Anoniem2 Geplaatst: 27 november 2009 Delen Geplaatst: 27 november 2009 Hallo,\r\n\r\nIk wil een harddisk aanschaffen met 1500 GB.opslag.\r\nNu herinner ik mij vaag eens ergens gelezen te hebben dat bij een groot geheugen er problemen kunnen ontstaan bij de adressering. Het had dacht ik iets te maken of de PC met 32 of 64 bits werkt.\r\nHopelijk is er geen probleem.\r\n\r\nGaarne een reactie.\r\n\r\nleonleon Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2009 Je harddisk heeft in principe niks te maken met je geheugen.Ik neem aan dat je het hebt over een interne HDD.HDD\'s hebben een eigen cachegeheugen in jouw geval denk ik 32 mb.Werkgeheugen is een andere zaak.32-bits OS gaat tot 4GB (althans 3 GB wordt door Windows herkend).64-bits kan tot 16 GB verwerken en herkennen.Conclusie:gewoon de HDD aanschaffen en installeren,geen probleem.Succes. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2009 Wellicht wil je de schijf na aanschaf wel herformatteren naar NTFS.\n\nExterne schijven zijn af-fabriek meestal FAT32 geformatterd. En dan kom je wel een limiet tegen: maximaal 4 GB per bestand. NTFS heeft een veel hogere limiet dan die 4 GB, waar je verder niet tegen aan zult lopen.\n\nEen tip: kies voor snelformatteren. Volledig formatteren van een 1,5 TB schijf kan al gauw een halve dag duren. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen