Anoniem2 Geplaatst: 1 december 2009 Delen Geplaatst: 1 december 2009 Okay mensen het volgende:\r\nIk kan mijn 2 jaar oude club 3D 8800GTS 320mb videokaart aan een kennis verkopen en zelf zou ik dan een betere/snellere kaart willen kopen.\r\nNu is mijn vraag dus wat een goede vervanger voor mijn huidige kaart zou zijn en wat kan ik nog voor die 8800 vragen? ;)\r\nPs. had zelf [URL=\"http://www.azerty.nl/8-970-239712/club-3d-hd5770-grafische-ada.html?tab=tech_specs\"][B][U]DEZE[/U][/B][/URL] gezien, ga ik er dan veel op vooruit? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2009 [QUOTE=hj1;499668]ga ik er dan veel op vooruit?[/QUOTE]\r\n\r\nJe gaat er zeker op vooruit 320MB naar 1GB is zeker een vooruitgang. Maar wat dutch-online al zei; kan je PC hem wel aan? Het is namelijk nogal een hele sprong die je maakt, kwa video geheugen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2009 Ik heb de Sonata III van antec met een voeding van 500 watt en de intel core2duo E6750 dus dat zou geen grote problemen op moeten leveren dacht ik zo, bij de kaart die ik nu heb is er nog wel wat ruimte over dus ik ga er van uit dat het past. \r\n@Tomutjuh: Het video geheugen van een grafische kaart is niet de belangrijkste factor hoor, de kloksnelheid en de chip zijn belangrijker.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2009 [QUOTE]@Tomutjuh: Het video geheugen van een grafische kaart is niet de belangrijkste factor hoor, de kloksnelheid en de chip zijn belangrijker....[/QUOTE]\r\n\r\nKlopt, heb je gelijk in. Maar ik heb nog geen tijd gehad om even te kijken naar die 2 jaar oude videokaart. Dus had alleen gereageerd op de info die je gaf. ;)\r\n\r\nI[QUOTE]k heb de Sonata III van antec met een voeding van 500 watt en de intel core2duo E6750 dus dat zou geen grote problemen op moeten leveren dacht ik zo, bij de kaart die ik nu heb is er nog wel wat ruimte over dus ik ga er van uit dat het past. [/QUOTE]\r\n\r\nDe 500 watt is genoeg, je nieuwe videokaart heeft een aanbevolen stroomtoevoer van 450 watt.\r\n\r\nVerder heb ik ook nog even gekeken naar de kloksnelheid en geheugensnelheid:\r\n\r\n[B]Oude kaart:[/B]\r\nkloksnelheid = 500 MHz\r\ngeheugensnelheid = 1.6 GHz\r\n\r\n[B]Nieuwe kaart:[/B]\r\nkloksnelheid = 850 MHz\r\ngeheigensnelheid = 4.6 GHz\r\n\r\nDus vooruit zal je der zeker op gaan. Verder zie ik geen probleem waarom het geen goede vervanger zou zijn. ;) Maar misschien dat andere nog wat toe te voegen hebben. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2009 Snelheid zegt totaal niks bij twee verschillende chips, en verschillend geheugen. Ook het pure feit dat er 1GB geheugen op een kaart zit, maakt hem niet sneller dan een andere. Er zijn wel 8500gt kaarten uitgebracht met 2GB geheugen, maar dat maakt de prestaties daarvan echt niet minder bedroevend. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2009 [QUOTE=couch_potato;499712] Er zijn wel 8500gt kaarten uitgebracht met 2GB geheugen, maar dat maakt de prestaties daarvan echt niet minder bedroevend.[/QUOTE]\n\n25 fps in Crysis met 1024*768 als resolutie en alle instellingen op low, om precies te zijn:( En een crash als je het op high probeert:p Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2009 [QUOTE=hj1;499668]Okay mensen het volgende:\r\nIk kan mijn 2 jaar oude club 3D 8800GTS 320mb videokaart aan een kennis verkopen en zelf zou ik dan een betere/snellere kaart willen kopen.\r\nNu is mijn vraag dus wat een goede vervanger voor mijn huidige kaart zou zijn en wat kan ik nog voor die 8800 vragen? ;)\r\nPs. had zelf [URL=\"http://www.azerty.nl/8-970-239712/club-3d-hd5770-grafische-ada.html?tab=tech_specs\"][B][U]DEZE[/U][/B][/URL] gezien, ga ik er dan veel op vooruit?[/QUOTE]\r\n\r\nik heb deze videokaart ook besteld, heb hem volgende week ergens, en ik denk dat het wel een aardige videokaart is voor zijn prijs. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2009 Een radeon 5770 is een goede kaart, en een vooruitgang boven een 8800GTS. Maar het is geen high-end kaart, dus reken niet op het beste wat er te vinden is. Maar voor deze prijs is het een zeer schappelijke kaart. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2009 Meten is weten: Op de website van TomsHardware kun je vele benchmarks vinden en ze ook nog eens onderling vergelijken met elkaar.\r\n[url]http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-cards-charts-2009-high-quality/compare,1535.html?prod%5B2866%5D=on&prod%5B2828%5D=on[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2009 Okay ziet er zeker goed uit maar nu nog de vraag wat een schappelijk prijsje is voor die 8800 ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2009 Ik zou de vraagprijs op 75 zetten, dan krijg je d\'r denk ik wel 60 euro voor. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2009 [QUOTE=obi-wan-kenobi;499795]Ik zou de vraagprijs op 75 zetten, dan krijg je d\'r denk ik wel 60 euro voor.[/QUOTE]\r\n\r\nIk hoop het van harte voor je..... 3 maanden geleden om een bepaalde reden de \'waarde\' van zo\'n kaart laten bepalen en die kwam uit op € 31,- ex BTW........ En dat was 3 maanden geleden...... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2009 Puur naar de prestaties van de kaart gekeken ben ik het wel met je eens, want voor ca. 60 euro koop je nieuw een Radeon HD4670 die vergelijkbare prestaties neerzet.\r\n\r\nMaar dat weet de gemiddelde Marktplaatsbezoeker niet, die kijkt gewoon naar de supersnelle aanduiding \"8800GTS\". :wink: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2010 Okay, om hier nog even op terug te komen.....:$\nIk heb nu dus [URL=\"http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGNkbJiUmJXKZcg/viewproductspecs/Club_3D_GeForce_8800_GTS_320MB_GDDR3/\"][B]DEZE[/B][/URL]\nen kan hem nu inruilen (kosteloos) voor [URL=\"http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=5MjSJjzjCwAupIzV\"][B]DEZE[/B][/URL]\n\nDirekt doen of maakt het niet erg veel uit aangezien er nog steeds dezelfde chip in zit?\nps, Ik kom hier even op terug omdat ik niet echt een goede vergelijking kan vinden.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2010 Daar ga je zeker niet op achteruit, ik denk zelfs flink vooruit. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2010 Nou, de kaart zit er in hoor en ik heb hem ff flink laten zweten ;)\r\nHet resultaat mag er zijn, flink hogere fps in modern warfare 2 en de gpu temperatuur ligt echt een stuk lager dan m\'n vorige kaart dus al met al een verstandige keus dacht ik zo :D:D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2010 \"Another satisfied costumer\";) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2010 Yes indeed...... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2010 ik zou voor de 8800gtx 768 mb heb ik zelf ook en je kan alles met die kaart en hij kost niet veel Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2010 Zoveel is een 8800 nu niet meer waard, mensen kopen dan eerder een 5670 ofzo, of een 4770. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen