Ga naar inhoud

PC start na 3 seconden opnieuw op

Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nIk zit met een probleem.Als ik mijn PC opstart valt deze na 3 seconden weer uit, en start automatisch weer op. Dit blijft hij zo\'n 5x herhalen tot hij normaal opstart (zonder piepje) maar alleen zwart beeld vertoont. Ik zie verder geen beelden zoals windows schermen of andere menu\'s. Soms heb ik mazzel (na een x aantal pogingen) dat het toch lukt om correct op te starten, maar om elke keer op de gok mijn pc aan te zetten zie ik niet echt zitten.\n\nWaaraan kan dit liggen? Ik neem aan hardware, want hij heeft geen tijd om software te kunnen laden. En is dit probleem snel op te lossen, omdat ik voor mijn studie veel gebruik maak van mijn computer!\n\nm.v.g.\n\nThomas\n\n* Update\nNet weer geprobeerd, ik kreeg hem aan, maar hij kwam niet verder dan het Acer menu met Boot setup en BIOS opties. Daarna heb ik hem opnieuw opgestart en weer startte hij na 3 seconden opnieuw op!
Link naar reactie
welk OS gebruik je?\nKun je in veilige modus komen?\nDaar al geprobeerd om een herstelpunt terug te zetten?\nEnig idee wat er is veranderd, wat dit kan veroorzaken? Heb je een (Windows)update uitgevoerd, programma geinstalleerd, etc.?\n\nEr zijn meer topics over zo\'n probleem. Ik weet zo niet hoe, maar je kunt het herstarten uitschakelen (in bios?). dan krijg je hopelijk/mogelijk een melding, waar je/we verder mee kan/kunnen. Maar dan moet je even zoeken in het forum.
Link naar reactie
Ik heb sinds 3 maanden windows 7 legaal op mijn pc, daarvoor vista.\nHeb wel afgelopen week de driver van mijn Wacom (tekentablet) geïnstalleerd, maar daar zou het toch niet aan kunnen liggen? Heb de laatste tijd geen updates geïnstalleerd, ook geen foutmeldingen gekregen of iets in die trant. Alles normaal, alles werkte perfect, altijd normaal opstarten en afsluiten, USB-sticks en Externe HD altijd veilig verwijderd...\n\nNaja ik kom niet verder dat het Acer scherm, kom ook niet in het setup menu of in de bios, omdat het Acer scherm vast staat en de pc reageert niet op knoppen e.d. Heb de kast ook net opengemaakt, geen losse draadjes ( en nee ik heb er niet aangezeten :P) geen stof ophopingen of andere blokkades....
Link naar reactie
Beste gok is dat er een aansluiting los zit.\nalle insteekaarten (grafische, geheugenmodules) even een keer er uit, en weer er in, en ook bij de voedingskabel(s) doen.\n\nOok een keer de geheugenmodules (indien meerdere) verwisselen.\n\n[QUOTE=Obelix71;500997]welk OS gebruik je?\nKun je in veilige modus komen?\nDaar al geprobeerd om een herstelpunt terug te zetten?\nEnig idee wat er is veranderd, wat dit kan veroorzaken? Heb je een (Windows)update uitgevoerd, programma geinstalleerd, etc.?\n\nEr zijn meer topics over zo\'n probleem. Ik weet zo niet hoe, maar je kunt het herstarten uitschakelen (in bios?). dan krijg je hopelijk/mogelijk een melding, waar je/we verder mee kan/kunnen. Maar dan moet je even zoeken in het forum.[/QUOTE]\nDe TS geeft al aan dat het zo snel na aanzetten gebeurt, dat er geen sprake kan zijn dat het besturingssysteem dit veroorzaakt. De eerste één, twee of drie schermen worden altijd door het BIOS verzorgd, en die zit als \"vaste software\" op het moederbord.. Het is meestal de detectie en opsomming van hardware, en de geheugentest e.d..\n\nHet besturingssysteem kan pas de dader zijn na het laden van de bestanden van de harddisk, en in dit stadium is de harddisk nog niet eens herkend, laat staan dat deze werkt ;)\n\nDat uitschakelen van herstarten bij fouten is een Windows programma-onderdeel. Dat functioneert pas na het mogelijke opstartmenu van Windows ( F8 ) wanneer het scherm een keer tussendoor helemaal zwart geworden is, net voordat de laad-balk verschijnt. \nNiet tijdens de initialisatie door het BIOS van de hardware dus (de eerste schermen).\n(De TS komt niet tot het punt waar F8 kan worden gedrukt, dan is die herstart er al)
Link naar reactie
Hardware.\n\nProbeer één geheugenmodule tegelijk in slot 1.\nProbeer een andere grafische kaart.\nHoud elke USB poort leeg.\n\nTrek elke overbodige kaart er uit (eventueel ook de harddisk of je CD/DVD) want zelfs dan hoort het BIOS netjes door te gaan.\nLet op dat je processor nog goed zit.\n\n\n[QUOTE=Tomsie;501001]Heb de kast ook net opengemaakt, geen losse draadjes ( en nee [B]ik heb er niet aangezeten[/B] :P) [/QUOTE]\nDan zal je nu toch moeten :cool:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...