Ga naar inhoud

netwerkproblemen

Anoniem2

Aanbevolen berichten

:p Goede middag, ik heb een probleem met mijn thuisnetwerk: Desktop, router, transmitter, laptop. De desktop heeft een lanverbinding, de laptop een draadloze verbinding.\r\nBeiden \'zien\' zij het netwerk, maar als ik op de laptop verbinding probeer te krijgen lukt dat niet, :confused:\r\nIk heb de router getest via windows en die werkt goed. Ik heb alles al eens opnieuw aangesloten, helpt niet. Is er een oplossing? Of is er nog meer info nodig?
Link naar reactie
[QUOTE=Niels68;497924]Ik vind de vraag niet helemaal duidelijk:\r\n\r\n - Ik neem aan dat je met verbinding toegang tot het internet bedoeld?\r\n - Ik neem aan dat transmitter een acces point is?\r\n - Ik neem aan dat de desktop wel op het internet kan?\r\n\r\nZou je deze aannames willen bevestigen of ontkennen?[/QUOTE]\r\n\r\n- inderdaad, met verbinding bedoel ik toegang tot het internet\r\n- met transmitter bedoel ik niet de router, maar het zwarte toestelletje dat Ziggo heeft toegevoegd en waarop ook de telefoon is aangesloten. Dat zwarte toestelletje heeft een rij groene lichtjes. Een daarvan brandt nu echter geel en dat was vroeger niet zo. Ziggo zegt dat ze mij daar niet me kunnen helpen\r\n- inderdaad kan de desktop wel op het internet.
Link naar reactie
[QUOTE=AEA;498159]- Een daarvan brandt nu echter geel en dat was vroeger niet zo. Ziggo zegt dat ze mij daar niet me kunnen helpen\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nWat staat er bij dat gele lampje??\r\n\r\nKun je via de desktop ook het menu van de router benaderen (ik heb zelf geen Ziggo en ook geen ervaring met hun router dus ik kan je niet helpen om het menu te benaderen, hulp van anderen gevraagd!!)
Link naar reactie
Kan je vanuit de computer(s) verbinding maken met de routers (IP-nummer router in de browser invoeren)? Ze zien het netwerk, zeg je, dus denkelijk lukt dat wel.\nKan je vanuit de computer(s) verbinding maken met de modem (Ik heb van Ziggo een motorola, en daarvan is het IP 192.168.100.1) Als dat lukt, is de verbinding tot aan de modem in ieder geval goed, en kan je verder zoeken.
Link naar reactie
[QUOTE=polling;498648]Kan je vanuit de computer(s) verbinding maken met de routers (IP-nummer router in de browser invoeren)? Ze zien het netwerk, zeg je, dus denkelijk lukt dat wel.\r\nKan je vanuit de computer(s) verbinding maken met de modem (Ik heb van Ziggo een motorola, en daarvan is het IP 192.168.100.1) Als dat lukt, is de verbinding tot aan de modem in ieder geval goed, en kan je verder zoeken.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb inderdaad ook een moterola, maar ik weet niet wat ik met dat IP nummer moet. Kunt u dat nog even uitleggen? Bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...