Anoniem2 Geplaatst: 3 december 2009 Delen Geplaatst: 3 december 2009 Goededag,\r\n\r\nIk heb hier al eens eerder een topic over geplaatst maar dit probleem is nu terug. \r\n\r\nIk heb een Flash website gemaakt met een PHP contactformulier. Het formulier wordt perfect verstuurd naar mijn Horde webmail. Alles wordt netjes getoond en goed opgemaakt.\r\n\r\nThuis gebruik ik Outlook 2007, daar krijg ik het e-mailtje helemaal raar te zien. Er wordt geen afzender gemeld en i.p.v. HTML staat er gewoon php code in de tekst.\r\n\r\nEen kennis van mij heeft ook Outlook 2007 en daar komt de e-mail wel perfect binnen.\r\n\r\nDit probleem was voorheen opgelost door Outlook 2007 helemaal opnieuw te installeren. Echter, sinds ik AVG Free geupdate heb naar versie 9 is dit probleem er weer. Ik heb op internet gelezen dat dit te maken zou hebben met de optie \"E-mail certificeren\" binnen AVG.\r\n\r\nEchter, dit helpt niet. Ik heb AVG zelfs helemaal van mijn machine afgehaald maar zonder succes. Ook heb ik een reparatie van Office 2007 gedaan nadat AVG er weer op stond maar ook zonder resultaat.\r\n\r\nHoe kan ik in godsnaam weer HTML e-mail in mijn Outlook ontvangen? Weet er misschien iemand een register instelling o.i.d.?\r\n\r\nIk hoop dat iemand mij kan helpen want dit is om gek van te worden! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2009 ik denk dat je de onderstaande instelling niet aan hebt staan.\r\n\r\nhttp://www.nieuwssprinter.nl/index2.htm?$email_instellingen.html Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2009 Als je PHP code te zien krijgt zit het probleem niet in Outlook maar op de server: het PHP script wordt niet correct verwerkt. Immers, als het wel correct verwerkt zou worden, dan zou geen PHP code naar buiten mogen worden gegeven! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2009 @Foobar: hoe verklaar je dan dat zijn webmail wel goed zou werken en bij een kennis ook goed binnen komt?\n\n[QUOTE=JSD1985;499918]Het formulier wordt perfect verstuurd naar mijn Horde webmail. Alles wordt netjes getoond en goed opgemaakt.\n\nEen kennis van mij heeft ook Outlook 2007 en daar komt de e-mail wel perfect binnen.\n[/QUOTE]\n\n@JSD1985: krijg je echt een deel van de php-code te zien (zoals je die hebt gemaakt in een pagina) of krijg je de pagina niet in html-opmaak binnen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2009 [QUOTE=Obelix71;500023]@Foobar: hoe verklaar je dan dat zijn webmail wel goed zou werken en bij een kennis ook goed binnen komt?[/QUOTE]\r\nWaarschijnlijk omdat hetgeen \"PHP code\" wordt genoemd helemaal geen PHP code is. Of nog leuker: de PHP code wordt op de webmail uitgevoerd waardoor \'ie niet meer zichtbaar is; hoezo veiligheidslek :p Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2009 Goedenmiddag,\n\nHet is misschien wat verkeerd geformuleerd. Ik krijg dit te zien als nieuw bericht in mijn outlook:\n\n[code]\nContent-type: text/html; charset=iso-8859-1 \nFrom: Administrator \nReply-To: Er@srv010177.webreus.nl, is@srv010177.webreus.nl,\n geen@srv010177.webreus.nl, e-mail@srv010177.webreus.nl,\n adres@srv010177.webreus.nl, ingevuld@srv010177.webreus.nl\nX-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 3.0.6 (2005-12-07) on \n srv010177.webreus.nl\nX-Spam-Level: *\nX-Spam-Status: No, score=1.4 required=5.0 tests=AWL,HTML_40_50,HTML_MESSAGE,\n HTML_MIME_NO_HTML_TAG,MIME_HTML_ONLY,NO_RELAYS autolearn=no \n version=3.0.6\n\nNIEUW BERICHT VIA WEBSITEU heeft een nieuw bericht ontvangen via het contactformulier op http://www.website.nl.Het IP-adres van de afzender is 77.251.162.240.Het e-mail adres van de afzender is Er is geen e-mail adres ingevuld..Dit bericht werd verstuurd op 4 December 2009 om 16:33 uur.INGEVULDE GEGEVENSDe bezoeker heeft de volgende gegevens ingevuld:Naam : Er is geen naam ingevuld.Bedrijfsnaam : Er is geen bedrijfsnaam ingevuld.Adres : Er is geen adres ingevuld.Postcode : Er is geen postcode ingevuld.Plaats : Er is geen plaats ingevuld.Telefoon : Er is geen telefoonnummer ingevuld.Fax : Er is geen faxnummer ingevuld.E-mail adres : Er is geen e-mail adres ingevuld.DE BEZOEKER WILT MEER WETEN OVERDe bezoeker wilt meer weten over de volgende onderwerpen:BERICHTDe bezoeker heeft het volgende bericht ingevuld:Klik op \"Beantwoorden\" of op \"Reply\" om een e-mail terug te sturen naar Er is geen naam ingevuld..\n[/code]\n\nHet e-mail adres + URL is hierboven aangepast. Zo krijg ik dus een bericht te lezen in Outlook terwijl ik via webmail (zowel Horde als Outlook webmail) het bericht wel goed te lezen is. Er zit dus echt iets mis in de hoek van AVG/Outlook.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2009 Het is dus geen php-code die je te zien krijgt, maar het mailbericht in html-code. \n\nZal inderdaad een instelling kunnen zijn in Outlook, zoals EDJ in post 2 aangeeft. Dat al geprobeerd? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2009 [QUOTE=Obelix71;500031]Het is dus geen php-code die je te zien krijgt, maar het mailbericht in html-code. \r\n\r\nZal inderdaad een instelling kunnen zijn in Outlook, zoals EDJ in post 2 aangeeft. Dat al geprobeerd?[/QUOTE]\r\n\r\nIk gebruik Outlook 2007. Ik ben gegaan naar \"Extra --> Opties --> Tabblad E-mail indeling\"\r\n\r\nBij \"Deze berichtindeling gebruiken\" staat \"HTML\" geselecteerd.\r\n\r\nBij de link die EDJ gaf gaat het om Outlook 2003. Volgens mij staat in mijn Outlook alles goed. Ik heb ook niets veranderd en voordat ik AVG installeerde toonde Outlook e-mail berichten wel goed.\r\n\r\nIk heb AVG ook helemaal verwijderd maar zonder resultaat. Zijn er nog meer dingen die ik kan nalopen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2009 En ehm, is dit bij een bericht vanaf een bepaalde afzender of is dit altijd? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2009 [QUOTE=tomtom901;500355]En ehm, is dit bij een bericht vanaf een bepaalde afzender of is dit altijd?[/QUOTE]\r\n\r\nDit is bij alle mailtjes afkomstig van een PHP mailformulier wat ik gemaakt heb. Ik heb het zo geprogrammeerd dat het wel altijd binnenkomt als e-mail van mij. Dus ja het is van dezelfde afzender.\r\n\r\nIk heb echt alle Outlook en AVG instellingen nagelopen maar zonder succes dus als iemand nog tips heeft hoor ik die graag..... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2009 Hallo,\r\n\r\nIk heb precies hetzelfde probleem en weet niet waar het aan ligt. Ik hoop dat iemand het mij kan vertellen. Heb alles qua e-mail instellingen al nagezien.\r\n\r\nAlvast bedankt voor de medewerking.\r\n\r\nGroeten\r\nFrank Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2009 [QUOTE=Frank_;503379]Ik heb precies hetzelfde probleem[/QUOTE]\r\n\r\nOok een flash-website met php contactformulier? Ook Outlook 2007? In webmail ziet het er wel goed uit? Bij anderen komt het wel goed binnen? Alle e-mails of alleen bepaalde? Ook problemen na AVG 9 update? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen