je loopt ook meer risico via internet gevonden te worden. Worden de beveiligings opnames via een applicatie op de server gezet? Zo ja dan ondersteunt de aplicatie waarschijnlijk ook remote beheer. Het beste is om uw eigen ICT/ beveiligings bedrijf dit te laten oplossen. Ga je zelf lopen \"klooien\" dan verspeel je in veel gevallen je inbraak verzekering.
Link naar reactie
ja sicko precies,je was me even voor.dank je.\nnu denk ik alleen dat de beveiligingscamera\'s niet in verbinding staan met de meldkamer ,maar wel je alarmcentrale. tenminste zo gaat dat normaal.\n\ndie applicatie die op je computer staat zal waarschijnlijk verbinding maken met de server van je camera\'s.\n\nbepaalde servers zoals mirasys, acti nvr, iqinvision en kuokaam hebben hiervoor een aparte applicatie een zogenaamde client die op een andere computer geïnstalleerd kan worden en waarbij je de server op afstand over kan nemen met van tevoren ingestelde rechten.\nzoals het zien van live beelden en opgenomen beelden,tot het compleet wijzigen van instellingen zoals het gebied wat opgenomen moet worden.de zogenaamde triggers.\n\nwat jij nu dus hebt op je bureaublad lijkt me gewoon een snelkoppeling naar die server en geen client.\n\nwil je dit thuis kunnen bekijken kan je inderdaad niet met zo\'n snelkoppeling inloggen en dat moet je zoals sicko al zei ook niet proberen.\n\nhet bedrijf wat bij jou de camera\'s geïnstalleerd heeft is onder zijn oude naam, securitas systems goed bekend in de wereld van camera\'s.\nheb je een onderhoudscontract bij dat bedrijf dan kunnen hun voor een gereduceerde prijs wel een client bij jou thuis op je computer zetten.zonder onderhoudscontract zal dat ietsje duurder worden.\n\nnu nog even de alarmopvolging van je inbraaksysteem.\nje kan met de meldkamer bv de nvd of smc om maar wat meldkamers te noemen in je regio afspraken maken over de alarmopvolging.\n\nzoals je contacteren over een melding of het onderzoeken van een melding.ook het niet ingeschakeld hebben na een bepaalde tijd bv na 17.00 uur is een optie.\nheb je bepaalde wensen hierover kan je contact opnemen met je meldkamer en daarvoor een afspraak maken.\n\nals je voor je alarmsysteem geen onderhoudscontract hebt denk er dan aan om dit wel af te sluiten.\nhierbij wordt eens per jaar je systeem nagekeken en wordt ook de accu vervangen waarbij dit nodig is.\nheb je hier specifieke vragen over pm me dan even.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...