Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2009 Delen Geplaatst: 7 december 2009 hallo,\r\nhoe kan je een exacte kopie van een map maken?\r\nIk heb xcopy al geprobeerd maar die geeft de fout dat er niet genoeg geheugen is.\r\nIk wil c:\\ kopieren naar F:\\cschijf\\ en dan echt alles.\r\n\r\nhoe moet dat?\r\nbas. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2009 Wat wil je met die 1 op 1 kopie gaan doen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2009 Een exacte kopie van je schijf kun je alleen maken door klonen of imagen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2009 Is F: als NTFS geformatteerd ?\r\nZo nee, dan is het waarschijnlijk als FAT32 geformatteerd, dan kunnen er geen bestanden van 4GB of groter op gezet worden.\r\n\r\nVerder natuurlijk kijken of de C: schijf past op F:....\r\n(Rechtsklik bij beiden er op en kies \"[I]Eigenschappen[/I]\")\r\n\r\nMet xcopy zou dit het moeten kunnen:\r\n[CODE]XCOPY /E /H /K C:\\*.* F:\\CSCHIJF[/CODE]\r\n\r\n[QUOTE=couch_potato;500522]Een exacte kopie van je schijf kun je alleen maken door klonen of imagen.[/QUOTE]\r\nKlopt, Windows laat niet toe dat bepaalde openstaande bestanden (zoals van het register) gekopieerd worden als ze in gebruik zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2009 de live cd van Clonezilla is echt het mooiste wat er gratis te verkrijgen is momenteel.\nKan ook ext4 aan.\nMenu gaat in een zeer duidelijk stappenplan wat je wilt clonen, partitie, gehele schijf, over netwerk enz.\neerste keer misschien wat overweldigend door de mogelijkheden maar even rustig de stappen doornemen kan voor niemand die zonder vragen een iso kan branden een probleem zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2009 Heb je paragon al bekeken dan? Heb clonezilla ook wel geprobeerd, maar ik betwijfel of de gemiddelde leek daar uit komt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2009 Ik heb ook de stap voor stap uitleg van Clonezilla gelezen, en zie dat je best wel moet opletten wat je doet. Een beetje verstand van wat Linux termen voor het schijfbeheer is wel nodig.\n\nMaar het ziet er daardoor wel uit als een programma wat door meerdere platforms gebruikt kan worden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2009 zonder meer anders is het nutteloos om het hier aan te raden.\nZoals gezegd veel mogelijkheden en het is zaak in begin bij elke stap even zorgvuldig te lezen.\n\nJa ik weet het, staat voor elke gebruiksaanwijzing maar die lees ik meestal pas bij problemen. Hier kun je heel rustig door de stappen gaan en komt het prima in orde.\nDus niet voor de HDHD klikkers die bij elke software installatie weer wat extra werkbalken kado krijgen :-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2009 Ja zal ook prima zijn in dit geval.\nMaar wel erg beperkt in ondersteunde systemen(ik kan er niks mee) je moet nog weer apart een usb opstarter maken voor als je systeem niet op wil starten en je de dump terug wilt plaatsen. \n\nMet een live cd heb je geen installatie en altijd paraat als je systeem niet meer op wil starten of gewoon brak geworden is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2009 Paragon heeft ook een livecd, en ondersteunt ook \"blinde\" backups, dus in principe elk bestandssysteem. Wat overigens voor diverse - ook freeware - image backup programma\'s geldt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen