Ga naar inhoud

webcam beeld onderste boven


Aanbevolen berichten

hallo, wat ik nu weer heb,\r\n\r\nmijn webcam werkte niet goed meer tijdens msn.\r\nik in apparaatbeheer de cam verwijderd en daarna de laptop opnieuw opgestart.\r\nde laptop detecteerd de webcam meteen en installeerd de juiste software.\r\nik weer op msn en proberen.\r\nmaar nu staat mijn beeld op zijn kop 180 graden gedraaid!!!\r\nik kan in de instellingen van de webcam niks veranderen wat betrekking heeft op roteren van beeld.\r\nheb daarna nog een paar keer de cam verwijderd en geinstalleerd, maar het beeld blijft stug ondersteboven staan.\r\ner is nergens iets over te vinden.\r\nwat moet ik nu doen???\r\n\r\nAsus X70L series\r\nmet win vista\r\n\r\ngrt flip
Link naar reactie
[QUOTE=rderuiter;500247]gewoon de goede driver instaleren.[/QUOTE]\r\n\r\nja ok, maar als de laptop opstart gaat hij alles uit zich zelf detecteren en installeren, hier heb ik geen enkele kans om iets te veranderen.\r\ntevens heb ik hem laten zoeken naar een beter of ander stuurprogramma, maar dat komt de melding dat de beste en juiste stuurprogramma\'s al zijn geinstalleerd.\r\nhoe kom ik er nu achter welke de juiste is????\r\n\r\ngrt flip
Link naar reactie
[QUOTE=rderuiter;500255]toen je de webcam kocht zat daar denk wel een installatie disk bij,of kijk anders op de website van de fabrikant?[/QUOTE]\r\n\r\nok dat ga ik doen\r\n\r\nik heb de apparaatgegevens opgezocht met everest.\r\nnu kan ik op de fabrikant site ff zoeken.\r\nhet is trouwens een onboard camera dus geen losse webcam, anders had ik dat ding wel op zijn kop gehangen.\r\nbedank voor de reactie.\r\ngrt flip
Link naar reactie
[QUOTE=René67;500318]In live messenger klik op \\ Extra \\ klik op audio en video instellen\\in het volgende scherm niets veranderen klik op volgende\\ klik op Webcam-instellingen \\ in dit scherm Vinkje weg halen Image Flip en klik ok nu moet het goed staan \\klik op voltooien en klaar[/QUOTE]\r\n\r\nheel jammer, maar in mijn webcam instellingen kan ik niet kiezen voor image flip\r\ntrouwens ik kan helemaal niks veranderen aan de waarde\'s die daar staan voor contrast en dergelijke.\r\nzelfs de optie (standaard instelling behouden) geeft geen respons als ik erop klik.\r\n\r\nheb trouwens al meer gelezen over imageflip, maar op mijn laptop is dit item NERGENS te vinden, ook niet met zoekopdrachten.\r\n\r\ngrt flip
Link naar reactie
In de eerste link wordt uitgelegd hoe je er achter komt welk merk/type webcam je hebt, en in de tweede staan alle drivers voor verschillende fabrikanten die in een Asus laptop kunnen zitten:\n\n[url]http://support.asus.com/faq/asus-faq.aspx?SLanguage=en-us&no=02B6B989-4468-5237-CB04-BCF5B9FE9714[/url]\n[url]http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=Camera[/url]
Link naar reactie
hallo die links werkten uitstekent, het beeld is nu weer in orde,\r\n\r\nenkel krijg ik nog steeds de volgende melding in messenger als ik met iemand een videogesprek wil starten.\r\n\r\n[COLOR=\"Red\"]Messenger is op dit moment niet beschikbaar.\r\nJe webcam kon niet worden gestart. Controleer of \r\n je webcam door een ander programma wordt \r\n gebruikt en probeer het opnieuw.\r\n(Probeer het later opnieuw. (0x8ac70202)[/COLOR]\r\n\r\nwat kan hier dan weer het probleem van zijn???\r\ngrt flip
Link naar reactie
Zorg in ieder geval [I]eerst[/I] voor de laatste [url=http://download.live.com/messenger][U]Live Messenger[/U][/url]\n\n\nHeb je misschien Mcafee site advisor:\n\n[url]http://www.blogsdna.com/2256/fix-webcam-issue-error-0x8ac700130x8ac70202-of-windows-live-messenger.htm[/url]\n[url]http://wlblog.spaces.live.com/blog/cns!2D318F90F2EC4995!1251.entry[/url]\n[url]http://service.mcafee.com/faqdocument.aspx?id=TS100601[/url]\n\n\nProbeer eens de optie \"[I]Opnieuw verbinden[/I]\".
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Heb je dat wat in bericht #9 staat geprobeerd ?\n\n[url=http://support.asus.com/download/download.aspx?modelname=K70IJ&SLanguage=en-us][U]Hier[/U][/url] heb je driver downloads voor dat model (selecteer eerst de juiste Windows7).\nMaar dan moet je eerst met die methode zoals in de bovenste link in bericht #9 hebben gevonden wat de ID-string is van jouw camera. Er zitten namelijk verschillende webcam fabrikaten in dat Asus model.\n\nAls het Engels een te groot probleem mocht zijn moet je dat even zeggen.
Link naar reactie
Heb je dat wat in bericht #9 staat geprobeerd ?\r\n\r\n[url=http://support.asus.com/download/download.aspx?modelname=K70IJ&SLanguage=en-us][U]Hier[/U][/url] heb je driver downloads voor dat model (selecteer eerst de juiste Windows7).\r\nMaar dan moet je eerst met die methode zoals in de bovenste link in bericht #9 hebben gevonden wat de ID-string is van jouw camera. Er zitten namelijk verschillende webcam fabrikaten in dat Asus model.\r\n\r\nAls het Engels een te groot probleem mocht zijn moet je dat even zeggen.\r\n\r\nAls je de juiste driver hebt om te installeren dan wel [I]eerst[/I] in apparaatbeheer de oude driver verwijderen.
Link naar reactie
Hardware-ID string :\n\nDat is een reeks karakters welke [I]in het apparaat[/I] gebakken zit. Aan de hardware-ID string herkent het besturingssysteem welk apparaat en merk en type het is.\n\nKijk in Apparaatbeheer bij \'[i]Beeldapparaten (camera\'s en scanners)[/I]\'. Rechtsklik op de camera, kies \'[I]Eigenschappen[/I]\' - tab \'[I]Details[/I]\', en kies in die lijst voor \'[I]Hardware-id\'s[/I]\'.\nDaar staat een \'string\' ( = regel met onsamenhangende karakters) met usb\\Vid_blablabla.\nHet deel van die string achter USB\\Vid_ is (dacht ik) de echte hardware-id.\n(Vid = [B]V[/B]endor [B]ID[/B], en vendor = producent of verkoper)\n\n(Voor anderen dan die een Asus hebben: regelmatig zie je daar meer dan één hardware-id string, maar begin met het zoeken voor de bovenste, en als je daar met Google geen driver voor kan vinden dan een regel lager ook eens kijken. De verschillende regels gaan over compatibiliteit)\n\nOp die Asus pagina zie je een lijstje met fabrikant-namen welke horen bij het nummer in de hardware-id string wat komt na USB\\Vid_\n( ! Dit zijn wel alleen de webcam fabrikanten welke [I]Asus[/I] heeft geplaatst in hun notebooks)\n\n\"[I](4) Verify the vendor by the numbers after Vid,( for example 04F2), below and choose the right driver[/I]\"\nVertaald: \n\"[I](4) Overtuig je van de fabrikantnaam d.m.v. de nummers [I]na[/I] Vid (bijvoorbeeld 04F2) hier beneden, en aan de hand van die naam kan je de juiste driver kiezen[/I]\" (....op de download pagina van jouw Asus notebook model dus) \n\nAzurewave ==> EB1A \nSuyin ==> 064E \nLiteOn ==> 0C45\nChicony ==> 04F2\nBison ==> 0402\nD-Max ==> 174F\nFeiya(MVI SV)==> 090C\n\n(Je kan de string(s) ook (exact (!)) hier plaatsen, dan kunnen anderen even kijken)\n\n\nFrederiek_1981, voor jouw notebook zijn er (volgens de beschikbare drivers) twee mogelijke webcams:\n[B]Suyin [/B]( = 064E )\n[b]Chicony[/B] CNF-7129 ( = 04F2 )\nDus in die ID string staat er bij jou na USB\\Vid_ [B]064E[/B] of [B]04F2[/B]\nKies één van die drivers aan de hand van de merknaam van die Asus download pagina, maar kies dus eerst wel het juiste besturingssysteem.
Link naar reactie
Dan zit er dus een [B]Suyin[/B] webcam in jouw Asus K70IJ.\n\n[SIZE=\"2\"]( De hardware-ID string is USB\\VID_[B]064E[/B]&PID_A116&REV_0324&MI_00 \nen volgens dat lijstje van de Asus pagina is de merknaam van die webcam dan \'Suyin\')[/SIZE]\n\nDeze pagina:\n[url]http://support.asus.com/download/download.aspx?modelname=K70IJ&SLanguage=en-us[/url]\nhad ik al gegeven in bericht #14, en daar vul je eerst in welke Windows je gebruikt bij \'[B]select OS[/B]\'. (voor jou Windows 7).\nDruk dan op \'[I]Search[/I]\'.\n\nDan download je van de verschijnende pagina deze driver onder \'[I]Camera (2)[/I]\':\n[B]Version V6.5853.77.012\nDescription Suyin Camera Driver [/B].\n\n\nSla die ergens op waar je hem terug kan vinden, op je bureaublad bijvoorbeeld.\n\nGa dan op je PC naar \'[I]Apparaatbeheer[/I]\' en naar \'[I]Beeldapparaten (camera\'s en scanners)[/I]\' en verwijder de driver van de webcam welke er nu in gebruik is (rechtsklik op de vermelde webcam daar, en kies \'[I]Installatie ongedaan maken[/I]\'). Volg uiteraard gegeven instructies.\n\nGa dan terug naar de gedownloade driver (op je bureaublad ?), en start die om te installeren.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Hey ik heb de ASUS PRO59L en ik heb net windows 7 geinstalleerd.\r\nMijn camera zit ook ondersteboven en ik heb geprobeerd om op de site [url]http://support.asus.com/download/dow...Language=en-us[/url] te zoeken naar mijn driver,\r\nmaar helaas kan ik hem nergens vinden..\r\nKan iemand mij helpen?\r\n\r\nGroetjes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...