Ga naar inhoud

disk boot failure

Aanbevolen berichten

XP:\nAls je een installatie disk hebt kan je daarmee opstarten, en in de recovery console de opdrachten \"[I]fixmbr[/I]\" en \"[I]fixboot[/I]\" proberen.\n[url]http://support.microsoft.com/kb/314058[/url]\n\n( Een losse recovery console voor XP (!) is eventueel hier te downloaden:\n[url]http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso[/url].\nDit is een .ISO en moet eerst op CD gebrand worden ) \n\n\nVista:\n[url]http://support.microsoft.com/kb/927392[/url]\nAls je een installatie disk hebt kan je nog daarmee opstarten, en in de [I]repair console[/I] de opdracht \"[I]bootrec.exe[/I]\" gebruiken met de opties \"[I]/FixMbr[/I]\" en \"[I]/Fixboot[/I]\"\n\nIn beide gevallen moet je eerst in het BIOS de bootvolgorde zo zetten dat er eerst vanaf de CD/DVD drive opgestart wordt.\n\n\nHet kan, zoals couch_potato suggereert, zeker ook een kapotte harddisk zijn, maar je zou eerst in het BIOS kunnen kijken of de haddisk daar herkend wordt ? Zo ja, dan is de kans dat deze defect is al veel kleiner.\n\nWat dutch-online schrijft is ook mogelijk, maar... ik neem aan dat dit plots gebeurd is, en vliegende jumpertjes zijn er toch niet zo veel :cool:
Link naar reactie
[QUOTE]Hij start nooit gewoon op.[/QUOTE]\r\nSinds wanneer niet? Vanaf de aankoopdatum niet? Dan gauw terug naar de winkel. Iets bijzonders gedaan daarvóór? PC gestofzuigd? Ander onderdeel erin gedaan? Virus gehad? Ubuntu geïnstalleerd en er weer afgegooid? PC vervoerd met bakfiets met houten banden? :)\r\nAlle info kan helpen je probleem op te lossen. In het laatste geval moet je bijv alle stekkers binnenin goed vastdrukken.
Link naar reactie
hallo couch_potato, erikdenhouter, joman,dutch-online,\n\nik moest van mijn moeder zeggen dat ik 11 jaar ben.\nik ben net begonnen met te proberen om de computer te repareren.\n\nbedankt voor jullie tips.\nmaar ik kan de windows xp cd-rom niet vinden.\nik heb een onderdeel van deze computer vervangen met een andere om dat die kapot was.\nde computer startte niet meer op.\ntoen heb ik erin gekeken en het kapotte onderdeel vervangen(het was het onderdeel waar de stekker van het stopcontact in moet).\nik ga in BIOS kijken of de harddisk word herkent.\nik ga proberen die recovery console voor XP te downloaden en te installeren.\n\nhartstikke bedankt allemaal en ik zeg wel of het gelukt is.\n\ngroetjes Remi
Link naar reactie
[QUOTE=remi111;500791]....(het was [B]het onderdeel waar de stekker van het stopcontact in moet[/B]).\nik ga in BIOS kijken of de harddisk word herkent.\nik ga proberen die recovery console voor XP te downloaden en te installeren [/QUOTE]\nDat heet de voeding, of PSU (Power Supply Unit)\n\nIs het probleem dan gekomen [I]nadat[/I] je de voeding hebt vervangen ? \nIk zou je dan maar even niet bezig houden met de Windows CD, want dan kan het zijn dat je de aansluiting van de voeding naar de harddisk niet goed hebt zitten, of de andere kabel (data-kabel) naar diezelfde harddisk hebt losgestoten.
Link naar reactie
Als je in het BIOS had gekeken, dan was daar geen harddisk te vinden geweest. Er stond dan waarschijnlijk gewoon [I][none][/I] bij de gedetecteerde harddisks, want daar wordt de eerste herkenning van de hardware gedaan.\nDaar had je misschien kunnen zien dat het aan de harddisk- of aan de kabel naar de harddisk zou kunnen liggen.\n\n( Na de herkenning door het BIOS pas wordt de opstart aan \"[I]een[/I]\" besturingssysteem overgegeven, en het maakt niet uit of het besturingssysteem op floppy staat, of harddisk, of CD, of op een netwerk, of een USB stick), maar omdat het besturingssysteem in jouw geval alleen op de harddisk staat zei het BIOS: \"[I]Ik kan geen besturingssysteem vinden....[/I]\" (\"[I]disk boot faillure[/I]\") )\n\nOK, da\'s opgelost :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...