Ga naar inhoud

recover probleem met acronis true image

Anoniem2

Aanbevolen berichten

met true image maakte ik automatische backups van mijn laptop op een externe harde schijf.\r\nlaptop gecrasht, hersteld zonder gebruik te maken van acronis, en weer in orde.\r\nbij de pogingen om mijn bestanden terug te zetten krijg ik steeds de melding, dat de backup-files corrupt zijn, danwel dat ze als schijf in gebruik zijn. dus niks geen recovery.\r\ngevolg is, dat al mijn data (foto\'s, dokumenten, etc.) weg zijn!!!!\r\nde externe hdd is gecontroleerd en is goed. gedacht wordt aan een probleem met acronis, maar een oplossing kreeg ik niet.\r\n\r\nwie kan mij (een ten-einde-raad-zijnde-leek) helpen??
Link naar reactie
een image maken van een data partitie is zelden een goed idee.\nNet als bewaren als zip, versleuteld enz.\nEen enkel bitje verkeerd en alles is waardeloos geworden.\n\naanrader is Clonezilla als live cd om een image van je systeem te maken.\ngratis en goed.\nHeb je het met de originele versie geprobeerd om terug te zetten overigens?\nHet moet wel achterwaarts ondersteunen normaliter maar soms...
Link naar reactie
ik heb met acronis true image home 2010 een bootdisk gemaakt.\r\nik heb geen opstartparameters opgegeven.\r\nhet systeem met deze cd opgestart, maar het blijft hangen met het bericht:\"Acronis-lader wordt gestart...\"\r\nwat doe ik verkeerd?\r\nbenaderen van de .tib bestanden met true image 2010 geeft steeds het bericht, dat de files beschadigd zijn, mogelijk een fout in het medium.\r\nechter, mijn leverancier heeft de schijf gecontroleerd en geen schijffouten gevonden.\r\n\r\nweet iemand een telefoonnummer of een emailadres van acronis, opdat ik hen direct kan benaderen???\r\n\r\nik werk met een probeerversie.
Link naar reactie
[QUOTE]laptop gecrasht, hersteld zonder gebruik te maken van acronis[/QUOTE]\nDeze info kan van belang zijn. Je zegt niet waardóór de crash is ontstaan. Mogelijk is er iets loos ergens in de hardware waardoor zelfs Acronis het laat afweten. Het is me niet duidelijk wat voor backup het was, een totaalbackup van de systeemschijf C: of was het een backup van losse bestanden ? Ga in ieder geval de C:-schijf of -partitie eens goed controleren, bijv. met chkdsk /r/f\nJe kan ook eens met Ubuntu kijken of alles goed gaat. Als die ook niet opstart (je moet wel geduld hebben...), is er waarschijnlijk een hardware mankement.\n[url]http://www.ubuntu.com/getubuntu/download[/url]\nTen slotte...heb je geen familie of kennis waar je die opstartCD en externe HD even aan kan koppelen om te kijken of het daar wél goed gaat?:confused:\nWat Acronis betreft, kwam ik op het lumineuze idee om in Google het woord Acronis in te tikken. Je ziet dan een heleboel veel opties. Ik heb gekozen voor Acronis True Image Home 2009. Je ziet dan ergens iets van \"Support\" en er was zelfs een knowledge base, [url]http://kb.acronis.com/[/url] \nEeehh,uuhhh je bent toch niet bezig geweest met een \"krek\"-programma?
Link naar reactie
de crash bestond uit een fout in een bootfile: de computer startte niet meer op. na nieuwe installatie van vista (en alle updates) werkt de laptop weer prima.\r\nde backups bestaan uit een image van de gehele harde schijf en incremental backups.\r\nik heb ook het volgende al gedaan:\r\n-getracht een corrupt file te copieren: ging goed.\r\n-lock-test uitgevoerd: de file was niet in gebruik.\r\n-met noclone het origineel en de copie vergeleken: beiden zijn identiek.\r\n\r\nmijn schijf bij een ander koppelen ga ik proberen\r\n\r\nik zal gaan googlen voor nadere info.\r\n\r\nik rommel niet met \"krek\"programma\'s voor een dergelijk belangrijke taak.
Link naar reactie
Excuses dat ik enigzins uithaalde maar begrijpen hoe jij bezig bent, doe ik nog steeds niet. Je zegt\r\n[QUOTE]ik rommel niet met \"krek\"programma\'s voor een dergelijk belangrijke taak[/QUOTE].\r\nMaar je maakt wel backups waarvan je afhankelijk bent, van probeerversies?:confused::confused::confused:\r\nOp die Knowledge Base vind je onder \"Most Used Content\" een item \"Trial Version Limitations of Acronis Products\", daar staat 30 dagen. Misschien staat die limiet op de een of andere manier in de backups en/of die opstartCD. Ook het feit dat je register is vernieuwd door de herinstallatie van Vista kan van invloed zijn. Dacht je echt dat je een volwaardige backup kan maken die je volgend jaar (of zo) kan terugzetten met een probeerversie? Ik denk dat ze bij Acronis niet op hun achterhoofd gevallen zijn.\r\nEn als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten...er is prima freeware backup software, o.a. van Paragon. Effe Acronis bellen gaat niet lukken. Misschien kan je op een Acronis forum met je probleem terecht. Misschien kan je je huid ...uuuh bestanden redden door Acronis te kopen (50 euri),. Sterkte er mee.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo,\r\nOok ik ben het slachtofer geworden van een fout in True Image 2010 (De oudere versies werken goed maar niet onder w7).\r\nHet veiligstellen gaat goed maar met een rescu disk het systeem weer terugzetten gaat niet goed.\r\nHet blijft hangen bij Acronis Loader wordt gestart en daarna Conflicting IRQ #17, je kan blijven wachten tot je een ons weegt!\r\nHeb het gemeld bij Easy Computing, de uitgever in Nederland.\r\nMen is met een oplossing bezig maar het gaat helaas niet zo snel.\r\nDus zo af en toe eens kijken of ze een update hebben.\r\nDan maar hopen dat het werkt.\r\nHet is niet echt een reclame voor eigenlijk een goed product.\r\nGroet,\r\nRein Hoen
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Beste John,\r\n\r\nIk heb exact hetzelfde probleem gehad met Acronis Back Ups. Image files van de C schijf gaven geen problemen. Die zette hij prima terug maar een gewone back up van de documenten, foto\'s en muziek was ook corrupt. Het ging bij jou zeker ook om een *.TIB bestand?\r\nVan Acronis hoef je geen hulp te verwachten en op het forum van Acronis las ik dat veel meer mensen dit probleem hadden/hebben. Uiteindelijk heb ik een bedrijf een recovery laten uitvoeren voor eur 119,- en had ik bijna alles terug. Sindsdien maak ik geen back ups met met Acronis maar of gewoon met Windows 7 of gewoon de map kopieëren naar een externe harde schijf. Ik hoop van ganser harte dat er voor jou nog iets te redden valt en ben benieuwd hoe je dit oplost. Succes(Y)\r\n\r\n[QUOTE=john nijzink;501492]de crash bestond uit een fout in een bootfile: de computer startte niet meer op. na nieuwe installatie van vista (en alle updates) werkt de laptop weer prima.\r\nde backups bestaan uit een image van de gehele harde schijf en incremental backups.\r\nik heb ook het volgende al gedaan:\r\n-getracht een corrupt file te copieren: ging goed.\r\n-lock-test uitgevoerd: de file was niet in gebruik.\r\n-met noclone het origineel en de copie vergeleken: beiden zijn identiek.\r\n\r\nmijn schijf bij een ander koppelen ga ik proberen\r\n\r\nik zal gaan googlen voor nadere info.\r\n\r\nik rommel niet met \"krek\"programma\'s voor een dergelijk belangrijke taak.[/QUOTE]
Link naar reactie
Zelf gebruik ik Acronis 2009 vaak, soms dagelijks, maar meestal een paar keer per week.\nGaat sneller dan programma\'s verwijderen.\nIk moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben en het nooit fout gaat met gewone partities - daar gebruik ik het veel minder voor.\nTerug zetten van C geeft wel eens problemen.\nHet voordeel van Acronis - versie 2010 gebruikt, maar weer terug naar 2009 - is dat je ook die bestanden tib gewoon kunt openen en per stuk kunt inkijken en de meeste kun je dan ook terug zetten.\nHet belangrijkste van de gebruikers zullen wel de foto\'s zijn en documenten.\n \nZelf maak ik ook liever gewoon een kopie van de andere partities, maar dat geeft bij mij steeds problemen, en met steeds bedoel ik \"altijd \".\nHerhaaldelijk krijg ik dan weer de melding dat de naam van een of andere map weer te lang is en dan stop het weer.\nKun je je weer rot zoeken waar je was gebleven.\nMet Acronis heb je dat niet, wordt netjes zonder commentaar overgezet.\nIk maak altijd een volledige backup, per partitie.\n \nWie heeft daar dan een goed - duidelijk NL - progje voor?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...