Anoniem2 Geplaatst: 6 december 2009 Delen Geplaatst: 6 december 2009 Hallo,\n\nIk heb een computer samengesteld, bedoeld om mee te gamen voor een niet al te hoge prijs.\nHet resultaat is dit: [url]https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/83626[/url]\n\nNu zat ik met een neef van me in discussie hierover, en hij zegt dat ik een paar dingen moet wijzigen:\n\n-De videokaart, eerst een HD4870, is niet geschikt om mee te gamen. Hierin ben ik het oneens met \'m, maar toch maar verandert naar een 5770 omdat die directX 11 heeft.\n\n-Volgens hem is AGP een interface die beter geschikt is om te gamen, pci-e 2.0 is minder goed. Nou denk ik niet dat het slim is om in een nieuwe spelcomputer een AGP moederbord en videokaart te zetten. En ik denk al helemaal niet dat het sneller is dan PCI-e 2.0\n\n-De koeling is te groot. Nou zie ik geen koeling, maar aangenomen dat de voeding word bedoeld, dit is standaard formaat.\n\n-300 watt zou genoeg zijn voor dit alles. Dit lijkt me toch veel te weinig.\n\n-Als ik wil gaan gamen, kan ik beter windows 98 gaan gebruiken dan windows 7.\n\nNou kan je mij een boel vertellen, maar ik heb toch echt het idee dat hij geen gelijk heeft over de bovenstaande dingen. Of zit ik toch fout? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2009 Je moet die neef maar een flinke stamp onder z\'n oksel verkopen, want wat hij daar vertelt is vooral grote onzin.\n\nOf een 5770 beter is dan een 4870 weet ik niet. Als dat al zo is, zal het verschil minimaal zijn, maar ik heb stiekem een vermoeden dat een 4870 betere prestaties levert voor DX10 games.\n\nAGP is zeker niet beter, omdat de bandbreedte een stuk kleiner is dan PCI-e.\n\nKoeling kan nooit te groot zijn, hoe groter hoe beter.\n\n300 Watt lijk me ook erg weinig\n\nOp Win98 kun je helemaal geen moderne games spelen, je komt niet veel verder dan DX5 denk ik. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2009 Volgens mij wil die neef van je jou voor veel geld z\'n afgedankte PC verkopen! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2009 Eens kijken of ik \'m zo kan overtuigen. Het probleem is dat hij ouder is dan mij, en m\'n ouders eerder iets aannemen van een ouder iemand dan ik.\r\nEn zij zijn degenen die de portemonnee trekken.\r\nIk zal in ieder geval die HD5770 weer omzetten naar een HD4870, als die krachtiger is.\r\nOverigens had hij het ook over een tool waar je je onderdelenpakket kon invoeren, en dan kwam er uit of al die onderdelen goed met elkaar samenwerken en hoeveel stroom dit nodig heeft.\r\nWeten jullie een link naar zoiets? Er schijnt 350 watt uit te komen voor hetgeen ik samengesteld heb, en een fout bij de videokaart.\r\n\r\nOok zou de 512mb versie van een videokaart een andere chipset hebben dan de 1024mb versie, en ook zou er een significant prestatieverschil in zitten, ook op lagere resoluties.\r\n\r\nBen ik nou dom of heeft m\'n neef voor het laatst een computerblad opengeslagen in 2001? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2009 Hij weet echt niet waar ie het over heeft.\n\nIk zou zelf een 4890 nemen. Past makkelijk in je budget (ca 150) Deze is sneller en beter leverbaar. Een 5770 is ongeveer gelijk aan, of iets trager dan een 4870. DirectX11 ondersteuning is op dit moment nog nauwelijks interessant. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2009 offtopic *Sorry*; Ik heb een HD4890 kan ik in de toekomst directX11 gaan gebruiken of niet? Ik heb namelijk net een nieuw systeem en bij het kopen wist ik nog niet dat directX 11 zou uitkomen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2009 Nee, dat kan niet. Maar het is niet erg, dx10 blijft nog wel een paar jaar goed genoeg. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen