Ga naar inhoud

Geen internet op mijn laptop

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nwij hebben thuis 3 pc\'s en internet via kabel van ziggo. Ook hebben wij een router en daar staan 2 van de 3 pc\'s op aangesloten, op die pc\'s doet internet het wel maar als ik nog een kabel erbij in de router en naar mijn laptop dan lukt het niet. ik krijg wel zo\'n melding van: er is nu verbinding met LAN-verbinding maar als ik het internet op wil gaan krijg ik deze pagina kan niet worden weergegeven...?\r\nik weet niet wat het probleem is want als ik dezelfde kabel in de 3e pc steek krijg ik hetzelfde bericht?\r\nkan iemand bij a.u.b helpen ik wil internet op mijn laptop of op die 3e pc maar ik weet niet hoe....\r\n\r\n\r\nalvast bedankt.
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;498300]Haal aub even \"hellup please!\" uit je titel weg; iedereen die een vraag stelt doet dit omdat hij/zij hulp nodig heeft ;-)\n\nJe vertelt er niet bij welk merk router je hebt en welke besturingssystemen er op de diverse pc\'s draaien.[/QUOTE]\n\nAls het je erg stoort haal ik dat hellup please wel weg hoor.\n\nmijn router is van het merk: Edimax 5 port 10/100 N-Way Ethernet Switch ES-3105P en op alle pc\'s hebben we windows xp....
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;498325]nee elke computer moet zijn eigen naam hebben\r\n\r\nbij ziggo bijvoorbeeld CC4444-B dan moet er bij de anderen bijvoorbeeld een B bij dus CC4444-BB en zo de derde CC4444-BBB\r\n\r\ndit enkel als voorbeeld\r\n\r\nde werkelijke aanmeld naam voor Internet heb je van Ziggo gekregen[/QUOTE]\r\n\r\nen waar kan ik die precies veranderen? ik weet niet hoe ik daarop moet komen?
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;498335]juist daar moet je zijn\r\n\r\nik geef geen garantie dat je probleem daar werkelijk zit ???het kan ook iets anders zijn \r\n\r\n kijk ook eens bij apparaatbeheer, of er een geel vraagteken bij netwerk staat[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nIk heb het gedaan maar daar ligt het niet aan, want ik heb nog steeds geen internet, en ook kan ik geen geel vraagteken vinden
Link naar reactie
[QUOTE=Hulp_nodig;498287]....ik weet niet wat het probleem is want als ik dezelfde kabel in de 3e pc steek krijg ik hetzelfde bericht?....\n[/QUOTE]\nProbeer eens met dezelfde kabel, maar dan in een \"werkende\" uitgang op je router, dus één waar een andere werkende PC op zit ?\nDan weet je of die kabel OK is.\n\nIs er geen onderscheid te zien aan die ene slechte poort t.o.v. de werkende poorten, zoals de kleur, of dat er afstand tussen zit ? (Misschien een WAN poort ? Uplink ? Hoe heet zoiets ?)\nZit de router met een kabel met je MODEM verbonden ?
Link naar reactie
Jouw \'router\' is geen router maar,zoals de naam Edimax 5 port 10/100 N-Way Ethernet [B]Switch[/B] ES-3105P al aangeeft, een switch dus daar zal het probleem, of eigenlijk beter gezegd de oplossing niet vandaan komen. Mogelijk dat er een router in je modem zit. Kun je eens kijken welk ip-adres de diverse pc\'s al dan niet krijgen?\r\nGa bij \'Start\' naar \'uitvoeren\', tik daar in CMD en geef een enter. In het scherm wat nu opent tik je in IPCONFIG/ALL en geeft weer een enter. Wat staat er vervolgens bij \'ipadress\' en \'default gateway\'?\r\nDoe dit bij elke pc.
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;498482]Jouw \'router\' is geen router maar,zoals de naam Edimax 5 port 10/100 N-Way Ethernet [B]Switch[/B] ES-3105P al aangeeft, een switch dus daar zal het probleem, of eigenlijk beter gezegd de oplossing niet vandaan komen. Mogelijk dat er een router in je modem zit. Kun je eens kijken welk ip-adres de diverse pc\'s al dan niet krijgen?\r\nGa bij \'Start\' naar \'uitvoeren\', tik daar in CMD en geef een enter. In het scherm wat nu opent tik je in IPCONFIG/ALL en geeft weer een enter. Wat staat er vervolgens bij \'ipadress\' en \'default gateway\'?\r\nDoe dit bij elke pc.[/QUOTE]\r\n\r\nOp de hoofdpc krijgt ik wel getallen achter default gateway en ipadress maar op de andere pc\'s staat er niets bij.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;498362]Probeer eens met dezelfde kabel, maar dan in een \"werkende\" uitgang op je router, dus één waar een andere werkende PC op zit ?\r\nDan weet je of die kabel OK is.\r\n\r\nIs er geen onderscheid te zien aan die ene slechte poort t.o.v. de werkende poorten, zoals de kleur, of dat er afstand tussen zit ? (Misschien een WAN poort ? Uplink ? Hoe heet zoiets ?)\r\nZit de router met een kabel met je MODEM verbonden ?[/QUOTE]\r\n\r\nDat heb ik zovaak geprobeerd, heb 10 verschillende kabels geprobeerd en zovaak van poort gewisseld, daar ligt het probleem denk ik niet...
Link naar reactie
[QUOTE=Hulp_nodig;498794]Op de hoofdpc krijgt ik wel getallen achter default gateway en ipadress maar op de andere pc\'s staat er niets bij.[/QUOTE]\r\n\r\n[B]Welke[/B] getallen komen daar te staan? Schrijf die hier eens neer?\r\n\r\nZoals ik al zei: wat jij denkt dat een router is blijkt een switch te zijn. Als je modem geen routerfunctie (ingeschakeld) heeft, gaat het nooit lukken om op meer dan 1 pc tegelijk internet te krijgen......\r\nDe enige oplossing is dan om de switch te vervangen door een router.
Link naar reactie
[QUOTE=Hulp_nodig;498287]\nik weet niet wat het probleem is want als ik dezelfde kabel in de 3e pc steek krijg ik hetzelfde bericht?[/QUOTE]\n[QUOTE=Hulp_nodig;498795]....heb 10 verschillende kabels geprobeerd en zovaak van poort gewisseld, daar ligt het probleem denk ik niet...[/QUOTE]\nDat spreekt elkaar tegen.\n\nIk neem maar aan dat het eerste bericht niet klopt, en dat [I]die ene PC[/I] een probleem heeft ?\n\nOf het is zoiets als Hans60 hierboven schrijft, en je kan niet meer dan één PC tegelijk toegang tot Internet geven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...