Anoniem2 Geplaatst: 21 november 2009 Delen Geplaatst: 21 november 2009 :p Goede middag, ik heb een probleem met mijn thuisnetwerk: Desktop, router, transmitter, laptop. De desktop heeft een lanverbinding, de laptop een draadloze verbinding.\r\nBeiden \'zien\' zij het netwerk, maar als ik op de laptop verbinding probeer te krijgen lukt dat niet, :confused:\r\nIk heb de router getest via windows en die werkt goed. Ik heb alles al eens opnieuw aangesloten, helpt niet. Is er een oplossing? Of is er nog meer info nodig? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2009 Werkte het \"vroeger\" goed, zet dan even een herstelpunt terug uit de tijd van \"vroeger\". Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2009 Ik vind de vraag niet helemaal duidelijk:\n\n - Ik neem aan dat je met verbinding toegang tot het internet bedoeld?\n - Ik neem aan dat transmitter een acces point is?\n - Ik neem aan dat de desktop wel op het internet kan?\n\nZou je deze aannames willen bevestigen of ontkennen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2009 [QUOTE=Niels68;497924]Ik vind de vraag niet helemaal duidelijk:\r\n\r\n - Ik neem aan dat je met verbinding toegang tot het internet bedoeld?\r\n - Ik neem aan dat transmitter een acces point is?\r\n - Ik neem aan dat de desktop wel op het internet kan?\r\n\r\nZou je deze aannames willen bevestigen of ontkennen?[/QUOTE]\r\n\r\n- inderdaad, met verbinding bedoel ik toegang tot het internet\r\n- met transmitter bedoel ik niet de router, maar het zwarte toestelletje dat Ziggo heeft toegevoegd en waarop ook de telefoon is aangesloten. Dat zwarte toestelletje heeft een rij groene lichtjes. Een daarvan brandt nu echter geel en dat was vroeger niet zo. Ziggo zegt dat ze mij daar niet me kunnen helpen\r\n- inderdaad kan de desktop wel op het internet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2009 [QUOTE=Joman;497862]Werkte het \"vroeger\" goed, zet dan even een herstelpunt terug uit de tijd van \"vroeger\".[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nDit heb ik al geprobeerd, maar zonder resultaat\r\nBedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2009 [QUOTE=AEA;498159]- Een daarvan brandt nu echter geel en dat was vroeger niet zo. Ziggo zegt dat ze mij daar niet me kunnen helpen\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nWat staat er bij dat gele lampje??\r\n\r\nKun je via de desktop ook het menu van de router benaderen (ik heb zelf geen Ziggo en ook geen ervaring met hun router dus ik kan je niet helpen om het menu te benaderen, hulp van anderen gevraagd!!) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2009 [QUOTE=Niels68;498168]Wat staat er bij dat gele lampje??\r\n\r\nKun je via de desktop ook het menu van de router benaderen (ik heb zelf geen Ziggo en ook geen ervaring met hun router dus ik kan je niet helpen om het menu te benaderen, hulp van anderen gevraagd!!)[/QUOTE]\r\n\r\nWeet ik niet:confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2009 [QUOTE=dutch-online;498186]Het modem heeft 1 oranje gekleurd [ lampje] dat is normaal \r\n\r\neven je modem 1 minuutje uitzetten en dan weer opstarten[/QUOTE]\r\n\r\nHeb ik al geprobeerd, lukt ook al niet, bedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2009 Misschien helpt dit: [URL=\"https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-onderwerp/internet/installeren/\"]https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-onderwerp/internet/installeren/[/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2009 [QUOTE=dutch-online;498316]wel beide computers [ laptop] een andere naam gegeven ???\r\n\r\nvoorbeeld de 1 CC55555-B .... dan de andere CC55555-BB[/QUOTE]\r\n\r\nGa ik proberen, bedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2009 [QUOTE=dutch-online;498316]wel beide computers [ laptop] een andere naam gegeven ???\r\n\r\nvoorbeeld de 1 CC55555-B .... dan de andere CC55555-BB[/QUOTE]\r\n\r\nIk ga het proberen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2009 2x geprobeerd?! ;-) En wat was het resultaat? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2009 Kan je vanuit de computer(s) verbinding maken met de routers (IP-nummer router in de browser invoeren)? Ze zien het netwerk, zeg je, dus denkelijk lukt dat wel.\nKan je vanuit de computer(s) verbinding maken met de modem (Ik heb van Ziggo een motorola, en daarvan is het IP 192.168.100.1) Als dat lukt, is de verbinding tot aan de modem in ieder geval goed, en kan je verder zoeken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2009 [QUOTE=Obelix71;498556]2x geprobeerd?! ;-) En wat was het resultaat?[/QUOTE]\r\n\r\nHet lukt me niet, maar dat komt omdat ik niet weet waar ik het moet vinden. Moet ik ook de pc die wel internet heeft een andere naam geven? Mag het netwerk zijn naam behouden? Waar kan ik die naam wijzigen. Ik ben niet zo erg bekend met alles Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2009 [QUOTE=polling;498648]Kan je vanuit de computer(s) verbinding maken met de routers (IP-nummer router in de browser invoeren)? Ze zien het netwerk, zeg je, dus denkelijk lukt dat wel.\r\nKan je vanuit de computer(s) verbinding maken met de modem (Ik heb van Ziggo een motorola, en daarvan is het IP 192.168.100.1) Als dat lukt, is de verbinding tot aan de modem in ieder geval goed, en kan je verder zoeken.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb inderdaad ook een moterola, maar ik weet niet wat ik met dat IP nummer moet. Kunt u dat nog even uitleggen? Bedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2009 Intikken in je browser. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2009 [QUOTE=dutch-online;498316]wel beide computers [ laptop] een andere naam gegeven ???\r\n\r\nvoorbeeld de 1 CC55555-B .... dan de andere CC55555-BB[/QUOTE]\r\n\r\nHallo, ik dacht dat ik al op dit bericht had gereageerd, maar ik vind het niet terug. Ik weet niet hoe ik de computers een andere naam kan geven:confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2009 Wat voor router heb je? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen