Ga naar inhoud

Externe HDD testen, waarmee?

Aanbevolen berichten

Waarme kun je nu het makkelijkste een Externe HD testen (Maxtor).\nHeb er woe een aantal, ook de Maxblast, maar die zien alleen de interne schijven/\n \nHet gaat mij dus om een externe.\nDie schijf is ergens niet goed, maar wat weet ik zo niet, kan ook de electronica zijn in de behuizing, misschien brengt een test hier wat duidelijkheid in.\n \nMoet uiteraard weer niet te ingewikkeld zijn.\n \nIemand een tip?
Link naar reactie
[quote=couch_potato;500187]Probeer deze eens: [URL]http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?m=download&i=6917051000;DiagCD23.exe;0;;[/URL]\n \nLukt het helemaal niet, dan kun je de schijf ook nog in je pc monteren.[/quote]\n \nPackard Bell??\nOeps slechte ervaring mee, wil ik niets mee te maken hebben.\nmaar als het een controle progje is wil ik het uiteraard proberen.\n \nKwam tegen: Hard disk Sentinel. (NL)\nDie is nu even aan het kijken, is ie een poos mee bezig.\n \nin iedergeval bedankt.
Link naar reactie
[quote=HenkAjax;500256]Volgens mij bestaan er progjes van de harde schijf-fabrikanten zelf om de status en health van je HDD te controleren.Ik meen gezien in ieder geval van Western Digital en Maxtor.[/quote]\nDie ik van Maxtor heb ziet alleen de interne schijven, niet de USB aangesloten.\nUiteraard kan ik hem in de kast hangen als het moet.
Link naar reactie
Weet iemand misschien hoe je deze Maxtor 5000XT open kunt krijgen?\nGeen schroefje te zien.\nDe zwarte sierstukken zitten ook goed vast, dus weet niet of dat er af moet/kan, kapot trekken is zo gedaan.\nIemand al eens zo\'n schijf vervangen?\n \nIk wil hem uit de behuizing testen, via externe aansluiting en eventueel nog in de computerkast.
Link naar reactie
Weet iemand misschien hoe je deze Maxtor 5000XT open kunt krijgen?\nGeen schroefje te zien.\nDe zwarte sierstukken zitten ook goed vast, dus weet niet of dat er af moet/kan, kapot trekken is zo gedaan.\nIemand al eens zo\'n schijf vervangen?\n \nIk wil hem uit de behuizing testen, via externe aansluiting en eventueel nog in de computerkast.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;500424]Weet iemand misschien hoe je deze Maxtor 5000XT open kunt krijgen?\r\nGeen schroefje te zien.\r\nDe zwarte sierstukken zitten ook goed vast, dus weet niet of dat er af moet/kan, kapot trekken is zo gedaan.\r\nIemand al eens zo\'n schijf vervangen?\r\n \r\nIk wil hem uit de behuizing testen, via externe aansluiting en eventueel nog in de computerkast.[/QUOTE]\r\n\r\nVoordat je gaat slopen, waarom denk je dat er iets aan de schijf mankeert?
Link naar reactie
[quote=qpc;500921]Voordat je gaat slopen, waarom denk je dat er iets aan de schijf mankeert?[/quote]\nSlopen doe ik niet zomaar hoor.\nEr mankeerd wat aan, dat is duidelijk zat.\nNa uuurrren gebruik gaat ie rommelen en herrie maken, net of je de stekker steeds uit/in stopcontact steekt, snel achter elkaar.\nKan dus de schijf zijn en/of de electronika er naar toe.\nMaar ik heb hem overigens net open gekregen.:D\nWat een achterlijk patent.\nHet is allemaal heel gebrleven omdat ik er voorzichtig mee omga.\nHet kan alsnog in de schijf zitten, omdat ik hem nu uit de behuizing ga testen, ook aan andere electronika, dus betere koeling heeft en warmte gelijk kwijt kan.\nDus misschien ook nog inpakken zodat ie wat warmer wordt.\nIk zie wel.
Link naar reactie
Dat is nieuw voor mij. Maar had je al eens getest met hdtune? Is wel niet zo goed als een specifieke diagnosetool, maar geeft toch wel een indicatie. Als de snelheid regelmatig terugvalt naar bijna nul (waarbij de schijf lawaai kan gaan maken), is de schijf vrijwel zeker defect.\n[url]http://www.hdtune.com/[/url] (tweede plaatje)
Link naar reactie
[quote=couch_potato;501095]Dat is nieuw voor mij. Maar had je al eens getest met hdtune? Is wel niet zo goed als een specifieke diagnosetool, maar geeft toch wel een indicatie. Als de snelheid regelmatig terugvalt naar bijna nul (waarbij de schijf lawaai kan gaan maken), is de schijf vrijwel zeker defect.\n[URL]http://www.hdtune.com/[/URL] (tweede plaatje)[/quote]\nDie loopt nu, de pro versie, bedankt.\nHet gaat er niet zo zeer om dat de snelheid weg valt, dat kan ik niet zien of horen.\nDenk dat je het tikkende gel;uid - wat ik nu natuurlijk al een tijd niet hoor - het beste kunt vergelijken met een relais wat wel of niet aangetrokken wordt, door er wel of geen stroom op te zetten.\nAls ik zou horen dat de snelheid onregelmatig is mikte ik hem gelijk weg.\nNu is het weer zo\'n twijfel geval.\n \nGisteren heb ik hem langzaam geformatteerd, uren dus, komen er foutmeldingen.\nNu het zelfde gedaan, weer niets aan de hand.\n \nDat is het juist.\nEen backUp vertrouw ik er niet op, dat ging helemaal fout met terug zetten, werd gewoon afgebroken, bijna op het eind.\nEen hoop gedoe om Windows weer aan de praat te krijgen, want een andere backUp versie kon er wel overheen, maar opstarten ging niet door: NTLDR ontbreekt.:confused:
Link naar reactie
Eigenlijk moet je een testprogramma hebben die naar andere dingen kijkt dan de gangbare.\nAan alleen sectors en clusters heb ik denk ik in mijn geval niet veel.\nDe andere testen gaven geen problemen weer.\n \nAnders moet ik hem toch maar in mijn kast monteren, dus niet usb aansluiten, zodat het Maxtor progje zijn werk misschien beter kan doen.\nWelke kan ik eigenlijk het beste gebruiken?\nMaxtor is tegenwoordig Seagate.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...